Valg av kredittkort med mitt reisemønster/forbruk?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BangkokBob, 12. mai 2015.

  1. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser 6-7 ganger t/r Oslo - Bangkok pr år hovedsakelig med Thai Air.

    Ca 10 t/r innlands i Norge pr år.

    Lever i en pendlertilværelse og har turnusjobb, så forbruk varierer alt etter hvor jeg oppholder meg.

    Har SAS EB basic og ROP Gold.

    Siden det ble slutt på cashback i fjor med mitt nåværende kredittkort så burde jeg vel sjekke ut nye alternativer.

    Tips mottas med takk ;)
     
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! Jeg vil anbefale deg å lese denne artikkelen som omhandler ulike kredittkort og muligheten for opptjening av poeng eller cashback. Vil også anbefale deg å registrere deg på www.kickback.no. Cashback du får derfra kommer i tillegg til evt. poeng/cashback fra kredittkort.

    Ettersom Thai er medlem av Star Alliance tenker jeg vel umiddelbart at American Express Platinum er et godt valg i og med at de både gir den beste opptjeningen av EB points og mulighet for Companion Ticket, men ville nok hatt Trumf Visa eller Shell Mastercard i tillegg. Begge er gratis, og har mange flere brukersteder enn AMEX.

    Et tips er at det er DNB som både har AMEX og Trumf Visa, mens Shell Mastercard er det Ikano som utsteder, så skal du søke om to kort på en gang anbefaler jeg å begynne med AMEX Platinum og Shell Mastercard. Lykke til!
     
  3. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har lest den artikkelen, er også registrert hos Kickback. Men er likevel litt i tvil om hva jeg skal velge ;) Har lest meg opp en del på forumet her og ser mange anbefaler Amex Platinumkortet, men det har et relativt stivt årsgebyr. Og litt begrenset med brukersteder i Norge.
    Må vel også sjekke om reisebyrået vi bruker godtar Amex.
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Søk om Amex Classic (ikke SAS) og meld deg inn i Amex Membership Rewards (tror det koster 150,-). MR kan overføres til Eurobonus for 20 poeng pr. 100,- og til Thai for 10 poeng pr. 100,-

    Trumf Visa for resten.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det er vel lite poeng å ha SAS Amex om man samler poeng hos Thai :)
     
  6. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tja, kanskje? For å vri litt på det, ville det være gunstigere for meg å bruke EB på mine turer?
     
  7. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Sjekket nå og onlinebestillingen hos Thai tar kun visa og mastercard o_O Så SAS Amex Platinum forsvinner litt ut nå....
     
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det er mer knotete, men jeg ringer Thai og booker så er det ingen problem å betale med AmEx. Skjønner ikke hvorfor Thai har denne tulleregelen ut av flere Europeiske og Asiatisk land, mens om booker ex Bangkok tar de AmEx uten å mukke.
     
    Edvard liker dette
  9. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Det er dog mulig å bestille og velge å ta kontakt med et Thai kontor innen 72 timer. Men hvordan betaler du da med kortet @SASDC8 ? Sender du bare kredittkortnummer på mail? Eller må man fysisk inn på kontoret feks i Oslo?

    Kan selvfølgelig booke via et reisebyrå, men jeg aner jo ikke hvilke av de som aksepterer Amex på online booking? Så hovedsakelig kjøper jeg pr dd alle mine billetter med Thai via nettsiden deres og da kan jeg også velge den bookingklassen som gir 100% opptjening av miles.
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å ringe Thai, de blir vanligvis veldig glade når de får et kredittkortnummer. :)
    Husk å ta med betalingskortet på flyplassen ved reise.

    http://www.thaiairways.com/en_TH/contact_us/index.page?
     
  11. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, var i kontakt med kontoret i Oslo tidligere i dag og man kan gjøre det slik. Ringe de innen 72 timer på ukedager før kl 15:00
     
  12. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Gikk flere runder(rundt meg selv) før jeg endte opp med denne konklusjonen :D Det eneste jeg gjorde var å kvitte meg med et par Eurocard kort som jeg fikk ifm med jobb og aldri ble brukt. Og bestilte meg et Trumf Visa som jeg skal bruke mest mulig.
     

Del denne siden