USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Sliter med begge kortene fra SEB nå, de har også sendt meg sms og mail der de ønsker kontakt ang. noen transaksjoner på begge kortene. De blir kun brukt på payr, så kan være at de begynner å lukte lunten.
     
  2. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk fint registrert mitt Shell MC og overført 20000 til spiff. Spent på om det blir noe trumfpoeng:)
     
  3. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det stemmer, jeg ringte nettopp til SEB og der fikk jeg beskjed hvor skapet skal stå.

    Payr betalinger blir registertert som kontant uttak, og regelen var at du har en grense på 20000kr pr. 30. dag.
    Fikk også beskjed om at MC ikke var ment til faktura betaling. Det var ment for kjøp i butikk og på nett.
     
  4. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Så lenge jeg betaler penger for et kortprodukt, skal jeg ha meg frabedt at utsteder blander seg borti hvor jeg bruker kortet mitt, så lenge jeg bruker det iht. vilkårene. Dette får de enten få inn i vilkårene asap, slik at man vet hva kortet man kjøper faktisk kan brukes til, eller holde munn. Tar gjerne den diskusjonen med de.... Med en inntjening 25% dårligere enn konkurrentene (SAGA MC og AmEx) er dette kortet helt uinteressant for meg, dersom jeg ikke kan bruke det på Payr osv.
     
    chudtwa liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,036
    Likes mottatt:
    33,259
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, kortutsteder leverer jo faktisk varen, så slik sett henger det på greip at de bryr seg.
    Myndighetene derimot, de snoker og bryr seg og, og det syns jeg ikke er innenfor.
     
  6. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener ikke å være frekk på noen måte, men om jeg skal se dette fra NCC sin side. Så ville ikke jeg vært interessert i å ha kunder som bruker dette kortet hovedsaklig for Payr osv.

    Dette blir jo da vinn-vinn, for både oss og dem :D
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Poenget er at forbruker selvfølgelig må vite hva det er de kjøper. De kan "bry seg", men da må de også være åpne om det i vilkår o.l.
     
  8. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Greit nok, men da må det gjenspileiles i vilkårene, det er derfor de har dem. Jeg har SAS MC, og betaler 1600,- pr. år for det kortet. Det vil jeg selvfølgelig ha noe igjen for.
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,487
    Likes mottatt:
    1,427
    Bonuspoeng:
    113
    Kortutsteder ønsker selvfølgelig at vi bruker deres egen løsning for regningsbetaling med kontantuttaksgebyr og renter fra dag én. Så spørs det om kundegruppen ville betalt regninger med kredittkort overhode om Payr ikke fantes. De får vel uansett noe formidlingsgebyr?
     
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Helt enig, når jeg ser at et kort ikke lønner seg for meg lenger, så kutter jeg det ut.

    Men jeg blir ikke overrasket at et selskap kutter meg ut (eller gir meg restriksjoner), når de ikke ser mulighet til å tjene penger på meg lenger. Når både jeg og selskapet har sammeforståelse ved starten av kundeforholdet.
     
  11. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Enig, jeg er heller ikke overrasket;)
    Men jeg har både SAGA MC og AmEx fra før, og skaffet meg SAS MC for bare noen uker siden. Jeg betalte de 1600,- i forrige uke, faktisk. Så sykt irriterende at det skulle komme ytterligere (udokumenterte) restriksjoner, bare noen uker senere:eek: Hadde jeg visst det da, hadde jeg nok droppet det.
     
  12. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    3,143
    Bonuspoeng:
    113
    Om du sier opp får du pengene igjen minus de dagene du har hatt kortet ;)
     
    Erlingni liker dette
  13. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    471
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    I første omgang tenker jeg at jeg prøver å legge litt vanlig forbruk til dette kortet også, og satser på at de blir fornøyd med det. Jeg kjøper allerede flybilletter med det, siden det gir 25p/100kr.
     
  14. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Glad, absolute beginner trenger hjelp :) Sikkert et dumt spørsmål. Når det gjelder ping-pong med korta, dvs betale regninga på det ene med det andre: Hvorf gå veien om Payr m/begrensninger? Har ikke alle korta mulighet for regningsbetaling i det kortets nettbank? Noen fallgruber her? Beregnes det f.eks. renter som ved kontantuttak? Andre ting å passe på?
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Regningsbetaling fra kort gir ingen poengopptjening og som du sier ofte renter fra første dag.
     
  16. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har betalt eFaktura gjennom Vipps med Shell eller annen kredittkort? Går det gjennom som kjøp også? Altså gebyrfritt og med kortets gitte rentefrie dager?
     
  17. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Du får vel ikke betalt regning med kredittkort
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,296
    Likes mottatt:
    17,735
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, med Payr.
     
  19. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    I Vipps får du ikke valgt kredittkort som betalingsmåte på efaktura. Kun fra konto.

    Får du faktura gjennom digipost derimot kan du bruke kredittkort. Det eneste jeg får som faktura der er riktignok bompenger. Den dukker ikke opp i payr så da er vipps faktisk kurant til betaling.
     
  20. poeng_poeng

    poeng_poeng Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    28
    Ok. Har fått fjellinjen på Vipps Regninger. Da utgår det... skuffet... hehe
     

Del denne siden