Utenlandslounge på OSL ved ankomst

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Xflipper, 14. aug 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert akkurat den krigen man ønsker å måtte kjempe når man kommer rødøyd fra entur på Monkey-class på SK907 med pissesurt crew, og desperat behov for automatkaffe. Men til dragens forsvar, så visste heller ikke jeg at EBG hadde tilgang før jeg hørte vedkommende lese høyt fra appen sin (uten at det lot til å gjøre nevneverdig inntrykk på dragen).
     
    view liker dette
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Regner med dette er hvis du ikke skal videre? så jeg som kommer med Sk808 og skal videre med SK kan gå i lounge ?;)
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis SK808 er en IC-flight, så kan du vel det ja, enten du skal videre med SK eller har OSL som sluttdestinasjon. Slik leser jeg det i alle fall, og slik tror jeg EBG'en i konfrontasjon med dragen leste det også.

    Men jeg vet ikke hvordan dette fungerer på OSL m.h.t. Connecting Norway eller alternativt uthenting og re-innsjekk av bagasje og alt det peset der, hvis du altså skal videre. OSL virker på meg å være verdens verste transferflyplass, så jeg er glad jeg aldri har måttet bruke den som sådan.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Enhver EBD har vel opplevd dette ved ankomst på et eller annet tidspunkt..
    Synd at man ikke bare kan scanne sin billett og komme inn...
     
  5. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Er det endringer på gang. Jeg har flere ganger brukt connecting norway og brukt gullstua. For eksempel med fly fra Hamburg videre til Stavanger. Bare dratt american Express kortet i slusa.
     
    Kjakan and Xflipper like this.
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Risikerer man da ikke å bli belastet for loungebesøket? Såvidt jeg har skjønt, har vel Amex en deal som gir adgang for 179 eller noe (d.v.s. nøyaktig samme pris som hvis man kjøper tilgang ved innsjekk).
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis amex er brukt til å kjøpe biletten kan man jo bruke kortet som bilett /BP.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Bumper denne..

    Når jeg ankommer OSL med 908 regner jeg med bagasjen må sjekkes inn på nytt. Dette er vel ikke mulig før 3 timer før avgang (kommer 6 timer før avgang til krs) og dermed er kanskje iden til @Are om å la bagasjen stå på båndet til de setter den ved siden? Eller kan jeg sjekke inn bagasjen før? Kjedelig å bli sittende 3 timer med innsjekk å passe på bagasje :(

    EDIT: faller vel kanskje under conecting Norway? Kommer med SAS, skal avgårde med SAS og alt på samme PNR. Trenger kanskje ikke tenke på bagasjen? :D
     
    Last edited: 25. aug 2016
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    På SAS' sider så står det bare at du kan sjekke inn bagasje "samme dag som du reiser". Gardermoen har også et eget område i labyrinten sin for bagasje som skal oppbevares "lenge". (Over 4 timer om jeg husker rett). Så det burde gå fint :)
     
    Xflipper liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har sjekket inn dagen før med SAS både i CPH og OSL.
    Ikke mange ganger, men aldri vært et problem.
    Ville uansett drøyt lenge pga utenriks vs innenriks lounge..
     
    Xflipper liker dette

Del denne siden