Huff tenkte du på meg jeg har jo boikotte Norwegian etter MAX skandalen og Kjoser`n med sin "sikkerhets erklæring", men til Granka var jeg den "dritt pappaen", men fom. 12.03.19 kan andre ta den "æren av å være den "snille pappaen". Respekten er forbehold Star Allianse her behandler vi medpassasjerer høytidelig, reine sokker og ny dusja, holder BMI innafor og godt trenge lårmuskler, fordi middags "kuben" og drikkene er så himla gode...
Dusje før man flyr. trenger ikke vær nydusjet men han jeg satt ved siden av på flyet i dag stinket rett og slett dritt. kvalmt
Har man sååå dårlig tid her i verden? Fikse det når man kommer frem til kassen tar maks ett minutt.. Word.
Dersom du har ti personar framfor deg og alle skal bruke eit minutt so vert jo det ein del tid. No vil jo i praksis fleire kunne gjere litt ting samtidig, men uansett so går det ein del tid vekk når nokon brukar lang tid i sikkerheitskontrollen. Slik sett likar eg systemet som er i Norwegian-delen av OSL og som fleire andre flyplassar har, der fleire kan drive på samtidig og ein ikkje vert like mykje hefta av nokon som brukar alt for lang tid.
Skulle ikke dette komme over alt på OSL? Mener å ha lest det et eller annet sted en gang. (Eller så har jeg kanskje funnet det på selv..)
Tja, har fortsatt en følelse av at noen (sikkert samme personer som ikke kan telle til 3 når de kjører) krenker intimsonen fordi jeg aller nådigst ikke fikk beltet av meg raskt nok. Om man virkelig har dårlig tid så er det bare å si "unnskyld, flyet mitt går for 2 minutter siden, kan jeg smite i køen?". Om en må vente litt lengre i sikkerhetskontrollen fremfor å stå og vake foran slusene ved gaten har fint lite å si i mitt hode iallfall Så jeg er sikkert han der treige folk står og irriterer seg over i sikkerhetskontrollen!
Dette er vel ofte en situasjon der det er greit å snike uansett? Hvis du er klar og det er kapasitet til å sende neste koffert og person gjennom er det jo bare å gå forbi. Og hvis det fortsatt er kø foran han som er treig på båndet uansett så irriterer man seg uten grunn.
Jeg har sjelden dårlig tid, men jeg synes det å stå i kø er noe av det mest meningsløse som jeg kan bruke tiden på. Ergo vil jeg gjennom fasttracken fortest mulig for å komme meg inn til et sete og enten jobbe eller lese. Vi snakker sikkert om et i-landsproblem, men hvis folk nå likevel står i kø, kan de ikke da begynne å plukke ut de tingene som skal i kassa mens de likevel står bak i køen. Forøvrig helt enig i at sånne køer a la Flesland der flere kan pakke ut samtidig, er en bra ting.
Problemet oppstår når det er få mennesker i kø, og man kommer frem til båndet før man er klar, da blir man den som skaper kø, selv om man hadde tenkt til å gjøre seg klar på forhånd.
Så om man har alt pakket i poser og ute av sekken før man går i sikkerhetskøen, så kan man bare spasere helt frem og legge det rett i x-rayen så er man igjennom sikkerhetskontrollen på 15 sekunder
Viss kø er det mest meningsløse som finnes så skulle jeg likt å se offentlige steder uten kø. Da skal man få mye meningsløse situasjoner Ganske irreterande å plukke ut alt mulig, laptop, kamera og toalett artikler når man står i køen. Det er meningsløst når jeg uansett bare bruker 10 sek på det når jeg kommer frem. Enig med @ValdresBjarne ang dette!
Enig i at det er smart med disse nye greiene hvor mange kan pakke opp i kurvene sine samtidig. Men båndet har dessverre en begrenset kapasitet, så jeg opplever ofte at jeg står og venter på å få dyttet kurvene mine innpå rullebåndet, og blir stående lenge på den andre siden å vente på at de skal komme igjennom. De som gransker røntgenbildene har ikke bra nok kapasitet. Flere?
Ja men samtidig får jo 4-5 stk pakket ut samtidig så de som faktisk bruker 5 minutt blir jo stående mens de 4 andre allerede er igjennom sikkerthetskontrollen og ved gaten. Det kan man ikke der en og en må pakke ut også vente på tur
Har et par betraktninger: -''ping, kan alle med Gold, Diamond, Plus eller Priority boarding venligst boarde flyet. NEI altså kan det være så vanskelig?! da må ikke en hel haug med folk lage kvalm å forsøke å boarde når du åpenbart har en annen status/eller boardingklasse. -Småbarn som sparker i seteryggen. -Småbarn som benytter ipad uten headset -Foreldrene til nevnte småbarna som tilter hvis jeg snakker til den skjøre poden eller prinsessa.(true story) -Når man sitter på rad 15, ikke jazz deg opp allerede før flyet er kommet til gate. DU kommer sist av flyet!
Apropos denne: https://www.dagbladet.no/nyheter/emily-21-raser---de-ville-kaste-meg-av-flyet/70871247 Ne, Emily, du ble ikke nektet boarding fordi du hadde en topp som viste magen din. Men fordi du skulle sitte svært tett med ukjente, og denne toppen var knapt større enn en vanlig BH. Jeg er ikke spesielt snerpete, men jeg syns folk kan ta på seg nok tøy til å dekke overkropp, armhuler og lår til rundt knærne når de skal reise kollektivt lenger enn noen få stopp på lokalkollektiven.
Enda verre: -Voksne som ser på tlf/pad uten hodetelefoner... Bare hun hadde på seg sko når hun skulle på do så... https://www.secretflying.com/posts/...r-flight-in-row-over-woman-not-wearing-shoes/ (nå skal det sies at jeg er mest sjokkert over at det i det hele tatt finnes dress code på en charterflight fra Birmingham til Syden )
All honnør til de som har fly som arbeidsplass. Skal litt over normalt gode evner til å løse situasjoner når den indre godzilla byr opp til dans, det er 4 timer igjen til granka og Ola normann er vrang. Det må gå galt når man starter i Aquavit-baren 07.00 og er dritings allerede før takeoff.
De har starta dagen med å finne ut at det ikke selges akevitt i Aquavit-baren før klokka 13:00, ikke rart at det blir litt amper stemning da