Heisann. Jeg satt og skulle bestile bonusreise over atlanterhavet i kveld, men ble stoppet da SAS ba om bekreftelseskode på SMS. Telefonnummeret registrert på min konto er et eldre telefonnummer som ikke har vært i bruk en stund, jeg får heller ikke oppdatert det til et nytt. Har noen et forslag til hvordan jeg kan løse dette? Er det forøvrig andre som synes det er tullete å kreve SMS-kode til gammelt nummer for å få lagt til et nytt? De færreste har vel det når de først har byttet.
Tofaktor ved bestilling av *A-reiser slår meg som et fint tiltak for å begrense svindel/tyveri av bonuspoeng, og om man enkelt kunne endret telefonnummer på nett ville dette virket litt mot sin hensikt. Anbefaler å kontakte kundeservice, da de bør ha rutiner for oppdatering av kontaktinfo. Om du ikke er EBG+ med tilgang til døgnåpen telefon kan du forsøke det amerikanske nummeret.
Jeg er ikke uenig, men tenker at du også bør kunne verifisere deg med e-post. Det er jo også tryggere enn SMS. Skal sjekke med deres amerikanske nummer, det tenkte jeg ikke på.
Var en gang jeg ikke hadde tilgang til min telefon og skulle bestille (ved bruk av noen andre sin telefon). Fikk da etter litt frem og tilbake "verifisert" at det var meg gjennom en spørsmål om konto (personlig info, nylig poenghistorikk, poengsaldo osv).
Ringte til Amerika og ble fortalt at det skulle være 9 minutters ventetid. Etter å ha ventet i 36 minutter tok de telefonen og var veldig behjelpelige. Verifiserte med navn, fødelsdato og e-postadresse på konto.