Umulig å bestille bonustur HOV-LYR

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av nesjon, 28. febr 2020.

1. nesjon

nesjon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Hei.

Jeg bestiller hyppig bonusbilletter innenriks fra Ørsta/Volda (HOV), men når jeg skal bestille til Longyearbyen så møter jeg motstand på sas.no. Jeg får samme feilmelding som man ofte får hvis man forsøker å bestille bonusbilletter på en FOT-rute, altså "Det er dessverre ikke mulig å betale for reiser til disse destinasjonene for poeng". Det skal imidlertid ikke være noe i veien for å bestille bonusbilletter mellom HOV og LYR, og hvis jeg f.eks. forsøker FRO-LYR som er en ganske tilsvarende rute (non-FOT WF-rute FRO-OSL + SK OSL-LYR), så er det ingen problemer.

Jeg har forsøkt å kontakte SAS og de anbefalte meg å bytte nettleser. Etter å ha byttet fra Chrome til Safari, så klarte jeg faktisk å søke på strekningen, men fikk ingen treff på en eneste dato selv om det skal være rikelig ledig.

Er det noen som har noen tips til hvordan man kan omgå dette problemet? Eller som eventuelt klarer å få fram bonusbilletter på strekningen i en eller annen nettleser?

2. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,076
    Bonuspoeng:
    113
    En litt tungvint løsning som fungerer er å søke strekning for strekning på nett for å finne tilgjengelighet, og så ringe og bestille over telefon. Si i fra om at det ikke er mulig å bestille over nett, da skal du slippe telefongebyret.

3. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke ukjent problem når man kombinerer WF med SK på bonusreise. Virker som om det er noen kombinasjoner som ikke takles av SKs program.

Del denne siden