Værforsinkelse I USA - Hva har jeg krav på?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av BendikHa, 03. aug 2018.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann,

    Jeg skulle egentlig vært med AA2693 fra EWR til ORD med avgang 5:23 PM, og videre fra ORD til SAT 8:20 PM. AA opplyser om at på bakgrunn av dårlig vær på østkysten, så er avgangen til ORD utsatt til 7:05 PM. Jeg rekker med andre ord ikke flyet videre til SAT, men er booket om med første fly fra ORD i morgen 9:53 AM.

    Siden forsinkelsen skyldes dårlig vær og ikke teknisk feil mener AA at de ikke behøver å dekke hotell i ORD eller betale noen kompensasjon for forsinkelse. Er det rett?

    EDIT: Glemte å nevne at jeg på forhånd har booket hotellsuite i San Antonio der jeg taper en natt.
     
    Last edited: 03. aug 2018
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis hele reisen er innenriks i USA (du er ikke på en billett som startet utenfor USA) så har du ikke rett på noe fra flyselskapet, annet enn hva de selv velger å tilby.

    Men jeg håper da virkelig at du ikke reiser rundt i USA uten reiseforsikring?
     
    Insomnia4u liker dette
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Reisen startet teknisk sett i USA, men har reiseforsikring. Reiseforsikring ordner kanskje hotell, men tviler på at jeg kompenseres for forsinkelsen.
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du allerede er booket om i samme klasse morgenen etter så har du allerede fått det du har krav på.

    Eventuelle tapte netter på hotell må dekkes av reiseforsikring.

    USA har dessverre ikke rettigheter i nærheten av hva EU har.
     

Del denne siden