Undersøkelse SAS: Mulige endringer på vei...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 03. okt 2019.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Har da besvart en undersøkelse fra SAS hvor de skriver:

    "SAS EuroBonus vurderer å la medlemmer skreddersy medlemskapene sine individuelt og velge de mest relevante fordelene selv. Du ville da kunne velge fordeler som ville være gyldige i 12 måneder som f. eks. eksklusiv rabatt på mat ombord, oppgraderingskuponger, gratis trådløst nettverk med høy hastighet, gratis setereservasjon eller conciergetjenester, osv. Ville du være interessert i å benytte deg av en slik ordning med fordelsvalg for å skreddersy ditt medlemskap i EuroBonus for neste år?"​

    Her er noen av alternativene som man måtte sammenstille mot hverandre:
    • 15% rabattkupong på snacks, måltider og drikke ombord.
    • 2 oppgraderingskuponger som lar deg oppgradere til klassen over på en hvilken som helst flyvning.
    • 2 oppgraderingskuponger som lar deg oppgradere til klassen over på en hvilken som helst flyvning innenlands, i Skandinavia eller i Europa.
    • 25 % flere medlemspoeng enn vanlig for tilsvarende billettklasse på SAS og Widerøes flyvninger.
    • 30 % rabatt på poengpris når du betaler for billetter hos SAS eller Widerøe med penger + poeng eller bare poeng
.
    • Alltid mulighet for å ta med en venn eller opptil 4 familiemedlemmer gjennom sikkerhetskontroll med Fast Track på reiser i eller fra Skandinavia.
    • A-la-carte-meny i Loungen (betaling er påkrevd).
    • En kupong for gratis WiFi ombord på SAS-flyvninger i Skandinavia/Europa etter 5 gjennomførte flyvninger med SAS i løpet av ett år.
    • Garantert plass på flyvninger i Europa med SAS selv om flyet er overbooket - gyldig når du booker SAS Plus Full Flex-billett minst 24 timer før avgang.
    • Gi bort et Gullkort (så snart Diamantstatus er oppnådd).
    • Gi bort et Gullkort (så snart Diamantstatus er oppnådd)
.
    • Få et ledig sete ved siden av deg gratis når flyvningen ikke er full.
    • Mulighet til å kansellere flyvningen gratis og få hele beløpet refundert innen 24 timer etter booking.
    • Mulighet til å kansellere flyvningen gratis og få hele beløpet refundert innen 48 timer etter booking.
    • Reiseforsikring når du reiser med SAS.
    • Snacks/alkoholfri drikke på SAS Go-flyvninger i Europa - et kort for 5 flyvninger for 5 400 EuroBonus-poeng (se vilkår)
    • Tilgang til forhåndssalg av konsert-/underholdningsbilletter før offentlig slipp
    • Tilgang til Lounger utenfor Skandinavia ved flyplasser hvor SAS/Star Alliance Lounge ikke er tilgjengelig (alle SAS reisemål).
    • Tilgang til SAS Lounge selv når du reiser for vår laveste pris (SAS Go Light).
    • Tilgang til sikkerhetskontroll med Fast Track selv når du reiser for vår laveste pris (SAS Go Light).
    Undersøkelsens ordlyd og metode synes jeg var horribel, da jeg allerede er Diamant og skulle måtte velge mellom goder som jeg ønsket mest / ønsket minst. Tror ikke de ble klok på meg :eek:

    Kan ikke se at det var så veldig mange attraktive forbedringer - bortsett fra kanskje "2 oppgraderingskuponger som lar deg oppgradere til klassen over på en hvilken som helst flyvning".

    Hva tenker du?

    EDIT: Gjorde noen ekstra linjeskift i listen.
    NB: Trykker du liker - så er det altså kun for at du takker for oppdateringen - og ikke at du liker innlegget (!)
     
    Last edited: 03. okt 2019
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Norwegian Reward 2.0 — dummeste jeg har lest!

    Et par valg av fordeler innenfor nåværende nivåer er selvfølgelig noe helt annet.
     
    ArthurDent and FlamtheAvGeek like this.
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe som slår «...eksklusiv rabatt på mat ombord.» :D
     
    Hanen, ArthurDent, Wiolenze and 4 others like this.
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,228
    Bonuspoeng:
    113
    :eek::eek: Jeg hadde helt klart gått for gratis wifi på innenlandsflyvninger foran gratis oppgraderingskuponger til hvilken som helst flyvning. Lett!
     
    ArthurDent liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med deg. 2 oppgraderinger anywhere/anytime på SAS’ rutenett.
     
    ArthurDent liker dette
  6. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker følgende to er interessante dersom man må velge mellom vondter:
    - Få et ledig sete ved siden av deg gratis når flyvningen ikke er full.
    - 2 oppgraderingskuponger som lar deg oppgradere til klassen over på en hvilken som helst flyvning.

    For med 2 oppgraderingskuponger her forstår jeg det også gjelder interkontinentalt, siden de har to alternativer omtalt (hvor av en innen Europa).
     
    ArthurDent liker dette
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Not-sure-if-want_o_21368~2.jpg

    Veit ikkje om eg vil svare på dette utan å ha advokat tilstade. "Anything you say can, and will be used against you in an Eurobonus improvement!"
     
  8. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    ...men du kan banne på at det med liten skrift kommer til å stå *forutsetter ledige bonusbilletter - og dermed er fordelen verdt nada.
     
    ArthurDent, TommyL, chrt and 3 others like this.
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle så gjerne, men risikerar ikkje at ein luring i Frösundavik tek eit skjermbilde av antal likes for å rettferdiggjere at mine to diamantfordelar om to år er: gratis Wi-Fi (når tilgjengelig) og mulighet til å kansellere flyvningen gratis og få hele beløpet refundert innen 24 timer etter booking.
     
    shadow, stekus, ArthurDent and 4 others like this.
  10. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43

    "Vi vurderer å fjerne samtlige perks ved status, bortsett fra 2 dere er så heldige å få være med å velge. Vi anbefaler å velge mulighetene til å få KJØPE mat ombord vårt selskap, som forøvrig selger low-fare reiser til fullpris"

    KLM/Qatar/LH/Lx, en eller annen, vær grei å gi oss et skikkelig flyselskap her i Norge!
     
    shadow liker dette
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Håper ikke dette kommer, liker det slik det er i dag.
     
    ArthurDent liker dette
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Godt jeg er Lifetime EBG. Kort vei til grønnere enger.

    Klassisk SAS-«undersøkelse», der man kommer dårligere ut, sammenlignet med nuet, uansett hva man velger.

    Skjønner ikke begeistringen med oppgraderingsvouchers. Virkelig ikke. Tar i alle fall bort et hvert behov for gebyr for å kansellere bonusreiser, da ingen bonusseter uansett vil være tilgjengelig.
    (vi snakker fort minst 100.000 vouchers per år, det overstiger vel det totale antallet Business-seter i flåten over et kalenderår...?)

    Skal bli moro hvis denne undersøkelsen lander i min innboks :D
     
    ArthurDent liker dette
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen av di punktene som @chrt nevner er jo faktisk *A Gold perks så det kan dem vil ikke akkurat fjerne sånn uten videre.... Tenker da hovedsaklig på FT og Lounge.
     
    ArthurDent liker dette
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Som gratis innsjekket bagasje? Så jo hvor mye den fordelen var verdt...
     
  15. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Spiller ingen rolle, det kan avvikles.
    United for eksempel gir ikke sine egne Gold, Platinum eller 1K tilgang til egne lounger uten et dedikerte medlemskap.
     
    ArthurDent liker dette
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Go Light mister lounge access, kunne man tolke det som. Med mindre man velger det som en Diamond Benefit da selvsagt haha...
     
    ArthurDent liker dette
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan nesten ikke sammenlignes med noen andre land, dette har historiske årsaker i USA og gjelder alle selskapene der borte. De slipper som kjent inn alle oss med ikke-amerikanske elitekort inn.
     
    ArthurDent liker dette
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ikke poenget. Poenget er at SAS kan helt fint fjerne tilgang til lounge for EuroBonus-medlemmer på enkelte billetter hvis de ønsker det.
     
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Var bare en merkelig sammenligning, da du ikke kommer inn i loungen med noen som helst billetter domestic US uansett hvor dyre de er... du må ha et betalt medlemskap. Jeg tipper dog SAS kommer til å fjerne lounge på Go Light etter hvert.
     
    ArthurDent liker dette
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Får ta et par turer med A3 for å sikre *A gold også fly andre *A selskaper i stedet for SAS i fremtiden da. Ikke noe big issue for min del da jeg nesten aldri flyr innenriks i Norge lenger.

    Edit: Har vel faktisk ikke hatt mer enn 1 tur utenriks med SAS i hele 2019 og det var for en heisatur til LHR. Byttet ut SAS i den perioden dem fjernet FT og 3 parts Lounger.
     

Del denne siden