USA hiking

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jolima, 11. mars 2015.

  1. jolima

    jolima Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Usikker om jeg legger dette riktig sted, så flytt den gjerne om den hører til et annet sted.

    Jeg har bestilt en Companion ticket til meg selv om min far, som pensjonerer seg til sommeren. Siden min mor ikke er så glad i å reise har jeg invitert faderen til USA.
    Min far liker natur, spesielt fjellturer.

    Vi flyr til Washington med SAS i C-class i slutten av august og blir der to netter. Retur er fjorten dager senere med Brussels Airlines også i C

    Jeg er både Gold (Senator) i Lufthansa og Gold (Emerald) i BA. Planlegger å bruke noen poeng i BA for å fly til vestkysten. Grand Canyon skal han gamle få se i tillegg til Yellowstone og/eller Yosemite.
    Spørsmål: Dersom vi flyr i cattle class, har jeg som Emerald i One World tilgang til lounge, fast track or gratis baggasje for meg og min far?
    Finner kun ledige seter i First og synes ikke det er verdt prisen, så vurderer Economy.

    Noen som har erfaring med gode hiking trails i området rundt New York? Kan gjerne være noen timers kjøretur utenfor NY.

    Spør i samtidig om noen har flydd helikopter over Grand Canyon? Om så, med hvem, pris og om det anbefales. Hvis ikke bør man kjøre til South rim eller North rim?

    PÅ forhånd takk!

    Mvh
    Jørn
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hudson Valley er et populært hikingområde. Catskill Mountains ved Kingston/New Paltz er veldig fint. Det er godt tilrettelagt for hikingturer i dette området og jeg kan virkelig anbefale en tur dit!

    Det tar ca 2 timer å kjøre fra NYC til Kingston.
     
  3. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Helicopter tur i gran canyon brukte vi papillon helicopters de fløy fra egen terminal på LAS mccarran intl og vi ble hentet på hotellet. De har flere turer og velge i.
     
  4. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Kan bare støtte opp om Papillon helicopters, brukte samme selskap og var med på det som da het Sunset Grand Celebration tour.

    Inkludert var hotell-pickup i limo, landing i GC med champagne picnic og god tid til å knipse litt bilder. Høydepunktet var flygningen i solnedgangen tilbake til Las Vegas. Anbefaler virkelig å ta sunset-touren da silhuettene av GC og stripa blir ganske så flotte i dette lyset!

    God tur!
     
  5. jolima

    jolima Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for alle forslag så langt.
     

Del denne siden