Hei! Jeg har 1250 EB som forsvinner den 30.06. jeg har en reise nå på torsdag og lurer på om noen har forslag til hva jeg kan bruke poengene til? Det er ikke så mye, men det er jo noe! Skal jeg bare kjøre mat og drikke og snacks på flyet eller? Ikke så verdt poengene, men både en å miste dem...
1.250.000 EB eller bare 1250 EB, er ikke vant til så små beløp, små må ha det med en teskje, for å komme med forslag.(Hangover ifra igår) Kjøp noe på flyet om svare er på tusen og ikke million klassen...
Er redd du ikkje får rare greiene for den poengsummen der. Eg ville nok berre latt dei gå ut m.m. du skal fly før utløpsdatoen og kan kjøpe snacks eller drikkevarer for dei. Det er snakk om ein verdi på ca 100 kroner, so det er ikkje verdt å bruke for mykje tid på å finne noko fornuftig å bruke dei på.
Bestill en award billett fram i tid om du har noen planlagte reiser. Om du må kansellere er det verste som skjer at du får igjen poengene minus de som gikk ut. Om ikke er det jo bare bruke dem ombord som foreslått over.
Aldri, aldri gi poengene tilbake til SAS sier nå jeg. Finner du ikke noe fornuftig å bruke dem på så doner dem i det minste bort. Under "Kategorier" i Eurobonus-shoppen har du et menyvalg som heter "Donasjoner". Det er for tiden tre organisasjoner som du kan donere til.
Takk for svarene Hvor mye verdi det er er jo veldig vanskelig å si er ikke det? Bruker man 100kr på fisk på Meny er verdt 225kr. Men bruker man 200kr på ny abonnent hos ICE er det verdt 9300 poeng /2 = 4650.. Så hvem kan si nøyaktig på hva verdien er da?
Det vert litt feil å begynne å blande fisk inn i dette ettersom dei 100 kronene du brukar på Kiwi gir deg både fisk og trum/EB. Ergo betalar du ikkje 100 kroner for 225 EB-poeng. Det er vanskelig å setje ei heilt klar nedre grense på kva eit poeng er verdt. Ettersom "alle" bonusjegerar har fast konvertering av trumf til EB er det i alle fall fair å seie at ein billigare kurs på 15 EB pr. krone (6,67 øre pr. EB-poeng) er for billig. Når det gjeld å setje eit tak på kva ein er villig til å betale lyt ein sjå dette opp mot eins reiseplanar: Til dømes: Min neste award-tur vert business til Søraustasia. Det kostar 165k poeng + avgifter T/R pr. pers. samt at ein går glipp av ca 15k i opptening (avhenger sjølvsagt av destinasjon, bookingklasse, selskap og rute). Det vil seie at kvar billett kostar 11k trumfkroner + avgifter (12k + avgifter om du tek med tapt poengopptening). Dette er billigare enn om ein skulle kjøpt billettane for pengar. Om du senker EB/trumf kursen frå 15 til 10 so kostar den same billetten plutselig 16,5k trumfkroner + avgifter (evt 18k+avgifter når du inkluderer tapt opptening. EDIT: Det betyr at kostnaden er omlag den same for kjøpebillettar som award. Basert på dette synst eg at ein "fair" kurs ligg ein stad i intervallet 6,67 øre pr. poeng og 10 øre pr. poeng.