Heisann, Jeg skulle egentlig vært med AA2693 fra EWR til ORD med avgang 5:23 PM, og videre fra ORD til SAT 8:20 PM. AA opplyser om at på bakgrunn av dårlig vær på østkysten, så er avgangen til ORD utsatt til 7:05 PM. Jeg rekker med andre ord ikke flyet videre til SAT, men er booket om med første fly fra ORD i morgen 9:53 AM. Siden forsinkelsen skyldes dårlig vær og ikke teknisk feil mener AA at de ikke behøver å dekke hotell i ORD eller betale noen kompensasjon for forsinkelse. Er det rett? EDIT: Glemte å nevne at jeg på forhånd har booket hotellsuite i San Antonio der jeg taper en natt.
Hvis hele reisen er innenriks i USA (du er ikke på en billett som startet utenfor USA) så har du ikke rett på noe fra flyselskapet, annet enn hva de selv velger å tilby. Men jeg håper da virkelig at du ikke reiser rundt i USA uten reiseforsikring?
Reisen startet teknisk sett i USA, men har reiseforsikring. Reiseforsikring ordner kanskje hotell, men tviler på at jeg kompenseres for forsinkelsen.
Hvis du allerede er booket om i samme klasse morgenen etter så har du allerede fått det du har krav på. Eventuelle tapte netter på hotell må dekkes av reiseforsikring. USA har dessverre ikke rettigheter i nærheten av hva EU har.