Svidde akkurat av mine siste DM på tur til Ho Chi Minh i jan/feb hvor en får masse First for poengene. Turen koster 110k DM per pers(men dama sa 100k) så håper hun får rett. Tax per pers ca 1500 NOK OSL – LHR BA763 Business LHR - HND JL44 First HND - HKG CX543 First HKG – SGN CX765 Business -- SGN - HKG CX766 Business HKG - LHR CX255 First LHR - OSL BA764 Business
Jeg for min del, har enda ikke klart å svi av resten av mine nesten 300 000 DM poeng, etter flere søk helt siden januar samt en times søk i dag kombinert med lite oversikt over når jeg faktisk "kan" reise har jeg nå valgt å ta med poengene inn i AA. Om det er lurt får nå tiden vise, pr nå føles "stopoveren" som det største tapet... Men jeg tømte nå i dag den ene kontoen ved å overføre "slantene" til min hovedkonto
Noen som har forsøkt å endre en DM-booking etter sammenslåingen? Skulle gjerne ha endret destinasjon og lagt inn en open jaw, men har hørt noen snakkerier om at man AA ikke tillater endring av bookinger gjort før sammenslåing
I følge FT-tråden om dette er det vanskelig i det hele tatt å få tak i agenter som kan håndtere USDM-bookinger. Og omtrent umulig å endre. Om du får endret slår de nye reglene til AA inn, med høyere miles i f.eks Europa-Asia (100/110 vs 140). Selv om du avbestiller er du ikke sikret poengene tilbake om du ønsker å booke ny billett. Jeg er på en USDM-tur nå, og droppet å endre.
Husk at endringer av billetter som medfører at det lages ny billett (dvs. endring av destinasjoner, antall legs m.v.) også krever ny utregning av pris, dermed slår nye priser og regler inn både for binusturer og andre vanlige billetter.