Tyrkisk julenisse på sultestreik i LH C,

Tråd i 'Reisebrev' startet av drsyk, 19. des 2019.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Hahaha
     
  2. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Føler det er en viss dissing av makroner her..
    Skulle ikke forundre meg om dere også plasserer kamferdrops, Kongen av Danmark og Bridgeblanding i samme bås..:confused:
     
    jgroneng, Eddie47 and drsyk like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Det håper jeg ikke, for de tre er ikke noe godt.
    Mokkabønner, derimot!
     
    drsyk, Blaa and EgilSk like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Makroner finnes jo ikke godt. Nei gi meg svenske sjokoladekuler!
     
    drsyk and Travellingalf like this.
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,679
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal snart begynne med kamferdrops
     
    drsyk and RoadKing like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,299
    Bonuspoeng:
    293
    Jesus Kristiansen!
     
    drsyk liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,849
    Bonuspoeng:
    293
    Jesus Kristiansen så godt, ikke sant?

    Helt apropos : Fant en vaniljeporter fra et lokalt Yucatan bryggeri i går kveld med kraftig eim av mokkabønner før en søtere avslutning. Yummi!
     
    Jorge, drsyk, jgroneng and 1 other person like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nesten vi må flytte «diskusjonen» om makroner etc. over i Krangle-tråden. Beklager @drsyk, det var ikke meningen å kuppe det flotte reisebrevet ditt med mine meninger om dette produktet som ingen over ti og under seksti, og med smaksløkene i behold, faktisk kan sette pris på.
     
    drsyk, jgroneng and holmen like this.
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,299
    Bonuspoeng:
    293
    La merke til det på Untapped :)
     
    drsyk liker dette
  10. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,508
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig å følge familien @drsyk på tur :)
    Ikke rart det ble vektøkning av de porsjonene du forsynte deg med :p
     
    drsyk liker dette
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hahah jeg er en åpenhjertet, full av humor og latteraktig person. Alle er velkommen for litt makroner på Sumo tirsdagen og det er vel også slik at jeg har bidratt med et par reisebrev avsporinger selv :rolleyes:
     
    Travellingalf liker dette
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Etter en noe skuffen juleavslutning, kom det videre fram at både julegavene og Bose til fruen var borte vekk:eek:

    Barna var noe små furt, men litt godteri fra cafeteriaen og Ipad var deres sorger fraværende. Fruen var likegyldig, og sikkert full på Pina Colada:)confused:), men Doktor`n hadde egentlig fått nok av nedturer på denne turen, at en ga bare blanke F%#N, og gikk for mer tyrkiske bobler...
    For mye familie tid, er det noe som heter det? Husker leste en artikkel for en tid tilbake om økt rate for seperasjoner etter langvarige ferie perioder...Puhu stakkars dem... Og sluknet inn i drømmeland...

    Neste dagen var det et mat bonanza nok en gang, og vi spiste som om det var siste dag på denne planeten:
    IMG_7688.jpg
    Litt lunch, etterfulgt av dessert: Den kaken var glad i å øke midje størrelsen. IMG_7691.jpg
    Litt middag. IMG_7694.jpg
    Runde 2 middag: IMG_7695.jpg

    Ble en sanse med Bowling: Var vel egentlig så mett at, vi godt kunne vært bowling ballen selv om fått et puff i ryggen IMG_7696.jpg IMG_7697.jpg

    IMG_7698.jpg
    Kveldsmat med litt påfølgende dessert. IMG_7699.jpg

    Da hadde vi hatt et fantastisk opphold på Titanic Mardan Palace, og kan varmt anbefale dette til alle som ønsker problemer med passkontroller i PEK/PVG og transitt , som elsker gode bobler og ikke glad i kjøtt, liker middelmådig standard rundt seg, et ekstraordinært behov for å gå ned i vekt, så er dette stedet, Expedia kroner ruller inn og gledes til de er på konto.

    Nå stod pakking, sjekke ut og transport med prebooket Vito på morgen kvisten, da avreise fra AYT var kl. 0935, med faktisk riktig booking til IST. Ble likevel en sen kveld.
     
    jgroneng, Kristian, RoadKing and 7 others like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Utsjekking uten problemer, takker for en flott opphold og lovet på tro og ære å komme tilbake...Kanskje...

    Vitoen på plass, 2 min, etter oppført, ingen kø og var framme i tide.

    AYT sin TK innsjekking gikk meget bra, lite kø, og hyggelig i skranken. Ble informert om TK loungen da hun oppdaget var *A Gold, og de hadde en egen Fasttrack Security rett inn til Loungen. WOW imponert:)

    IMG_7702.jpg IMG_7703.jpg IMG_7704.jpg IMG_7706.jpg
    Ikke mye imponerende mat og drikke, men standard te, kaffe, brus, vann og noen baguetter, kjeks og ost smørbrød...Vel matlysten var dø for å si det mildt, dette stod i over.

    Boarding ble annonsert, og faktisk i Lougen også, vi fikk ned en etasje og rett ut til boarding gate(godt planlagt ifra TK, tommel opp)
    IMG_7707.jpg
    Samme baggis en gang til??? Pass, nei takk, var fortsatt mett, og denne gangen gikk alt i retur isteden for å kaste dette. Tok en titt rundt meg, med Bose på full noise reduction, var det barnefamilier og folk slukte i seg baggisene...

    Håper ikke kona får migrene nå(uten sine Bose som er sporløst borte:D)
    IMG_7708.jpg IMG_7709.jpg Var gode seter, men trangt i 321, hodestøtte og IFE var helt ok. Landet til oppsatt tid og da var det bare å finne bagasje på nytt, og finne en sjekk inn desk(tenkte jeg inni meg, dette går bra, kan nyte den nye lougen og slappe godt av før LH C ventet).
     
    jgroneng, cuivien, Kristian and 7 others like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Samlet bagasjen gikk fint, vi fikk ikke transfer til annen avgang og måtte gå igjennom alt på nytt...Hmmmm, vel vel, vi går bare finne en check inn desk og komme oss videre, bagasje ble samlet, og kom oss av gårde, dette var enormt, for en flyplass, høyt under taket, og betydelig med mennesker, men så bare TK overalt, Oi TK C så flott ut, vi kom ikke inn til dem, feil flyselskap, etter å ha vandret opp og ned i litt over 15 min og antok, nå hadde vi begynte å gå i sirkler, madammen og barna protesterte og boltret seg ned på en benk... Det blikket hadde jeg sett før, midlertidige løsningen var som alltid: Ipad+Wifi...

    Kom meg omsider til et informasjon senter.

    Hello sir. Sier jeg i håp om litt informasjon, litt flaks har vi da 3 ansatt og ingen kø. Endelig snart IST og den nye lougen. Herlig!

    Hello sir, what can i help you with?

    Yes, i ha av flight with Lufthansa.

    Lufthansa?

    Yes, its sett to departure at 1855.

    Okey Sir, what are you doing here so early? They dont open until 3 hours before departure time.

    What are you sure? Can you please check again? Sies nesten sjokkert! Må jeg vente med å sjekke inn i flere timer før jeg kan komme meg inn, nei er det muuuuuuuulig...Det er jo minst 3,5 time til:eek::eek::eek:

    This is my job sir, please calm down.

    Etter å ha fordøyd dette sjokket, og en samler seg litt, tenker en frustrert etter nye løsninger.

    Do you have a luggage locker or something in this airport? Da hadde jeg en perfekt plan klar.

    Yes we do, in first floor, anything else i can help with sir? Lett forvirret svarer han

    No thank Your. Good bye Sir. Og spurter av gårde, forteller fruen har en mester plan klar.

    Finner oppbevarings steder, for en kupong og går mot Security og Passport kontroll, da jeg tok en online check in på appen og alt var i rute. Barne og fruen på slep.

    Fasttrack var køløst og gikk opp til Passport sjekk. Fruen og barn ok, jeg også ble godkjent for utreise.

    Last question sir. Spør jeg da tenker kan hende min mester plan ikke går helt i min favør, med den flaksen jeg har hatt til nå...

    After i pass this point, can i go back to get my bags? Litt sånn små nervøs...

    No after this you Exit Turkey and can not og back...

    Nei F#¤N igjen er det mulig...Planen gikk rett vest og be om få å gå tilbake, for å hente bagasjen og sitte ut med resten, for et nederlag,:( Så mye detaljert planlegging, med så mange flaskehalser...Er det mulig??????

    Han kansellerte min exit, jeg ble eskortert tilbake, og endte opp med at barna og fruen gikk til Lougen, mens jeg ble viggo venneløs med meg og en kupong på bagasje oppbevaring

    Heldigvis var jeg ikke sulten, og fant meg en benk jeg la med ned på og lukket øyene...Bose fortsatt mye batteri igjen, for en deilig stillhet, med samtidig ukomfortable seter, uten barn og fruen...Min egen indre ro:D Satt på alarmen 30 min før check in desk åpen og fikk meg et par timer på øyet.

    IMG_7710.jpg
    Baggasje oppbevaring der nok med hvitvasking av penger da de kun tok kontanter, ATM slukte kortet mitt og ga det ikke i retur, sperret dette rimelig kjapt og sa fra til Security at denne ikke fungere, de nikket og gikk videre...Ja vel og fant en som fungerte og hentet bagasjen. IMG_7711.jpg
    Utsikt fra min egen mini louge. IMG_7712.jpg IMG_7713.jpg
    Halvtime før checkin stå det mange, mange i kø, ble 2 rader med folk som hadde tydelig fått gjort noen hår transplantasjoner, og andre som ville inn, møkk lei av ventingen...Var ikke akkurat mange tyske turister her, heller tyrkiske tyrkere på vei hjem?

    Det åpnet fortsatt ikke før på minuttet. Fortsatt gikk de rundt, vimset, lot som ingenting, så på hverandre, på mobilen, lo og smilte, ingen så på oss, og vi bare vente og vente, alle var på plass, hva ventet de på julenisse?

    Dette var bare BS, nå hadde de vært på sin plass over 10 min, var dette hevn for å fly LH og ikke TK? Eller er det kultur avvik? Omsider møkk lei 15 min etter at de hadde skravlet, drukket te, virret fram og tilbake, kom det enda en ny "klovn" med en bærbar PC på et stativ, SECURITY, er det mulig, kostbar louge tid ble spist opp(drukket litt usikker da boblene i Tyrkia er langt fra mål).

    Han gikk bort til samtlige og ba om pass og billetter, Business or Eco Sir? Sånn gikk han rundt til alle med et ark og krysset i vei. Hva var vitsen med det? Fått jobb via en slektning? For et gnål. 10 min etter med alle i riktig kø, godkjente han check in..(Dere vet vel hva jeg tenkte inni meg da:mad:)...
     
    Last edited: 19. jan 2020
    jgroneng, Kristian, RoadKing and 5 others like this.
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kom med videre inn til fasttrack, på nytt, og mannen spurt om hadde sett meg før, ehhhh ja det stemmer og bare smilte, samme gjorde pass kontrolløren og slapp meg forbi, spurtet til Loungen og endelig var det min tid:
    IMG_7714.jpg IMG_7715.jpg IMG_7716.jpg IMG_7717.jpg IMG_7718.jpg IMG_7719.jpg IMG_7720.jpg IMG_7721.jpg IMG_7722.jpg IMG_7723.jpg IMG_7724.jpg IMG_7725.jpg IMG_7726.jpg IMG_7727.jpg IMG_7728.jpg IMG_7729.jpg IMG_7730.jpg IMG_7731.jpg IMG_7732.jpg IMG_7733.jpg

    For en lounge, god mat, god plass, fin underholdning, masse te, kafe,drikke og søtsaker. Tyrkiske sparkelig er dessverre ikke noe å skryte av, ordinært utvalg av annet, forut bobler var dette en fin fin lounge, godt for barna og helt greit for voksene, maten var god, men igjen skorter det på boblene, men det er klart mange ikke verdsetter bobler lenger, og da er dette en ypperlig lounge. Vi fikk noen fine timer her og boaring time ble annonsert, vi kom og avgårde og sa farvel til Tyrkia for denne gang, med to stempler i passet så det dystert ut for enda et tredje...
     
    jgroneng, cuivien, Kristian and 6 others like this.
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_7734.jpg
    Blokkert midtsete og knyttneve test godkjent. IMG_7735.jpg IMG_7736.jpg
    Ahhh har en fin klang LH Biz Class...Han her hadde ikke vært i Tyrkia for håret sitt. IMG_7737.jpg
    Bobler, helt ok, hakke bedre enn i Tyrkia. IMG_7738.jpg
    Hakke peiling hva dette var, men noe laks, og biffskive med noen rare greier i tredje tallerken. Hadde klart oss helt fint uten denne servering!

    IMG_7739.jpg
    Litt mer bobler, vann og te, litt sjokolade på sin plass. IMG_7740.jpg
    Turen gikk fint ingenting å utsette, Bose og bobler er rette oppskriften for en vellykket reise. CC litt opp i årene, men med service innstilte og hyggelige smil, kom og fylte opp glasset, spurte pent om mer. Dette liker vi. LH-SK 1-0(intra EU ruter)

    En fast og fin landing. Folk står opp før vi er på plass, CC blir irritert og ber samtlige sette seg til sete belte skiltet går av, både tysk og engelsk...Folk lærer altså aldri?

    Bussgate ventet.
     
    jgroneng, Kristian, paron and 2 others like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Security check: Fasttrack Nice. Dragen var IKKE enig, alle ble sluset igjen monkey class, heldigvis var vi blant de fremste og stod ikke lenge i kø. Puhu...


    IMG_7741.jpg

    LH Senator ble valg og inn smatt alle sammen: IMG_7742.jpg IMG_7743.jpg
    Oiiii mer mat!
    IMG_7744.jpg IMG_7745.jpg
    Nam nam, nå var i på rett spor, hjemme bane, noe frisk i glasset og kunne nytes før en måte løpe videre...



    IMG_7746.jpg
    Vaflene var faktisk meget velsmakende, resten av maten var grei, IMG_7747.jpg Boblene var gode.

    IMG_7748.jpg

    Ingen gummibjørner, men annen godis fant barna IMG_7749.jpg

    Der ventet fuglen mot OSL...Da var dette juleeventyret over og takk for følge igjennom de utallige flaskehalsene på vei...De var overhode ikke planlagt, og nå har vi lært hvordan og hva en skal forvente av Tyrkia og det er i hvert fall ikke alkoholholdige godsaker. Noe de virkelig kan er mat og det er det ingenting å utsette på. Mulig vi boomet på Hilton IST, Club Lounge var ikke mye å skryte av, men AYT Titanic Mardan Palace gjorde opp og var definitiv verdt hele reisen.

    Om vi kommer tilbake er for tidig å si, men kanskje, om vi har lyst på mat og påfølgende desserter og after noon tea, hopper vi glatt over IST og drar rett til dette bemerkes verdige palasset, for et sted! Det vil bli savnet. Fra kongelig ned tilbake godt plantet på jorden, der de syke venter på sin doktor...De med blått blod har det betydlige bedre enn oss dødelige:rolleyes:

    Grunnet streiken kan en ikke uttale seg om reisen og utsetter det til neste reise med LH.

    På gjensyn:)
     
    Last edited: 19. jan 2020
    jgroneng, Kristian, RoadKing and 5 others like this.
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Har sett det samme på IST de siste gangene jeg har vært der. Halve flyet var fylt med rødprikkede hodebunnen på IST-WAW i desember.

    Takk for turen! Herlig reisebrev og gleder meg til neste tur!
     
    drsyk liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Priceless! Spesielt historien med innsjekk på IST :)
     
    drsyk liker dette

Del denne siden