[UTLØPT] QR: AMS/BRU-HND/NRT J 5'800.-

Tråd i 'Reisedeals' startet av sexten, 12. jan 2017.

  1. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Da ser det ut til at denne er borte. Jeg var for sen, men håper dere som har billett får reise!
     
    Shyneno liker dette
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Faen i helvete.
     
    Henrik liker dette
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Vi må jo få noe igjen for å sitte oppe hele natta!
     
    FFlyer liker dette
  4. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93

    Vakt tjeneste he he
     
    Shyneno liker dette
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle hatt WUPHF!
     
    FFlyer, Thomas123, anders82 and 2 others like this.
  6. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Kva får deg til å tru det? Qatar hadde noko liknande for ca. 1 år sida når ein kunne booka OSL-SYD (bl.a.) til 13k hjå enkelte OTAar. Alle dei billettane gjekk fint gjennom. Denne billetten har ikkje noko større rabattar enn dei hadde, og dette er i tillegg snakk om svært begrensa destinasjonar.

    Har du ikkje satt opp e-post varsel? :D Eg var overraska over å ikkje sjå din "tilstedeværelse" i booking-frenzyen :)
     
    Baldrick and Shyneno like this.
  7. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Som @sexten seier er vel ikkje dette veldig annleis enn for eit år sia når du kunne booke OSL-BKK for kr 6000.

    Føler meg ganske trygg på at desse går igjennom.

    Eg irriterar meg litt over at eg var litt treig igår kveld, slik at eg hamna i economy på segmentet HND-OKA. Gjorde meg ferdig med noko fakturering (må trass alt finansiere desse turane), medan eg venta på svar frå potensielle turkameratar.
     
    Shyneno liker dette
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Har sterk tro på at disse bil. overlever. Med tanker på priser de hadde i fjor. Hentet opp best. min på ba.com - ams - tokyo tr 20518 avios - meget hyggelig. 560 tier. Ser at jeg får ca 5000 flere avios for ams - tokyo enn turene jeg har booket bank og sing. Trekker en fra 4% ikano visa rab - 5350 for bil i bus - utrolig. Billigerer avios tror jeg ikke det er mulig å skaffe seg samtidig som en får oppleve litt luxus flyving. Nå får vi bare ikke håpe det blir noe tull og tøys. Har en følelse av at terskelen for å kans. bil hos Qatar sitter lengre inne. Husk at de skal vinne rotteracet ovenfor de andre. Vi får håpe det beste :) Liten artighet booket meg nå Hong Kong til Sing med Cath. i bus for 20.000 avios. Bonus livet er herlig. Eneste minuset er at 4 netter i Tokyo koster en del - fantastisk by.
     
  9. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Siden f.eks. Secret Flying annonserte det som "ERROR FARE", prisen var mellom 1/4 og 1/3 av vanlig pris og det ikke var noen blackoutdager. Regner med det var en feil, teknisk eller menneskelig. Da er det ofte en sjanse for at flyselskapet kansellerer og refunderer.

    Når det er sagt, så kan det godt hende at Qatar ikke pleier å gjøre det. Det vet jeg ikke. Så hvis det også ble annonsert som error fare for ca. 1 år siden er det jo lovende :)
     
  10. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg oppdaga ikkje at det var mogleg å booka til OKA før etter eg hadde kjøpt billettar, men allereie då var det kun mogleg å booke i Y. Så eg trur ikkje perioden der det var mogleg i J var veldig lang. Dessutan er det ikkje veldig lange distansen, og bookingklasse Y (hvis det var det du fekk) gjer svært god opptjening (til å være økonomi).

    Secret Flying (og andre bloggar) skal du ta med ei klype salt. Dei klistrar ERROR FARE på omtrent alt av tilbud som er nokre tusenlappar billigare enn normalt. Blackoutdagar var det, sjekk første posten min i tråden ein gong til :)
    Flyselskapet sin avgjerelse har uansett svært lite å gjere med kva diverse reisebloggar veljer å omtala tilboda sine som ;)
     
    Last edited: 13. jan 2017
    KRS and phileas like this.
  11. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,851
    Likes mottatt:
    5,465
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, har igrunn slått meg til ro med dette, men ser at nokon på FT hadde fått booka i J. Overleve skal eg i alle fall gjere. Ja, vart booka i klasse Y.
     
  12. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Okei, fant i påsken (selv om de ble utsolgt veldig raskt), så da antok jeg at det ikke var blackout-dager. Høres jo bra ut :) Hvor lenge tenker du å vente før man begynner å bestille andre ting (fly til Amsterdam f.eks.)?
     
  13. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes ikkje noko fasit-svar på dette, men om ei vekes tid skal det nok være rimelig kurant å byrje å booke diverse. Men hvis du uansett har booka langt fram i tid, så er det jo mogleg å vente og sjå kva som dukkar opp i mellomtida. Plutselig dukkar det opp gode tilbod til Amsterdam, eller kanskje vidare frå Tokyo :)
     
    Shyneno liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs hvor lenge det er til du skal reise, men om du f.eks. først skal reise om 4-6 måneder ville jeg ventet 5-6 uker for å se om andre får gjennomført reisen uten problemer.
     
    Ursa and Shyneno like this.
  15. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, jeg har varsel, men jeg var dødssliten etter å ha jobba 12-timersøkter hver dag hele uka og la meg 2130!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    At de med vilje dumper prisene til utelukkende skatter og avgifter på codeshare-flighter med Japan Airlines eller andre har jeg liten tro på. Vi får se.
     
  16. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Valgte å kjøpe en sas tr ams med bag. for 900 spenn. Blir morgen fly til ams - får bli litt byvandring på dagen i vakre amsterdam - videre til tokyo på etterm. Blir ei natt i amsterdam på hjemreisen da flyet fra doha først lander kl. 21.00 (fly med norw kl 21.30 blir nok knapp med tid). Skulle mot formodning qatar delete bil - så får en jo igjen skatten på sas bil (så blir ikke evnt. tap så stort).Igjen har 95% tro på at qatar lar dette stå. Er loungen i Amsterdam bra når en flyr one world. ? Regner med at Cathey har lounge i Ams - som normalt holder svært godt nivå.

    Ser at ba har en grei lounge i ams.
     
    Last edited: 13. jan 2017
  17. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Som ved alle andre slike tilbod så fylgjer me eit nøye tilrettelagt flytskjema med forskjellige fasar:

    1) Tilbodet dukkar opp. Stor entusiasme og alle straumer til for å finne diverse andre routingar enn det som opprinneleg vart posta.

    2) Folk har fått booka, diskusjonar om meet-ups oppstår. Forargelse for at nokon har funne ein endå bedre routing enn du sjølv har.

    3) Tilbodet forsvinn. Dei som ikkje har booka sparkar seg sjølv i leggen for at dei ikkje leste forumene på denne tida, og dei som har booka byrjar debatten om desse kjem til å gå gjennom eller ikkje. Diskusjonar om dette var ei feilprising eller ikkje oppstår.

    4a) Dei fyrste byrjar å fyka, ein unison eufori oppstår og resten bookar hoteller og connecting flights. Ein moralsk debatt oppstår, om det er rett å booke desse billettane.

    4b) Hvis ikkje 4a; Flyselskapet kansellerer billettane. Truslar om søksmål oppstår, og folk svergar til å aldri fly med dette flyselskapet igjen.

    5) Tråd dør ut, og går inn i forumets gløymebok.

    Eg vil påstå me akkurat no er inne i fase 3 ;)
     
    anders82, FFlyer, Fnate and 13 others like this.
  18. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    For å fortsette hypen, hvilke flytyper endte dere opp med? Jeg fikk to 777 og to A350. Prøvde å booke mest mulig A350 (og 787) da de så veldig mye bedre ut etter et kjapt google søk. Var oppe i tre A350 og 787 en gang, men da skjedde det et eller annet med bookingen.
     
  19. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93

    Meget bra beskrevet.Grunnlag for store studier dette he he. Regner vel med at de aller fleste har et åpent sinn når dette bookes. Tror ikke det er så mange som velge å saksøke qatar dersom det skulle gå skeis. Litt gamling gjør ting artig i livet - selv om jeg tror at 95 pros så velger qatar å svelge en kamel denne gangen :)
     
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    AMS-DOH er det berre mogleg med B777-300ER, og det var det eg endte opp med.

    DOH-HND er B787-8 fram til 2. juli før A350-900 overtar fram til 30. oktober og det er tilbake til B787-8. Eg endte opp med A350-900.

    DOH-NRT er B777-200LR fram til 7. juni, då kan du også velje B777-300ER ein kortare periode.

    BRU-DOH er B787-8 fram til 1. juni før A350-900 overtar fram til 29. oktober og det er tilbake til B787-8.

    B787-8/A350-900 har like seter (1-2-1). B777-200LR/B777-300ER har like seter (2-2-2). 1-2-1 er å foretrekke hvis du reiser aleine :)
     
    FFlyer, Ursa and Sindre like this.

Del denne siden