Uskrevne regler

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Marmag, 26. okt 2017.

1. Keiser1

Keiser1 EBS, GHA BLACK, Best Western Diamond

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg syns også det er rart at HVER eneste gang jeg flyr er det noen som legger håndbagasjen sin mellom setene på nødutgang. Det ender alltid opp med at en flyvert må si i fra om at dette ikke er lov, og passasjeren blir like overasket hver gang. Hva er greien? Kan ikke være at det er første gang folk sitter der hver gang jeg er på et fly. Tror de at de ikke blir oppdaget?

Axxsv, drsyk, Chrisbgg and 3 others like this.
  2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,518
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg opplever det samme hele tiden og jeg tror det er første gang folk sitter der.

Hører støtt og stadig folk si «oi, her var det god beinplass» når jeg sitter ved nødutgang. Tror ikke alle er like obs på setevalg når de flyr, som vi er.

drsyk and DanH like this.
  3. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    På min siste tur med SAS, fra Gdansk for noen få uker siden, ble jeg sittende ved siden av en ung mann som åpenbart ikke hadde fått sagt alt han skulle, før han gikk ombord i flyet. Han bablet ivei i telefonen uavbrutt, til stor irritasjon for crew'et, som kom bort og snakket hardere og hardere til ham. Hver gang bare nikket han, og lot som han la bort telefonen, men så snart damene hadde snudd seg, var han i gang igjen; trakk hodet ned mellom skuldrene og skled så langt ned han kunne, i setet, og pratet i vei. Til slutt fikk flyvertinnen nok, og sa såpass høyt, at de fleste på flyet antagelig fikk det med seg; Slutter du ikke nå, tar jeg fra deg telefonen. Og hun mente det.

drsyk, ElinPelin, lMartin and 9 others like this.
  4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Det er tydelig at charterseskaper som Ving ikke liker at vi står over returreisen når en booker tur med dem. Det merket jeg da jeg booket ei uke i Tyrkia med hotell i ei uke for grisebillige 895 kroner, for deretter å backpacke videre i Tyrkia og Bulgaria fremfor å møte på returflyet til Kristiansand. Da jeg kom hjem lå det ett brev fra Ving i postkassa mi med en advarsel om at om jeg gjorde det igjen så ville de svarteliste meg.

TElg78, Chrisbgg and mhandlykken like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,734
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sitter ofte på 2F, og i det siste har jeg opplevd 3 ganger at vedkommende på 1F har lagt håndbagasje under setet.. Og der skal jo jeg ha bena mine. Jeg strekker ut bena, og dytter bagasjen frem. Så kommer FA og sier at vesken (alltid dame på 1F av en eller annen grunn) må opp i hylla.

drsyk, Upsaker, Krjemb and 1 other person like this.
  6. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Kan komme på mange værre skjebner enn å bli svaretlistet hos Ving ;)

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,949
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde du gitt beskjed om at du ikke skulle fly tilbake? Hvis ikke kan jeg forstå Ving. Mulig de sto og ventet og ventet på deg..

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Det der er en uting som henger igjen fra da de «nasjonale» selskapene hadde monopol. Overlevning fra gamle dager.

9. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Eventuelt har Ving en forventning om mersalg til passasjerene. De pusher jo taxfree, mat etc som noen helter på disse charterturene. Og om folk ikke møter så blir det selvsagt dårlig med mersalg.

10. ostgei

ostgei GonnaFlyNow, EBD

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Gjengen med stort behov for å informere hele verden om at de er EBG/EBD og dermed har spesielle rettigheter. Klarer meg lenge med et lite smil og et nikk og er egentlig glad hver gang jeg får gratis eplejuice levert med et lite smil og et nikk tilbake. Husker fremdeles godt en tåkedag på OSL. En passe brautende kar prøvde å gå foran hele køa i servicedesken i loungen mens han ropte "Unna her, jeg har gullkort". Ble litt moro når dama i servicedesken svarte at han måtte gå ned til den ordinære servicedesken hvis han ville snike foran alle i køa fordi i denne køa har ALLE gullkort!

drsyk, MrPutter, mhsalv and 10 others like this.
  11. NorskHamburger

NorskHamburger Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    klapping ved landing, flaut og irriterende

12. evenlubeck

evenlubeck Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Klapping på fly : Sjanseløst.

NorskHamburger liker dette
  13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Kom igjen a gutta, klapping er jo bare gøy. Godt å høre at folket bak koser seg. Liknende InsideFlyer babes og dudes som binge-spiser på First lounge/flight. It’s all good. Kanpai!

ElinPelin, swib, mhsalv and 4 others like this.
  14. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Synes fortsatt at de som absolutt skal legge pc-veske og dressjakke opp i hylla fortjener litt tyn. Her burde bare crew kjørt igjennom kabinen med søppeltralla og samlet opp....

15. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Det burde kanskje vært en egen tråd for "ting man vet er plagsomt, men gjør like vel", og dette er en av dem jeg absolutt er skyldig i.

Jeg prøver å vise litt sunn fornuft, om jeg sitter på midtgang venter jeg til hyllene er "fulle" uansett, og prøver å stappe tingene mine oppå ting som allerede ligger der, eller inn i små åpninger hvor en trillebag uansett ikke hadde passet inn, men det hadde vært løgn om jeg hevdet at jeg aldri, spesielt på morgenflyvninger, har kastet sekken og jakken opp i hylla, satt meg ved vinduet med musikk, og bare latt verden gå sin gang.

Mea Cupla. Men det skjer nok igjen.

Henrik, DanH and Nanping like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,734
    Bonuspoeng:
    293
    Folk som absolutt må legge trillekofferten på tvers i hylla. Det er plass på langs! (Så lenge den er innenfor kravene)

ElinPelin and Anders88 like this.
  17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.
    Dette er langt mer irriterende enn både pelskåper, laptopvesker og dressjakker..

NorskHamburger liker dette
  18. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy hjem fra Bergen for noen uker siden og da var det en flyvertinne som fikk latterkrampe under opplesing av sikkerhetsintruksen. Enden på en relativt lang og latterhikstende sikkerhetsdemo ble at nødutgangen ble pekt ut i stillhet mens damen tappert forsøkte å lese opp instruksen etterpå. Det gikk. Nesten.

Etter en slik oppvisning var klapping helt på sin plass, noe 3/4 av flyet var helt enig i!:D

Pointless, drsyk, ElinPelin and 10 others like this.
  19. OlaHaBa

OlaHaBa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    100 % enig! Boardet nettopp som ca 20ende mann, men hyllene over rad 3-5 var stappfulle selv om setene var så og si blottet for folk. Da er det lite hyggelig å komme drassende med en Rimowa (eller annen koffert for den del) for å slå seg ned på rad 4...

Last edited: 08. nov 2017
    Eddie47 liker dette
  20. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Ref å slenge kofferten opp i hattehyllen på 1. rad:

Som regel (men ikke alltid) er hyllen over 1ABC lukket på Norwegians fly innenlands ved boarding. Den over 1DEF står tydelig på at ikke er til håndbaggasje, men det står ingenting på 1ABC. Lovlydig som jeg er hiver jeg det derfor opp i hyllen over 2/3ABC. Jeg ser samtidig at de andre på 1A og 1B ofte åpner hyllen og hiver inn håndbaggasjen. Når vi går av ser jeg at det ikke er noe annet i den hyllen. Har mistenkt at det har lagt noe annet der til crew eller noe sånt, men ser jo at det ikke stemmer ved ankomst.

Så, hva er grunnen til at denne er lukket? Vurderer å bare begynne å åpne den selv og hive inn, for det er jo ingen som reagerer på at de andre gjør det.

Del denne siden