Tenkte meg det kom til å bli litt støy. Var sagt halvveis som humor, men det er jo faktisk også et poeng. Jeg kan godt dra i C med unger, men F tror jeg at jeg sparer til kun meg og fru. Det kan ikke stikkes under en stol at en stor del av opplevelsen av F er god mat og god vin. Dette er ofte ikke helt kompatibelt med å reise med unger.. Avhenger selvfølgelig av alder, 4 eller 17 år er stor forskjell, samme gjelder hvor rolige ungene er. Det var en 4-5åring i F på ICN-JFK når vi var der. Er ikke naturlig for en 4åring å sitte stille i 14 timer, selv om det gikk greit.
Det var ikke noe problem eller surefjes når jeg hadde med sønnen min på 12, som i følge flyselskapene er voksen å da skal betale voksen billett. Hadde ikke måtte tenke to ganger om jeg skulle ta med min datter på snart 10 heller. Men ser også barn i samme alder jeg aller helst ikke ville tatt med på tur uansett klasse. Det kan forsåvitt også gjelde noen voksne også. Først C turen jeg hadde med samboer var det et par som var så fulle at en av dem klarte å spy ut over begge setene. Jeg forstår også at Are har bestemt seg for ikke å ta med ungene i F, men å sette sine egne valg som lov blir feil. Flott at Are mykte opp svaret sitt tror de fleste her kan være litt firkantet i sine svar, inklusiv meg, men at vi alle ikke er så ulike.
Det @Are sier er vell ikke at dere ikke får LOV! Dere er voksne mennesker som gjør som dere vil.. men poenget er vell heller, hva er Poenget? All tid man ikke kan du nyte godt av vin/brennevin som serveres, Med mindre man synes det er greit å bli snurrete forran barna sine? Strekk det til C, og ta ungene med i F når de blir 18! Tenk deg den turen dere! Mor, Far, sønn og datter, og all champagne en kan tenke seg! Det vil bli verdsatt! Men for å snakke "Urbant" som Trump ville kalt det: Yo Money, Yo Problem C
Du kan jo ikke drikke deg full med ungene på slep, men jeg syns nå folk kan ha sine begrensninger selv uten barn. Jeg hadde champis når vi kom ombort. En vodka shot tilkaviaten. 2glass Vin og vann til maten første servering, og vann og juice til det andre måltidet. Ble ikke noe drinker og drakk ikke alkohol ved unntak da jeg tok en Cognac på FCT. Hadde turen vært med samboer så hadde jeg nok dristet meg til et par glass ekstra og sikkert sitter i loung barene litt, men turen var veldig fin selv uten å være full.
Jeg ville aldri tatt med ungene (eller barnebarna) i F, ikke fordi jeg har noen problemer med dem, men rett og slett fordi jeg selv mener det er fullstendig bortkastet (no offense @Fredrik81 ). C er også på grensa, men jeg har faktisk gjort det en gang. Når det er sagt, om noen ønsker å bruke så mange penger/poeng på å ta med barn i F, så er det selvsagt helt i orden. Jeg ser ikke noe problem i det. Alle som er i F har sannsynligvis brukt en bråta av det ene eller andre på det, og da må de få lov til det.
Alternativet mitt var å reise alene i F, og jeg syns halve gleden med turen er å dele den med noen man er glad i. Han syns det var helt konge. Og jeg syns det er litt bortkastet og bruke CT når det kun er en reisende. Poengene strømmer inn gratis, ved å shoppe lurt m. Dersom alle fire skal reise, så vil jeg selvfølgelig prioritere samboer, men om det er plass til alle fire i Firstclass så har jeg poeng jeg er villig til å bruke. Heller alle i F en alle i C, så gjerrig er jeg ikke på poengene. Det er stort sett familiens samlet bruk som drar inn 350-400 000 poeng i året. Ikke noen arbeidsgiver gir meg. Og da er det gøy å dele. Dersom ungene ikke hadde bodd hjemme så hadde ikke jeg betalt reisen om det ikke var noe helt spesielt, selv i go.
Var det sånn at sønnen din skulle filme og vlogge/blogge litt fra turen? Hadde vært kult å se/høre hans opplevelse av en slik tur
Har laget film, med video og bilder som blir vist til klassen, må høre med overhode om vi får publisere den. Ble litt mislykket å vlogge når vi ikke har gjort det før så da ble det musikk og lite tale man skal jo også ha tid til å nyte turen.
Håper han/dere ikke fremstår som for snobbete da.. Jeg fikk nesten jante-anfall av å si at vi skulle en liten tur til Sør-Afrika.. Selv om det var i eco.. Jante er noe dritt altså.. Gutta mine har vel ingen forståelse av at lounger ikke er "for alle". Og snart tror de vel også at alle fly som flyr langt har seng, takket være ET..
Jantelov lever vel i folkesjela, men når de er tolv så tror jeg at den ikke står så sterkt. Selve tiden i flyet har jeg tonet ned. av 13min så er ca 1min fra innvendig i flyet, er også med 1-2min fra loungene. Skulle jeg vist det for dere på forumet så hadde det fort blitt omvendt. I sist skole år så hadde vi ikke mindre en tre turer til USA, pluss jeg og sønnen min hadde en MR til EWR. Så blir vel fort plassert som reisende snobber, uansett om vi syns dette er normalt.
Ikke sant.. Så får vi håpe at ungene forstår hvor heldige de er da.... Mine får 3 turer til sub-sahara Afrika på 1 år (strengt tatt 2x høstferie..) .... !
@Fredrik81 Man skal ikke behøve å forklare hvorfor man vil ta med unge i F eller Biz. Jeg irriterer meg grenseløst over folk som sjekker mobilen på kino, illeluktende folk i bussen, skrikeunger i plus eller økonomi og fulle folk i loungen, unger bortskjemte eller ikke, jantelov eller ikke, mine unger, mine poeng og penger er like mye verdt som sidemannens, det er viktigste lærdommen de lærer fra meg!
Min datter er mest begeistret for loungene, men hun stor koste seg i CW i sommer, med sin egen ligge bås i mitten. Hun får lounge tilgangen sammen med meg i påsken, siden storebror fikk F tur, hun gleder seg også til hun blir stor nok til å bli med meg på MR til EWR neste periode. Hun får også bli med mor i SAS C, men gutta slummer i plus/go til MIA til Høsten, så alle får nyte litt av godene. De gleder seg i hvert fall og sier de liker turene, men tror det kun er eldste mann som ser at vi reiser mer en normalen