Jeg mistenker at jeg er skikkelig dårlig til å få søkefunksjonen til å funke, men jeg fant ikke en tråd om uskrevne regler og sosiale normer! Hvilke uskrevne regler blir brutt ofte og irriterer dere? Tråden er ment halvt fordi at det er gøy å høre hva andre tenker, halvt fordi jeg mistenker jeg bryter 98% av den konstant og blir dømt hardt.
Personlig tar jeg meg ofte i å irritere meg over folk som holder av 4-5 sitteplasser rett ved gate i lang lang tid mens det står folk rundt som åpenbart trenger plassen mer. Veldig glad jeg har skjønt at skotøy skal være på under flyvning i alle fall!
Altså, til mitt forsvar så er det ganske behagelig å fly uten sko, bukse og genser i stupfylla mens jeg har føttene mellom setene foran og dreadsa over skjermen på setet bak, dette mener jeg de andre burde tåle!
Mulig temaet passer inn her: https://insideflyer.no/forums/threads/finurlige-ting-du-observerer-på-reise-tråden.2918/
De som har vært i ferieparadis og tror de er det enda. Helt uaktuelt å sitte ved siden av en med hawaiianas og singlet, som har fått maks ut av ferien ved å ikke dusje mellom stranda og flyturen.
Sokkelesten er innafor, om de er rene og ikke stinker. Deter jo vanligvis heller ikke tøfler å få, på turistklasse, så litt må man tåle. Jeg synes det er verre med folk som ikke klarer å ta hensyn til andre passasjerer, og dundrer ned setet så rødvinen skvetter hos medreisende i setet bak. Eller hiver seg ned i setet igjen med sine 130 kilo, etter et dobesøk. Samme med folk som ikke klarer å komme seg opp av setet uten å ta tak i nakkestøtta foran, og røske til. Men de aller verste er de som hiver innpå med begge hendene, og bare blir mer og mer jovviale og pratsomme, til de til slutt sovner med hodet på skulderen - din skulder - mens de snorker og sikler. De finnes. Jeg har møtt dem. Med økende alder er det nå kun en ting som gjelder, på langtur i turistklasse (ja, det skjer); et par sterke smertestillende, skylles ned med rødvin. Med en god nakkepute, så er alt Zen. Om det er fremmedfolk i setet ved siden av, så dekk til disse med plast, om du har tendenser til å sikle.
Top 4: - Folk som drar i setet når de skal opp/ned.. (bruk lårmuskler) - Svette party boys i singlet. (Æsj) - Bag/sekk i ansiktet (Bruk huet litt) - Crew/Passasjerer som dulter i skulderen din.. (Det går an å ta hensyn, jeg klarer det jo når jeg går)
Folk som må inn først under boarding for også slenge kofferten i hathylla på første rad også spaserer langt bak i flyet. Når du boarder først er det faktisk plass til kofferten over DITT sete!!! En ting jeg alltid har stusset på er at ALLE skal på toalettet foran i flyet selv om det er to i stedet for et bak og heller ingen kø. Foreldre som ikke klarer å passe på drittunga sine (unnskyld uttrykket men burde vel heller kalt dem dritt foreldre!).
Folk som sitter på sete C eller D (aisle), og absolutt må boarde først. Du må løfte ræva di minst en gang uansett når jeg kommer og skal ha vindusplassen, kanskje to ganger viss midtsetet er tatt også
Tja, hva hvis du sitter på C eller D, og passasjeren i A (og evt B) eller F (og evt E) er sånne lazy dirtbags som alltid kommer i siste liten da? Eller kanskje er Zone F og du er Zone A
Det er faktisk favoritttrikset mitt hvis jeg sitter på turist og gjøken foran legger ned setet i det sekundet vi har nådd marshøyde.......og må jeg ofte opp og ned. ("....og unnskyld...det ble så trangt å komme ut her " )
Jeg mente heller at du trenger ikke stille deg først i køen viss du har 15C eller E feks. Har hendt X antall ganger at det er 4-5 personer først ombord rett før meg og minst en av dem har C eller E på min rad. Unødvendig å jasse seg raskt ombord da etter min mening
Med mindre du gjerne vil ha håndbagasjen tilgjengelig. For min del synes jeg det er greit å slippe å måtte bevege seg fire seterekker motstrøms, for å hente bagasjen ved landing. Prøver å gå tidlig ombord. Blir sikkert sett ned på av enkelte, når jeg "tilfeldigvis" henger rundt skranken ved ombordstigningstidspunkt, men surt erfarte turer hvor en eller annen Blondie eller Dress har stappet sine tre kolli og mink/ dunjakke inn i overheadcompartmenten eller hva det nå heter, så det ikke er plass til min lille bag, gjør nok at jeg helt frivillig blamerer meg...
Skikkelig avsporing: minner meg om en reise jeg hadde med LOT fra WRO til WAW i en ATR-72... C er helt bakerst i flyet og boardet sist .. Da jeg kom inn og ville legger stresskofferten i hyllen lå det en pels pent lagt utover og dekket litt over en hylle ... ..... jeg brettet den pent til side og la opp min koffert .... og ble overøst med en laaaaang tirade med uforståelige polske ord fra en fin frue på eco ... jeg svarte med et smil på norsk at jeg også hadde betalt for plass på flyet ...