Så var dagen kommet. Sitter på flybussen og håper jeg fikk pakket alt. Mitt 28 år eldre opphav (hører jeg Elling?) venter på OSL. Det blir hennes første tur i business - er spent på reaksjonen. Det blir deilig å bytte ut jobb og stress med nye inntrykk, samt god mat og drikke. To be continued.
Lite folk på OSL nå, null kø i passkontroll. Tok en enkel frokost i Gullstua, venter med alko til vi har boardet.
Ingen grunn til å vente med alko...noen boarder vel alltid et eller annet sted i verden...... god tur! Dessuten serverer ikke SAS Champagne som velkomstdrink i Biz lenger etter at de gikk over til Charles Heidsieck Rose.....kun Cremant´en som de i Plus må grine seg til (sammen med en pose chips)
Vi fikk da noe som bobler, men aner ikke hva det er. De omtaler det som musserende. Godt belegg her fremme, og generelt god stemning 15min min før vi drar.
Jeg trodde dette var viden kjent nå, men SAS har jo ikke akkurat informert heftig om dette. Flaska får du heller ikke se lenger når de serverer.... hvis du ikke spør da. Får satse på medbrakt fremover da.....når jeg må lide meg gjnnom en tur i SAS Biz altså...
Detekterte en beby på første rad, og tenkte umiddelbart at dette kunne ødelegge hele turen. Så kommer pappaen og deler ut følgende. Nå er jeg mer vennlig innstilt ovenfor den lille
Et glass til av rosé Champagne. Poster hele menyen når jeg får bedre wifi. Men må si jeg virkelig liker den kunstneriske layout på menyen - japansk kunstner
Enig! Etter 2,5 timer har nurket oppført seg eksemplarisk. Service og servering er meget effektiv i dag. Hvorfor ta opp bestilling på forhånd når de alikeve har trallene fulle Mulig left overs går til de lengre bak - ikke at jeg bryr meg nevneverdig.
Reiser for lite i SAS Biz, tydeligvis. Men Cremant er absolutt ikke så dumt det heller.. Uansett: Gøy med live reisebrev!
Klar for måltid nummer 2, snaue 2 timer før landing. Er det like greit å ta en taxi fra Newark til vårt hotell i Chelsea? Det burde ikke være rush hour nå, og jeg er ikke i form til mye tenking....
Tja, sist jeg tok Uber fra Manhattan til Newark var det rigget for sykkelløp i byen (mai i år), så han slet fryktelig med å finne ut hvor han kunne kjøre og turen endte opp med dobbel pris $120 før tips. Og det fikk jeg ikke vite før jeg hadde lagt til 20% tips... Så kan fort komme noen overraskelser med Uber også. Har tatt tog et par ganger og det funker også greit.