United har frem til nå gitt tilgang til kontraktslounger for passasjerer med gullkort, men som har reist i økonomi. Fra nå er det kun reisende i business som får tilgang til disse. Det er uklart nøyaktig når endringen skjer, men det virker som det allerede er innført. Dette vil ikke påvirke tilgang til *A-lounger, i likhet med hva vi kjenner fra SAS. View from the wing skriver videre: The cities where United offers invitations to contract lounges, but will not do so for Star Alliance Gold customers, is: Amsterdam; Athens; Barcelona; Cape Town; Chengdu; Delhi; Dublin; Edinburgh; Glasgow; Lima; Madrid; Manchester; Milan; Mumbai; Naples; Nice; Osaka; Palermo; Pape’ete; Porto; Prague; Quito; Reykjavik; Rome; Santiago; Shannon; Stockholm; Venice; and Zurich. Some of these cities have lounges operated by Star Alliance carriers that Star Gold members would be able to use. This includes Athens, Chengdu, Delhi, Osaka, Singapore and Zurich. Star Alliance Gold members who aren’t flying in business class will still be given lounge invitations in two locations, a United spokesperson tells me, “because of the market.” Singapore, where United business class and Star Gold members are both directed tot he SATS lounge. Tel Aviv, where United business class customers are invited to the E lounge and Star Golds the B & C lounges. Alt i alt vil jeg tro det påvirker de færreste av oss her på IF, og det kommer heller ikke som noen stor overraskelse mener jeg. Uansett er det nok en devaluering av Star Alliance gullmedlemmer som flyr United.
Det er da *A lounge i Stockholm, og nok flere vil jeg tro. Ikke helt stødig den opplistingen der. Men ja, trenden er klar. *A Gold har hatt for stor inflasjon og devalueres.
Ja, og Roma. Men nå flyr ikke United fra Stockholm bortsett fra codeshare, og det er et par uker siden de har fløyet fra FCO.
*A-loungen i AMS er flott, uheldigvis for Uniteds passasjerer ligger den på schengenside, som svært mange *A-lounger gjør i Europa.