Valgets kval... kjøpe Plus og satse på oppgradering - eller kjøpe Business Saver ?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TomF66, 04. april 2016.

  1. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker fjorårets companion ticket på sommerferietur til USA i år. Mor og datter sitter selvsagt da på Business.....

    Nå ha United åpnet award seter for connection flighten så den siste delen gikk i boks i dag.

    Jeg må kjøpe meg en billett på samme flyvning - så valget blir da:
    1. Kjøpe Plus Saver ...... satse på Complimentary Upgrade eller gate upgrade med poeng hvis det ikke skjer.
    2. Kjøpe Plus Saver .... legge inn OT (eller det blir vel arvtageren når det kommer da), og evt. Gate upgrade med poeng hvis det ikke skjer
    3. Kjøpe Business Saver billett (ca. 8800,- ekstra totalt). Da er jeg jo sikret plass sammen med dem til EWR..men usikker på om Business Saver gir United First/Business plass.

    Hva anbefales? OT(arvtageren) vil vel bli mindre enn 4400,- pr. vei fra Plus ....så økonomisk så kan det lønne seg - men usikkert. Mer poengopptjening på Business kjøp direkte enn oppgradering selvsagt - men er ikke så opptatt av poenginntjeningen.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Business er business. Saver eller ikke så er det United domestic First videre.

    Jeg hadde betalt de ekstra tusenlappene.
     
    braathens safe liker dette
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Ja - det ser sånn ut prismessig også. For hvis jeg ser på Plus Saver - så er det faktiske billigere med en connecting flight en kun for OSL-EWR flighten....(kun 5 kroner... men allikevel), mens på Business Saver så er ekstra kosten noen tusenlapper over kun OSL-EWR. Så da er det nok connection i First jeg betaler for.
     
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde to biz billetter på hånd i sommer, men vi er fire og vurderte da det samme som deg, og endte opp med at å kjøpe billetter var beste alternativ, men så kom biz tilbudet til BA og jeg droppet billettene. Siden det kun er en billett så hadde jeg hverfall kjøpt. Hvis du er heldig å blir oppgradert i sisteliten så får du antagelig ikke sitte sammen med de to andre. Ekstra bonuspoeng har vel en omtrent verdi på to tusen og mer om du trenger det mot status.
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113

    Det er sant det....men da kan vi jo ikke klage på "manglende diamond sevice" = ikke oppgradering. ...Hvis vi kjøper business saver er det jo vanskelig for sas i gi noe ekstra utover det. (Må bli oppgradering til co-pilot evt da)
     
    RoadKing liker dette
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er rimelig fulle fly om sommeren så for all del Det er alltid mulighet for å få CU. Du må bare vurdere hva som er viktigst sitte sammen eller å spare penger. Du kan jo få mye morro av de 8800kr du sparer. Du kan jo bruke expertflyer å se belegget på flightene. Er det veldig mangeflere ledige seter i biz en ene veien så kan du satse på CU den andre. Har også en antagelse om at det er litt lettere å få CU på vei ut en på retur. Her må nok noen arrestere meg for det er kun et inntrykk ikke fakta basert. Oppgradering for cash virker også mer sansynlig ut i fra OSL ARN eller CPH. Da ville jeg også ordnet slik at du kommer noen timer før og kan forhøre deg om mulighet for CU. Med Diamantkort og to av reisefølge i biz burde du være høyt på listen.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Plus gir deg ikke domestic first, så har dere connection over til vestkysten er jeg ikke i tvil. Det er lang tur baki en 737...
     
    Fredrik81 liker dette

Del denne siden