Underlig utvikling

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 18. april 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Denne så jeg ikke helt komme.

    SQ i codeshare samarbeid med AF (KLM)

    Man kan argumentere med at det "bare" er codeshare, men på sitt vis så styrker jo dette AF (KLM) og dermed Sky Team.

    Jeg ser heller ikke helt hva SQ får ut av dette, man skulle tro de hadde nok nettverk i europa gjennom *A og LH/SK/TAP

    Er ikke *A familien lykkelig?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skummel utvikling.
    Man får mindre og mindre oversikt over hva man booker og skal fly.

    Kanskje de har dårlig dekning på CDG ruten og ønsker å gjøre den mer attraktiv? Og Air France har tilbudt hyggelige priser?
    Selv om det riktignok høres ut i artikkelen som det er Air France som i hovedsak er pådriver for å utvide tilbudet i Asia.
     
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo flere ruter KLM flyr inn på AMS, hvor *a ikke gjør det.. BGO og AES for å nevne to nære, så jeg skjønner de vill åpne opp markeder..

    Finnes sikkert tilsvarende for CDG..

    Flyr du ut av store hubber i Europa, er jo hubbens hovedselskap den med flest ruter dit..

    Men ja, spennende å se hva dette fører til videre..

    C
     
    RoadKing liker dette
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøpte en reise fra Bali til Singapore i desember 2016 på Garuda sine sider (Garuda er Sky Team), mens flyvingen var operert av Singapore Airlines (Star Alliance). Ble veldig glad på grunn av dette for jeg fikk brukt både lounge og ekstra baggage allowance + heftig sum av eurobonus poeng. Singapore Airlines solgte samme reise 3x dyrere.

    Forstå det den som kan hehe.
     
    Blaa, RoadKing and Upsaker like this.

Del denne siden