UBEKREFTET: SAS revurderer NORIC catering konseptet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av peterfox, 20. juli 2017.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Etter bare få måneder "på luften" fikk jeg i dag en bekreftelse fra Cabin Crew at Nordic var på vei bort
     
    NoLimit, OttoL and Upsaker like this.
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Så mye som folk griser nå som de ikke kan bruke eska som fat til frokosten er jeg ikke forundret...
     
    Bjoern In America, OttoL and jayeff like this.
  3. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vet om mange CC som blir glade om så er tilfelle.

    Vi får leve i håpet, enn så lenge :)
     
  4. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Neiiii konseptet er unikt og dødsbra! Argh typisk nordmenn å gi opp før man har raffinert og tilpasset produktet bare fordi det ikke funker "perfekt" fra første sekund.
     
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    På ettermiddagsfligheten fra TRD til OSL en dag forrige uke på rad 2 så det ut som en romfolk-leier. Hvor ofte rengjøres flyene nå om dagen??

    I "gamledager" var det renhold mellom hver flight, nå er det en gang i uken eller??
    :D
     
    Shyneno, NoLimit and vegardg like this.
  6. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hva har dette med det nye service-konseptet å gjøre??
     
  7. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes faktisk at det ikke er det manglende renholdet som er problemet, snarere noen folks oppfatning av at det er OK å spise som apekatter bare fordi noen andre skal rydde opp etter dem. Frokostboksen håper jeg for øvrig de lar være som den er selv om det er litt klin å spise fra den.
     
  8. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Enig!

    Siste to flygninger har jeg opplevd snus i Skandinavia magasinet(?!) For faen så idiot folk kan være!

    CC har fått innlevert bladet begge gangene, og kastet promte... skjønner jo at de ikke kan bla gjennom alle sidene i alle magasinene... her må folk selv innse hvor idiot de er.. dog noe som er umulig...


    C
     
    dkvt, Anita, Icarus and 1 other person like this.
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke fått med meg hva problemet er. Hvorfor misliker crewet det nye konseptet?
     
    kaijoar liker dette
  10. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Mye avfall, som er mer uhamslig å håndtere. Mer søl, med tilhørende klager. Blant annet.
     
    samirunway liker dette
  11. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg håper at konseptet i seg selv blir videreført for det var en stor forbedring. Det som trenger en forbedring/forandring er egentlig bare innpakningen. Det virker ut som om dem som kom opp med denne berømte kuben ikke har brukt for mye tid i et fly.
     
    kaijoar liker dette
  12. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Uenig. Spesielt middagen synes jeg var veldig grei. I god turbulens kan det minne om en kebabpita en sen lørdagsnatt. Kuba i ene hånda, og gaffelen i andre!
     
    kalleballer liker dette
  13. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Tittelen heter "ubekreftet", men brødteksten forteller at det er bekreftet. Så hva er det? ;-)
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Med andre ord et ypperlig konsept for charter.
     
    dkvt, veeegard and Misterix like this.
  15. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    573
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har vist justert frokostkuben litt i løpet av sommeren. Nå er syltetøyet borte (Buuuu, jeg hadde etterhvert en ganske god samling) og kaffekoppen er pakket inni kuben. Nye rundstykker var det også, ferdig kuttet på midten, slik at man slipper smuler ut over hele bordet.

    Syltetøy vil jeg gjerne ha tilbake (men det koster sikkert blod), men det er nok definitivt mer effektivt for crew at koppen ligger oppi esken.
     
    kaijoar liker dette
  16. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat det er en ting som har irritert meg tidligere, så dette er absolutt positivt. En liten ting, men allikevel...
     
    kaijoar liker dette
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,183
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    RoadKing and samirunway like this.
  18. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk testet den boksen når jeg var i Barcelona forleden. Trodde først jeg fikk tildelt et eller annet Apple-produkt, men skjønte jo at en eller annen designer hadde fått utfolde seg. Fin tidtrøyte, det krever sin mann (og tid) å skulle fiske opp CousCous vertikalt, med en syv cm. lang plastgaffel. Men maten var god, likte den marinerte laksen spesielt godt, men det er det sikkert mange som ikke er enig i. Dog for lite av den, og som sagt temmelig utilgjengelig. De kunne sikkert laget en boks som kunne foldes ut, om de hadde lagt sjelen i det. Tar vel ikke mye feil, om dette opplegget vrakes etterhvert, de hadde visst fått ganske mange negative tilbakemeldinger fra passasjerer som slet med å få i seg maten.

    Men jeg kan nok leve med den emballagen, om maten fortsetter å være såpass god. Men direkte rause er jo ikke porsjonene. Og det Muffins-brødet, eller hva det nå var, som fulgte med i en egen eske - nei, det kommer jeg nok aldri til å spise. Det var da ikke godt, hverken på smak eller konsistens.

    Men; jeg ser et mønster. City-lounges, eske-muffins, marinert fisk i Apple-bokser... Veldig trendy. Tror muligens det hadde hjulpet å være Stockholmare for å sette virkelig pris på det.
     
    KRS, Scandipendler, Edin and 3 others like this.
  19. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, och inte ens alla stockholmare uppskattar det. Det är svår hipstervarning på mycket av det som SAS håller på med.
     

Del denne siden