Har da besvart en undersøkelse fra SAS hvor de skriver:
"SAS EuroBonus vurderer å la medlemmer skreddersy medlemskapene sine individuelt og velge de mest relevante fordelene selv. Du ville da kunne velge fordeler som ville være gyldige i 12 måneder som f. eks. eksklusiv rabatt på mat ombord, oppgraderingskuponger, gratis trådløst nettverk med høy hastighet, gratis setereservasjon eller conciergetjenester, osv. Ville du være interessert i å benytte deg av en slik ordning med fordelsvalg for å skreddersy ditt medlemskap i EuroBonus for neste år?"
Her er noen av alternativene som man måtte sammenstille mot hverandre:
- 15% rabattkupong på snacks, måltider og drikke ombord.
- 2 oppgraderingskuponger som lar deg oppgradere til klassen over på en hvilken som helst flyvning.
- 2 oppgraderingskuponger som lar deg oppgradere til klassen over på en hvilken som helst flyvning innenlands, i Skandinavia eller i Europa.
- 25 % flere medlemspoeng enn vanlig for tilsvarende billettklasse på SAS og Widerøes flyvninger.
- 30 % rabatt på poengpris når du betaler for billetter hos SAS eller Widerøe med penger + poeng eller bare poeng
.
- Alltid mulighet for å ta med en venn eller opptil 4 familiemedlemmer gjennom sikkerhetskontroll med Fast Track på reiser i eller fra Skandinavia.
- A-la-carte-meny i Loungen (betaling er påkrevd).
- En kupong for gratis WiFi ombord på SAS-flyvninger i Skandinavia/Europa etter 5 gjennomførte flyvninger med SAS i løpet av ett år.
- Garantert plass på flyvninger i Europa med SAS selv om flyet er overbooket - gyldig når du booker SAS Plus Full Flex-billett minst 24 timer før avgang.
- Gi bort et Gullkort (så snart Diamantstatus er oppnådd).
- Gi bort et Gullkort (så snart Diamantstatus er oppnådd)
.
- Få et ledig sete ved siden av deg gratis når flyvningen ikke er full.
- Mulighet til å kansellere flyvningen gratis og få hele beløpet refundert innen 24 timer etter booking.
- Mulighet til å kansellere flyvningen gratis og få hele beløpet refundert innen 48 timer etter booking.
- Reiseforsikring når du reiser med SAS.
- Snacks/alkoholfri drikke på SAS Go-flyvninger i Europa - et kort for 5 flyvninger for 5 400 EuroBonus-poeng (se vilkår)
- Tilgang til forhåndssalg av konsert-/underholdningsbilletter før offentlig slipp
- Tilgang til Lounger utenfor Skandinavia ved flyplasser hvor SAS/Star Alliance Lounge ikke er tilgjengelig (alle SAS reisemål).
- Tilgang til SAS Lounge selv når du reiser for vår laveste pris (SAS Go Light).
- Tilgang til sikkerhetskontroll med Fast Track selv når du reiser for vår laveste pris (SAS Go Light).
Undersøkelsens ordlyd og metode synes jeg var horribel, da jeg allerede er Diamant og skulle måtte velge mellom goder som jeg ønsket mest / ønsket minst. Tror ikke de ble klok på meg
Kan ikke se at det var så veldig mange attraktive forbedringer - bortsett fra kanskje "2 oppgraderingskuponger som lar deg oppgradere til klassen over på en hvilken som helst flyvning".
Hva tenker du?
EDIT: Gjorde noen ekstra linjeskift i listen.
NB: Trykker du liker - så er det altså kun for at du takker for oppdateringen - og ikke at du liker innlegget (!)