Underforum med salg av billetter?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 05. sept 2015.

1. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Har lagt merke til at det titt og ofte er folk her inne som velger å kansellere flybilletter.
    Hadde det vært på sin plass med en eget underforum med salg av slike billetter, eller er jeg helt på jordet? Det må jo være et bedre alternativ enn å kansellere billetter eller ikke møte opp og tape penger. Dette kan også bidra til å hjelpe forummedlemmer med billetter til en grei pris.

Last edited: 05. sept 2015
    Scandi, Insomnia4u, Darkcho and 8 others like this.
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
  3. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Flott tiltak!

4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
  5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Tanken har jo slått meg tidligere, så dette støttes! :)

6. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten SK LTG * LH Senator

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg tror ikke, at det er tilladt. Det s k a l være den rejsende passagers navn, der står på rejsedokumentet. Det er bl.a. pga forsikringen. Man er ikke dækket af en forsikring, hvis navnet på billetten ikke stemmer overens med den rejsendes navn.

7. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ingen i denne tråden som oppfordrer til å reise i andres navn? Billetter kan omsettes. Navn på den reisende kan byttes. Ofte med et dyrt gebyr, men like fullt er det mulig.

/koffert

8. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det snakk om billetter hvor man kan foreta en "name change" på ja. Hos SAS er det vel ofte snakk om 500 NOK. Om noen har kjøpt en billett på et VIP-salg f. Eks., er det fortsatt en gunstig pris, selv med 500 ekstra.. :)

9. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Selvfølgelig var tanken bak dette at navn på billetten og den reisende er det samme. Det omsettes billetter på finn.no til den store gullmedaljen, så det bør være mulig å få til noe her inne også.

10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    God idé!

11. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Regner med at admin/moderatorer snapper opp denne tråden og undersøker muligheten for å opprette et slik underforum.

Det bør også kanskje være noen regler. Ser for meg samme type regler vi bruker på tidssonen.no, hvor vi selger klokker i alle prisklasser.
    - Kun trådstarter som får kommentere i egen salgstråd. Dette for å slippe kommentarer fra andre som "dette var dyrt", "denne ville holdt meg langt unna" osv. Dette bidrar til meget ryddige salgstråder med lite tull. All kontakt foregår på pm.
    - Pris må alltid oppgis. Bud utover dette tas på pm.
    - Prefiks i tråd-header som er redigerbar: FS (for salg), SOLGT (solgt), GB (gis bort), OHPF (on hold pending funds)
    - Endringsgebyr må oppgis om det er inkludert eller ikke, gjerne pris for endring også.

Hva tenker dere? Noen andre lure "regler" som er greit å ta med? Ikke dermed sagt at vi bør kopiere reglene fra forumet jeg referer til altså.

12. Heoe5

Heoe5 Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg mener bud må taes i åpent forum, lettere med svinel om det taes på pm. (Type falske motbud)

13. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    [moderator]
    Har startet sonderinger rundt dette med de høye og mørke. Personlig har jeg ingen meninger. Det er vel lite andre forum som tillater dette. Jeg selv vet ikke hvorfor, men jeg regner med at noen andre gjør.

Så ja. Tråden er sett, og dere kan diskutere i vei. Helt plutselig (i god bonusfeber ånd) kommer det kanskje et svar :)
    [/moderator]

Kjakan, RemiWM and MadsVaHa like this.
  14. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg finner ingenting i vilkårene til verken Norwegian eller SAS som forbyr privat videresalg av flybilletter. Det eneste en må huske på er at det etter norsk lov ikke er tillatt og selge en billett for en høyere sum enn det den ble kjøpt for i utgangspunktet. (Svartebørs loven)

Stiller meg positivt til forslaget, alltid kjekt om noen kan få gleden av billetten i stedet for at den går rett i dass.

RemiWM and Baldrick like this.
  15. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Fruen er ikke i form, så har 1, muligens 2 billetter tilgjengelig OSL-TRD denne helgen. Utreise OSL kl. 18:00 fredag 25. Hjemreise fra TRD kl. 17:00 søndag 27.
    På sas.no ligger denne billetten nå på 3 448 kr pr pers.. Ideelt vil jeg gjerne få igjen kostprisen på 797,- pr pers. + endringsgebyret, men ser an interessen. Om du ikke selv er gull, kan jeg velge ønsket sete før overføring.. ;)

16. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en perfekt milerun helgetur til Hong Kong fra Oslo 11-13desember. Fikk beskjed i går at jeg skal ha eksamen 11.des så ser ikke ut som jeg får brukt denne uansett hvor mye jeg prøver. Det ligger inne OT til biz fra ARN-HKG som muligens følger handelen.

Du kommer til Hong Kong lørdag morgen og har hele dagen og reiser hjem søndag morgen.

Noen som er intereserte?

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Blir det noe videre her?

Jeg for min del blir superstresset når det kommer opp diverse billetter i test-forumet.
    Hver gang tror jeg det er en feilpris som må kjøpes inn umiddelbart, bare for å se at det er en eller annen tur på et låst tidspunkt fra et sted jeg knapt vet hvor er i SAS minus :D

Flight Cancelled and Kjakan like this.
  18. Bernhard2

Bernhard2 Medlem

Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er en god ide :)

19. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke skjønt hvorfor folk legger ut billetter for salg i test-forumet?

20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Trolig fordi flere av oss følger det forumet og dermed får reklamen midt i fleisen = høyere sjangs for salg.

Baldrick liker dette

Del denne siden