Vår første CT tur - 5F, 5C, FCT, FCL, Private room

Tråd i 'Reisebrev' startet av TravelManBiz, 26. okt 2017.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei:)

    Nå starter snart min første CT tur. Som jeg har skrevet tidligere er ruten følgende:

    OSL-FRA SAS C
    FRA-MUC LH C
    MUC-ICN LH F
    ICN-BKK TG F
    BKK-SIN TG C

    SIN-CGK SQ F
    CGK-BKK TG C
    BKK-ICN TG F
    ICN-FRA OZ F
    FRA-OSL LH C

    Så slik som overskriften sier så har vi 5F turer og 5C turer. Første turen i SAS C er en egen booking. Betalte 24.000 Eurobonus poeng for 2 stykker i Plus. Takk til FlyPremium:D

    I tillegg får vi en del timer i First Class Terminal og en tur innom First Class lounge i Munchen. Dropper å leie en Porsche denne gangen, føler at jeg får bedre utbytte å være lenger på FCT.

    I Singapore er planen å sjekke inn dagen før avgangen til CGK og gå til Private Room og spise middag der på kvelden og deretter ligge over airside på flyplassen og så kan vi spare mye tid om morgenen og gå rett på flyet:)

    Dette blir gøy! Bilder kommer selvsagt også. Jeg var i Seoul i sommer (lagde et eget reisebrev på den turen) men gøy å komme tilbake. Skal være 24t i Seoul.
     
  2. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Dette må vel tidenes CT tur? Have fun, gleder meg til å følge med. :)
     
  3. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Helt konge det her! Gleder meg rett og slett voldsomt til bilder og skriverier fra denne turen!
     
  4. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Aiai. Du fikk tak i 2 seter i F på TG658? :) Har ventet på åpning der i 3 måneder uten hell.... Når drar dere?
     
  5. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og la merke til det, trodde det bare ble sluppet et first class sete på denne flyvningen?
     
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da sitter vi på First Class Terminal og har akkurat spist frokost. Vi sjekket ut av hotellet kl 0630 for å få mest mulig tid i Terminalen. Turen begynte faktisk i går med SAS Plus fra Oslo til Frankfurt.

    Vi bor ca 2t fra OSL og flyet gikk 0915 så det ble tidlig avgang mot Gardermoen. Parkering var bestilt på P10 med Earlybird rabatten og da ble det en grei pris på dette i forhold til å ta toget kvelden før samt hotell. Ved innsjekk fikk vi vite at midtsetet kom til å være ledig da vi hadde reservert A og C, men dette viste seg ikke å stemme når vi kom på flyet.

    IMG_2123.jpg IMG_2126.jpg IMG_2127.jpg IMG_2131.jpg IMG_2133.jpg
    Jeg ville besøke den nye loungen på innland først og jeg ble positivt overasket. Egen kaffebar og greit utvalg av mat og drikke til frokost. Etter dette ble det en liten tur innom gullstua for å sjekke ut denne. Jeg har kun Sølv i SAS men har Star Alliance gullstatus via Turkish Airlines så vi kom inn der. Ellers flyr jeg som nevnt tidligere mest innenfor OneWorld. Var ikke så veldig imponert over gullstua på OSL, men fikk meg noe Cava der.


    Så var det tid for avgang til Frankfurt. Helt grei flyging, men det hadde kommet noen på innsjekk i siste liten så sete B var da opptatt. Spurte da om han ville sitte mellom oss eller ved vindu og han valgte vindu :D Eneste problemet er at det var en gjeng på flyet som skulle på en tur og de fant ut at det var greit å snakke med hverandre og det er jo ok, men kanskje ikke hvis de sitter på A og F setet:eek:
    IMG_2140.jpg IMG_2141.jpg

    Så ankom vi FRA og den ene kofferten hadde blitt levert til feil Terminal så vi måtte vente 1 time på denne. I tillegg så det ikke ut som priority tag fungerte for oss, da resten av koffertene kom nesten sist. Neste steg var å ta toget til sentrum som tok kun 15 min og var veldig enkelt, hotellet lå rett ved jernbanestasjonen. Så ble det en tur til gamlebyen og prøve noe lokal mat.
    IMG_2167.jpg

    Kona ønsket seg en Rimowa bagasje så da ble det til at vi kjøpe en slik også. Er visst billigere her nede enn andre land. Nå har de også kommet med e-display til bagasjetaggene. Lufthansa har allerede støtte for dette og det er ganske kult etter min mening. Hvis man flyr med andre selskaper kan man lage sin egen logo og bruke som navnelapp istedenfor.
    IMG_2182.jpg IMG_2183.jpg

    Nå sitter jeg som sagt i FCT med et glass Champagne og skriver dette innlegget på PC. Vi får ikke tilbake Tax free her i Terminalen, men da kjørte de kona bort til Terminal 1 i en av limousinene så hun får ordnet det der:) En ekstra tur i limousinen er alltid ok! Vi har allerede spist frokost og Cabana er bestilt til 1030.
    IMG_2190.jpg IMG_2191.jpg IMG_2200.jpg IMG_2201.jpg IMG_2203.jpg IMG_2205.jpg IMG_2206.jpg IMG_2207.jpg IMG_2209.jpg IMG_2211.jpg

    Flere oppdateringer følger seinere. Og til spørsmålet om TG658 så bestilte jeg denne delen av turen i Mai og da var det tilgjengelighet:D
     
    KRS, Kristian, Sobril and 34 others like this.
  7. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Det gledes!! Flotte bilder og veldig bra start! Ser frem til resten av dette reisebrevet:):cool:
     
    TravelManBiz liker dette
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    ....Du verden! Vårruller og dumplings til Frühstück kan jeg absolutt goutere, men gummibjørner (?) og champagne! ... er det en egen greie?
     
    TravelManBiz liker dette
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe:) De var til kona, tenkte å ta de med på bildet for å få litt fargenyanser her... :D:cool: Husker ikke helt men kan hende en av dem endte opp i munnen min også altså. Champagne de har her nå er Bollinger hvis noen er interessert i det.

    Som nevnt skal vi ha Cabana kl 1030. Lurer litt på om jeg kan spørre om å få inn en flaske Bollinger også i en isbøtte ved badekaret, har lest at andre har fått dette. Etter dette blir det lunch med Wienerschnitzel:)

    Er vi heldige i dag får vi vel 3 kjøreturer til og fra flyet i dag. 1 gang i FRA og 2 ganger i MUC (fra og til) ?

    En annen ting også der jeg hadde litt flaks er at vi får eksakt 24t i Seoul. Hadde det vært 5 min tidligere ankomst eller avgang hadde vi ikke fått lov:)
     
    Last edited: 27. okt 2017
    wilhelm, petterel, Are and 11 others like this.
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    For en tur! Håper dere får en super reise videre, gleder meg til følge med.
     
    TravelManBiz liker dette
  11. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Rått:)
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    DET er F sørvis det!
     
    petterel, Origo, FFlyer and 4 others like this.
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da har vi badet og spist Wienerschnitzel og nå blir vi hentet om 5 min. Rekker ikke legge ut noen flere bilder nå. Må ta det når vi kommer til Seoul. Vil bare si at dette er en helt ekstremt bra opplevelse på alle måter! Angrer på at jeg ikke sjekket inn 0530 i dag istedenfor 0645:D
     
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Ser frem til å lese flere av erfaringene deres underveis. Skal på 90% av samme rute neste uke :D
     
    TravelManBiz liker dette
  15. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hva mangler?
     
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    13DB5122-6782-471D-93D8-900C05FC55A0.jpeg Porsche pickup:D
     
  17. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    2 seter på TG658 :D Vi er i dag splittet på C og F.... så kanskje 95% er mer korrekt

    Og så har vi den pokkers Air China økonomiflighten i midten.... kommer meg søren ikke rundt den. Håper neste uke skal åpne nytt gull.
     
    TravelManBiz liker dette
  18. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    B7D347DC-16B5-46F6-B3ED-1EF093EB89F3.jpeg 914694F3-7E8F-447C-9B6F-732981276D46.jpeg Da er vi ombord. 4 stk i F kabinen med oss så 4 ledige seter. Det blir senger i natt:)
     
    Kristian, Scrooge, Are and 16 others like this.
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk dere med en flaske champis til badet? :) Fortsatt god tur!
     
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da er vi fremme i Seoul. Begynner først med å oppsummere oppholdet i FCT med noen bilder og kommentarer. Jeg hadde som nevnt reservert et rom med badekar og dusj kl 1030. Jeg tenkte på å spørre om en flaske og tror ikke det ville vært noe problem da hun i baren spurte hva jeg i ville ha med inn. Men siden jeg hadde fått for meg å ta det litt med ro angående alkoholen på FCT spurte jeg heller om 2 store glass med Champagne da det hadde blitt mye med en flaske. Jeg fikk også med meg 3 stk bade ender :)

    IMG_2231.jpg IMG_2232.jpg

    Etter bading var det tid for å få litt mere mat. Siden vi var i Tyskland følte vi at vi bare måtte ta en Wienerschnitzel:) Veldig imponert over standarden på service og mat, det var som å gå til en god restaurant der man vanligvis betaler en god del penger for maten. Jeg tok en rødvin til maten samt en øl. Til dessert ble det Cappucino og en Bayleis med is.

    IMG_2246.jpg IMG_2254.jpg IMG_2260.jpg IMG_2263.jpg IMG_2265.jpg IMG_2266.jpg

    Vi satt vel da et par timer og spiste og koste oss før vi ble hentet til avgangen vår til Munchen. Jeg har allerede sendt et bilde av bilene som kjørte passasjerene ut til flyene. Sjåføren vår ble med helt inn i flyet og la bagasjen til kona i hattehylla, det var veldig god service :) De hadde tekniske problemer på flyet vårt til MUC så jeg begynte å bli litt bekymret for at de skulle bli lange forsinkelser. Vi hadde jo bare 1 time connection i MUC. Problemet var at APU ikke fungerte så de måtte starte motorene manuelt, tror de brukte trykkluft til dette. Men vi kom oss avgårde ca 15 min forsinket. Her er et bilde av maten på den korte turen. Vi parkerte på gate i MUC så det ble dessverre ikke noe henting med bil. Men det var en kort tur til avgangshallen til flyet som skulle ta oss til ICN.
    IMG_2277.jpg

    Under kommer utvalgte bilder fra flyturen vår fra MUC til ICN. Kort oppsummert var det en ekstremt god opplevelse på alle måter. Både når det gjelder service og Crew samt mat og servering. Vi ble bare møtt med smil og hyggelige kommentarer hele tiden. Som nevnt var vi totalt 4 stk på F kabinen så det var 4 ledige seter. Det var hele tiden 2 flyvertinner som serverte oss. Vi var fortsatt mette etter maten vi spiste på FCT så jeg ba om at vi skulle spise 2.5t etter avgang og dette var ikke noe problem. De spurte bare om vi kunne gi beskjed om hvilken hovedrett vi ønsket seinere. På natten redde de opp setene på hver sin side på rad 1 så jeg og kona fikk 3-4t søvn. Hadde planer om å se et par filmer men fikk kun kommet meg gjennom 1, Guardians of the Galaxy. Pyjamasene var veldig behagelige og jeg fikk sove godt. I tillegg har jeg jo lest at det kan være varmt i kabinen så jeg spurte Purser om de kunne holde temperaturen nede om natten også.
    IMG_2281.jpg IMG_2283.jpg IMG_2285.JPG IMG_2297.jpg IMG_2298.jpg IMG_2300.jpg IMG_2301.jpg IMG_2323.jpg IMG_2326.jpg IMG_2335.jpg IMG_2341.jpg

    Jeg må lage en ny tråd da jeg ikke får lov til å laste opp flere bilder
     
    KRS, Kristian, Petter B-C and 17 others like this.

Del denne siden