UK - Karantene / Selvtest etc.

Tråd i 'Reisemål' startet av rookietrader, 17. nov 2021.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Når du er vel over, gidder du poste hele opplevelsen fra de første papirene til du er klarert på engelsk jord med tidslinje?
     
    rookietrader liker dette
  2. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke lett dette med regler som stadig endrer seg. Jeg har selv booket en London-tur den 19. januar (kun 1 overnatting). Det er fortsatt under 24 timer siden jeg bestilte den, så jeg vurderer å avbestille den før fristen går ut. Siden jeg er såpass i tvil om hva jeg skal gjøre har jeg også bestilt en tur i mai for å være på den mer "sikre" siden. Men går jeg for turen i mai i stedet for januar så går jeg glipp av 4x-opptjeningen, og jeg har bestilt masse andre MR-turer i januar for å kvalifisere til diamant. Dropper jeg turen i januar når jeg neppe diamant og da faller hele korthuset sammen. Er det risikabelt å satse på at det går greit å reise til London mot slutten av januar, eller skal man ta sjansen? :confused:
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Rakk UK igjen før de regelrett stenger grensene.

    Selv gidder jeg hvertfal ikke flere døgns karantene eller PCR til £250 for en liten tur.

    Liten LONDON stemning fra i går:

    20211128_163840.jpg
     
  4. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Planen for i morgen er som følger:
    05:22 - Tog fra Hamar
    07:40 - OSL-LHR
    09:20 - Lander på Heathrow
    13:15 - PCR Test rundt Shepherds Bush med garantert svartid innen midnatt (£99)
    13:30 - Hotellet i isolasjon resten av dagen. Bestille takeout / room service / Se på PL

    Bekreftet negativ test før 22:00 - Soho/Leicester Square å feire
    Bekreftet negativ test etter 22:00 - Ekstra god natts søvn
    Bekreftet positiv test - 10-dager isolasjon
    Ikke bekreftet svar før midnatt - Ekstra dårlig natts søvn
     
  5. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    MR til London i dag, er på LHR nå. LH Senator-loungen er fortsatt stengt, men de har et greit nok tilbud på «forværelset».

    Holder meg airside, da trenger du ikke fylle ut PLF eller ta test, forutsatt at du er fullvaksinert.

    På OSL påstod de ved innsjekkingen at hvis jeg var i transitt landside, måtte jeg ta test i tillegg til å fylle ut PLF. Det stemmer ikke i følge gov.uk, kun skjemaet er nødvendig hvis du reiser videre innen 24 timer.

    Husk innreiseskjemaet til Norge, det blir sjekket før du reiser hjem.
     
  6. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilket selskap påstod dette? Jeg planlegger transit landside om en uke.
     
  7. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    SAS
     
    kristiaan liker dette
  8. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Hva? Har Dennis Tyvärr begynt å jobbe i skranken? :rolleyes:

    Men det er i hvert fall ikke riktig. Var der selv for et par uker siden, og ingenting har endret seg i reglene for transit siden da.
     
    chipcampden, kristiaan and Maggie like this.
  9. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Bekrefter at transitt landside med 1 natts overnatting ikke var noe problem forrige uke heller, ser også at, som du sier, det er ingen endring rundt infoen om landside transitt på britenes egne nettsider... Så her er det SAS som surrer hvis de påstår man må ta test for å være i transitt.
    https://www.gov.uk/guidance/coronav...nce-for-passengers#transiting-through-england

    Merk at det selvfølgelig er slik at man må være fullvaksinert for at dette skal gjelde, er man ikke det må man ta tester både her og der...

    Som nevnt ovenfor av flere andre også er det ingen endring for transitt. Skal du være airside, altså kun på flyplassen er det ingen krav, hverken test eller utfylling av skjema. Skal du være i transitt landside, altså passere passkontrollen, så må du ha skjema, men trenger ikke test.
     
    chipcampden and kristiaan like this.
  10. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Fylle ut dette mens jeg er i UK? Eller bør det fylles ut før jeg drar?
     
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Kan vel fylles ut tidligst 72 timer før ankomst Norge, så litt avhengig av hvor lenge du er borte egentlig...
     
  12. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Det norske innreiseskjemaet ble ikke sjekket på LHR, slik det ble opplyst av SAS ved innsjekk på OSL. Til gjengjeld var det manuell sjekk av pass, koronasertifikat og innreiseskjema for alle på Gardermoen i kveld.
     
    Earl liker dette
  13. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    365
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
  14. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Er veldig i tvil ang London-tur neste helg. Noen som vet om det er slik at dersom en passasjer på flyet tester positivt og mistenkes for den nye varianten, så vil alle passasjerer måtte isolere seg?
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk atter en NHS melding selv. Andre på noen få måneder.

    De baserer tydeligvis de automatiske meldingene på PLF informasjonen. Antar det er flynummeret som har matchet med noen som var smittet.

    Men om han/hun på 32B er smittet, er jo ikke dette så veldig interessant for meg på 2C. Uansett, er nå selv ikke smittet, og tester tett i tett med hurtigtester av andre grunner i disse dager.
     
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Svaret er forøvrig nei. Ingen isolasjon om du er fullt vaksinert.

    Med mindre de har endret reglene. Damen på telefon fra NHS som ringte meg, bekreftet dette raskt etter at hun spurte og jeg fortalte om 2x Pfizer.
     
  17. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer ikke med denne artikkelen fra i dag. Han her måtte i isolasjon, selv om han var fullvaksinert, etter smitte ombord i flyet på vei ned fra Norge til Liverpool.

    https://www.ao.no/5-128-223989
     
  18. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har det førstehånd fra NHS track and trace. Men om de gjorde en feil i kontakten med meg, eller i kontakten med han karen fra artikkelen, vet ikke jeg.

    Selv så jeg uansett ingen grunn til å spørre mer da hun sa jeg var exempt ;)
     
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    chipcampden liker dette
  20. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, de nye reglene tilsier at alle som er definert som nærkontakter av smittede av omikron-varianten må i isolasjon, uavhengig av vakinasjonsstatus. Så da var du heldig, antar jeg.
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden