Ut på tur til SAIPAN, Northern Mariana Islands.

Tråd i 'Reisebrev' startet av Aussie74, 06. febr 2016.

  1. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har alltid vært interessert i historier fra andreverdenskrig og spesielt det tyske. Samler på mye slikt også hvis noen ønsker å selge noe ;)
    Da jeg fikk med meg det som skjedde i stillehavet mellom Japan og USA så fikk jeg med meg det som foregikk på Saipan. Helt fryktelig det de sivile gjorde med å ta livet sitt i frykt for amerikanerne. Tenkte jeg måtte da turen bort for å vise min respekt og lære litt mer og i tillegg oppleve enda en flotte øy ute i stillehavet.
    De fleste vet at jeg er en UNITED menneske og flyr som regel bare de. Tenkte jeg skulle fly med UA helt til Hawaii og da fikse en bonusbillett videre fra Honolulu til Saipan. Som sagt så kom jo SAS med sine friends&family priser og da gikk det opp et lys for meg: 3000 kroner til Tokyo og 25000 United poeng fra der til Saipan. Et bedre valg kunne det ikke bli!
    Jeg må innrømme turen tok knekken på meg. Elendige connections som betydde at jeg tok nesten en Tom Hanks og spaserte rundt på flyplasser bare for å holde meg våken. Å sitte på en lounge i flere timer gikk bare ikke. Holdt på å gå på veggene! Men anyways....jeg reiste, jeg kom fram og fikk med meg de viktigste tingene. Godt og varmt var det og folkene på øya var kjempe herlige. Så her er noen bilder fra turen på Northern Mariana Islands :)

    Welcome to GUAM!
    G1.JPG

    26 grader midt på natten var en fornøyelse!
    G2.JPG

    Det søte lille flyet fra Guam til Saipan. ATR42 er da ikke mitt favoritt fly..... ;)
    G3.JPG
    Et megastort militærbase på Guam. Her kunne jeg se B52 bombefly. Var skam tøft!
    G4.JPG

    Welcome to SAIPAN :)
    G5.JPG

    Flotte utsikten fra hotellet
    G6.JPG

    G7.JPG G8.JPG

    Fine strender!! G9.JPG G10.JPG

    Og litt krigshistorie G11.JPG G12.JPG G13.JPG G14.JPG G15.JPG

    Herlige veier med palmetrær overalt. G16.JPG G17.JPG

    Var det en smule varmt....ehm JA! G18.JPG G19.JPG
     
    Last edited: 06. febr 2016
    Islending, hkallevik, Darkcho and 9 others like this.
  2. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Så var det å kjøre rundt å besøke de spesielle plassene. Flotte dag, herlig utsikt. Kunne ikke blitt bedre :)

    G20.JPG G21.JPG G22.JPG G23.JPG G24.JPG G25.JPG G26.JPG G27.JPG G28.JPG G29.JPG G30.JPG

    Litt shopping i suvenirbutikken måtte til. G31.JPG

    Traff på en kompis ;) G32.JPG G33.JPG G34.JPG
     
  3. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Så var det hjem igjen og her er den fine flyplassen på Saipan.
    Hadde god tid før flyet gikk så en liten tur rundt område var kjekt.
    G40.JPG G41.JPG G42.JPG G43.JPG

    Bye Bye!! G44.JPG

    Gamle rullebaner fra andre verdenskrig. Flyet som slapp atombombene i Japan tok av fra en av disse. G45.JPG G46.JPG G47.JPG

    En liten pitstop i Rota. G48.JPG G49.JPG

    Innflygning til Guam G50.JPG

    Welcome back :) G51.JPG G52.JPG

    Boeing 777. G53.JPG G54.JPG

    Var ganske stilig å få med meg det som står på taket til terminalen!!! G55.JPG G56.JPG G57.JPG

    God middag! Var ganske godt for å være ærlig :) G58.JPG

    Så var det en flotte solnedgang.
    G59.JPG

    Takk for denne gang og håper bildene gir en liten pekepinn for de som kanskje ønsker å reise hit. Leiebil er et must og kostet meg bare $75 for en dag.
    Neste gang jeg skal denne veien så blir det nok Palau tror jeg og gjerne litt mer tid på selve Guam.
    God helg alle sammen! :)
     
    Islending, Henrik, mhsalv and 12 others like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    En helt utenom det vanlige destinasjon! Morsomt! :)
     
    Last edited: 06. febr 2016
    Aussie74 liker dette
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    :)Herlig reisebrev!
     
    Aussie74 liker dette
  6. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takker for det! :) Jeg jobber på Sola Lufthavn og kjenner mange fra SAS og ikke en eneste av de har vært der. Men det koster å være på topp :D

    Tusen takk for det! :)
     
    Islending and RoadKing like this.
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Artig!
    Har selv kikket på Saipan, men forsøker å havne på Pohnpei istedenfor nå i sommer.
    Er en utfordring å få det til da det ikke går fly utover hver dag :D
     
    Aussie74 liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Artig å følge deg på tur! Masse flotte bilder. Takk for reisebrev!
     
    Aussie74 liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk!

    Jeg deler interessen med deg, var booket for å fly charter til Wake fra Guam i desember, men turen ble dessverre avlyst

    Takk for at du deler!
     
    Aussie74 liker dette
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk :) mange flotte bilder. Takk for at du tar deg tid til å dele turene dine
     
    Aussie74 liker dette
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Masse flotte bilder. Virker som et spennende reisemål som ligger ganske så langt utenfor allfarvei vil jeg si... Virker som om reisen gikk greit selv om det er litt av en reiserute for å komme fram!
     
    Aussie74 liker dette
  12. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Kjempebra !!! Alltid flott når noen deler fra destinasjoner du ikke hører så mye om. Takk for at du deler...!! :) :)
     
    Aussie74 liker dette
  13. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for flott reisebrev med flotte bilder, veldig interessant historie på disse øyene.
     
    Aussie74 liker dette
  14. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk alle sammen for fine ord :) Jeg har nok et album å legge ut fra Aitutaki. Fikk bare problemer med laptoppen og bilder måtte fikses på nytt. Kommer nok ut snart for dere til å se.
    Ja det var litt av en plass way over there og alltid gøy å dele fra steder som ikke er så godt kjent og besøkt. En ting jeg kan si at immigrasjonen går meget tregt på Guam. Det er maaaange som kommer fra Sør-Korea, Japan og Kina til disse øyene. Kommer du rett etter en B777 som har landet så regn med masse tid å gå zigzag. Men jeg kan love deg med en gang du kommer til offiseren så er de superblide for å endelig snakke med en som kan engelsk ;) Jaja....hu damen jeg kom borti var bare super herlige! Maten på Guam lufthavn er ganske dyrt. $15.00 for en bacon burger meny osv..
    Vi vet alle at det blir mange bilder på slike turer,men måtte luke ut de som var egentlig best.
    Alle er jo tatt med Sony mobilen min....gidder ikke å dra med den store Canon saken ;)
    ..og Wake Island som @tommy777 nevner.....ja det hadde eg blitt med på!! Neste MegaDo blir vel der :D
    Takker igjen for titten!! Dåkke e best :)
     
    Last edited: 10. febr 2016
    AndersWE liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Er det verd å gå ut av flyplassen for 3-4 timer tidlig tidlig om natta/morgenen?
    Vi kommer til å lande 4:50 og flyr ut 8:20 etter planen.

    Er kanskje en lounge som er bedre å bruke tiden i?
     
  16. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Neida....bare bli værende på flyplassen du. Da gjerne en spasertur rundt området for å få friske luft, nyte varmen og holde deg våken. Flyplassen er åpen hele tiden så det var bare til å gå gjennom sikkerhetskontrollen. TSA folkene var super hyggelige også. Det er flere restauranter som er åpne og en flotte United lounge. Jaja...flott og flott...helt grei etter min mening.
    Billige magneter og nøkkelknipper med Guam på!! Kjekt å ha! :)
     

Del denne siden