Vanskeligheter med oppdatering av telefonnummer på SAS profil

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 30. des 2019.

1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann. Jeg satt og skulle bestile bonusreise over atlanterhavet i kveld, men ble stoppet da SAS ba om bekreftelseskode på SMS. Telefonnummeret registrert på min konto er et eldre telefonnummer som ikke har vært i bruk en stund, jeg får heller ikke oppdatert det til et nytt. Har noen et forslag til hvordan jeg kan løse dette?

Er det forøvrig andre som synes det er tullete å kreve SMS-kode til gammelt nummer for å få lagt til et nytt? De færreste har vel det når de først har byttet.

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,856
    Bonuspoeng:
    183
    Tofaktor ved bestilling av *A-reiser slår meg som et fint tiltak for å begrense svindel/tyveri av bonuspoeng, og om man enkelt kunne endret telefonnummer på nett ville dette virket litt mot sin hensikt.

Anbefaler å kontakte kundeservice, da de bør ha rutiner for oppdatering av kontaktinfo. Om du ikke er EBG+ med tilgang til døgnåpen telefon kan du forsøke det amerikanske nummeret.

Last edited: 30. des 2019
  3. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er ikke uenig, men tenker at du også bør kunne verifisere deg med e-post. Det er jo også tryggere enn SMS. Skal sjekke med deres amerikanske nummer, det tenkte jeg ikke på.

trygveat liker dette
  4. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,077
    Bonuspoeng:
    113
    Var en gang jeg ikke hadde tilgang til min telefon og skulle bestille (ved bruk av noen andre sin telefon). Fikk da etter litt frem og tilbake "verifisert" at det var meg gjennom en spørsmål om konto (personlig info, nylig poenghistorikk, poengsaldo osv).

BendikHa liker dette
  5. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Ringte til Amerika og ble fortalt at det skulle være 9 minutters ventetid. Etter å ha ventet i 36 minutter tok de telefonen og var veldig behjelpelige. Verifiserte med navn, fødelsdato og e-postadresse på konto.

Del denne siden