[UTLØPT] QR: AMS/BRU-HND/NRT J 5'800.-

Tråd i 'Reisedeals' startet av sexten, 12. jan 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om du har lest litt på FT så skulle man tro at veldig mange som booker aldri har hørt om feil-priser og at de skal saksøke ditt og datt og erstatninger i millonklasser fordi de ikke kan fly jorden rundt for 350 €. Helt utrolig hvor mye tid og energi folk bruker på noe som er en feil de har forsøkt å utnytte og så blir stoppet...
     
    phileas liker dette
  2. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke 1-2-1 å foretrekke uansett (med mindre man skal være veldig intime kanskje)? Så ihvertfall ut som man hadde veldig mye bedre plass og bedre seter på bildene.

    Men når vi nå er inne på temaet 1-2-1. Jeg skal reise med en kompis, så hadde jo vært kjekt å ha muligheten til å prate. Er det best med to seter i midten eller ett på hver side av midtgangen?
     
  3. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, enkelte foretrekke 2-2-2 konfigurasjonen når det kjem til soving, for min egen del foretrekke eg alltid 1-2-1 konfigurasjon.

    Det er best med to seter i midten hvis de skal snakka mykje saman. I 1-2-1 konfigurasjonen så er vindussetene plassert nokre centimeter lenger framme enn midtsetene, sjølv om det ikkje ser sånn ut på setekart osv.
     
    Sindre liker dette
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Spot on :)
     
  5. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Det ble ikke noe dreamliner og 380 denne gangen (bar livet får nytes på de andre flightene med qatar i år). Alt blir i 777 - syntes selv det er romslig plass også der. Ser jeg har 12 timer på returen før flight går videre til amst. Har litt blandet erfaring med gratis hot. i doha (syntes de virker litt strikte ved qatar skranka i doha). De to gangene jeg har fått gratis - har jeg måtte søke opp fighter - for å vise dem at en ikke kunne tatt annen raskere flight. Mulig jeg skal prøve meg denne gangen med en e-mail til qatar - for å får det forhåndsgodkjent - men bør nok vente litt. Ellers mener jeg at det kostet kun ca 250 +- i visa for å besøke doha. Bodde sist på mercure (rimelig greit enkelt hot men med fin utsikt til doha skyline) - greit hot. 20 min fra flyplassen - fikk gratis transport tr flyplassen. Når jeg var i Doha for en uke siden leste jeg om at de skal gjøre det mer praktisk å komme inn i landet. Mener å ha lest da at de skulle ta bort visum gebyr for kortere opphold. Syntes Doha er et greit sted å besøke på dagtid.
     
    Last edited: 13. jan 2017
  6. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Denne gongen kan eg nesten garantere at du uansett ikkje kvalifiserer for STPC. Ein av betingelsane er at faren har ein pris på $450 kvar veg, noko som ikkje er tilfellet her :)
     
    phileas liker dette
  7. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Det hadde vel også vært toppen av "frekkhet" å bedt om det he he (når de ser hva en har betalt). Får du en grei pris på et hot - så er det litt greit å ha det dersom en skal være i Doha 12 t. :)
     
  8. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    It´s looking good! :)
     

    Attached Files:

    Ursa, bighc, mathiasfe and 1 other person like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer ofte, de som sitter og fjaser på FB har ingen ide om det er en feil eller ikke.
     
  10. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Klarte og få presset igjennom Tokyo 8-13 Feb. GODT HUMØR ! Spenninga hva stor halv 4 i natt for å si det sånn :)
     
  11. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Da ble det tur, og A350 fra Brüssel til Doha. Blir første tur i den kjerra, har gledet meg til det! Kommer sikkert til å se på tail cam under hele flygningen ;)
    Hvilket bonusprogram anbefales det å samle disse flygningene i?
    Har så langt ca 10.000 poeng hos Finnair, som eneste OneWorld-medlemskap. Kommer nok ikke til å fly ofte med OneWorld, siden jeg ikke kan fly rett ut fra OSL enda.
    Har AirBerlin enda statusmatch av EBD? :)
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    På billetten er det jo spesifisert taxes og alt mulig. Jeg har en følelse av at det kanskje er et stunt jeg, og ikke noe error.

    Det samme jeg tenkte når jeg booket.
     
    Shyneno liker dette
  13. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Gamler og tar det hele med et smil om bil slettes. Har valgt å gå for 3 netter på et midt på treet hot i Tokyo via Hotwire. Som hilton diamond kunde vurderer jeg å slå til litt ekstra det siste døgn. Ser jeg kan få hilton Tokyo til 2300 med skatter, og Conrad for 3400. Regner med det går greit med oppgrad. Syntes ofte Conrad gir litt ekstra luxus JF flere opphold i Sing, Bang Mv. Har noen her gode erfaringer med Conrad i Tokyo? Det er salg på hilton og vurderer å kjøpe nå. Skulle Qatar bil ryke, så får en ordne seg en SAS flight til en grei pris. Igjen tror jeg Qatar lar bil leve
     
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    VRÆÆÆÆL. 14 timer senere er jeg fortsatt like forbanna etter at jeg sov meg fra denne. :confused::(:mad: Satan så mye uflaks jeg har hatt i det siste.
     
    Last edited: 13. jan 2017
    Shyneno and Fnate like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    I feel your pain. Jeg sov når BA solgte C-billetter til USA for 5.000,-. Jeg kunne booket 10 jobbturer på stedet (betaler jobbturer selv).
     
    Shyneno and Herlov like this.
  16. funkybob1

    funkybob1 Luksus Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg jakter også gode forslag til hotel i Tokyo! Har hørt mye bra om både The Penninsula og The Capitol Hotel Tokyu.
     
  17. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det er hvertfall et par andre tråder med tips om Tokyo her inne under Reisemål, men tror nok Peninsula er noe av det raffeste du kan oppleve i Tokyo...:)
     
  18. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Uten å gni det inn for de som ikke fikk bestilt; jeg har virkelig godfølelsen for disse billettene. Tidligere denne uka fikk jeg kansellert DUS-FLR billettene mine og var litt nedfor selv om det var venta.....så dukket dette tilbudet opp å fyller tomrommet. Fantastisk bra!

    For meg er det lite som tilsier at disse blir kansellert....tror QR er midt inne i en stor markedsføringshype med sin travel festival hvor de prøver mye rart og de ønsker å nå ut til både massene og nerdene....

    La euforien råde tenker jeg. Snart er vi over i steg 4a i @sexten sitt flytskjema og kan kose oss med de første TR:)
     
    Shyneno, RoadKing and CrotchRocket like this.
  19. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Må du gni det inn?! :eek: Jeg kan varmt anbefale dere som reiser Hotel FU i Tokyo. ;)
     
    Last edited: 13. jan 2017
    Upsaker, Shyneno and FFlyer like this.
  20. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...så så beklager @Herlov! Skjønner at du slikker sårene og at det ikke er noe kult så klart.

    Ang. 'Hotel'; husk at Wong Fuk Yew også er et flott alternativ:)
     

Del denne siden