Artikkel fra E24 https://e24.no/boers-og-finans/i/4q...gspakken-sverige-og-danmark-tilbys-oekt-rente Noe mer lettlest enn SAS sin presentasjon
Du verden! Kanskje på tide å avslutte denne tøvetråden? «penger er det nok av. Det er bare latskapen og respektløshet fra de som driver SAS.» ..........kanskje det er på tide at den svenske stat overtar kravene fra flypassasjerer som venter på pengene sine?? Hva vet jeg?
Har aldri hatt lang ventetid på refusjon fra SAS pre corona. Den lange tiden det tar for å få refusjon skader omdømmet deres hos mange, det er noe de ville ungått for en hver pris. Spesielt nå. Hadde de hatt nok penger hadde de refundert
De er brukt for å drive bedriften i januar ... Det er ikke slik at pengene ligger og venter til å bli brukt til utgifter på din flytur.
Det betyr i prinsippet at de har solgt meg en tjeneste som de ikke kan levere men tatt fra meg pengene og ingen intesjon om tilbake betale det jeg har krav på. Hvis det er så lett å stjele fra folk uten noen form for konsekvens da burde jeg alle begynne å gjør det samme som de.
Kjør reklamasjon til kortselskapet og la de ta seg av regressen. Da kan du irritere deg på andre ting enn SAS' manglende likviditet. Pengene ryker fort når inntektene faller bort, samtidig som utgiftene er stort sett det samme som vanlig. Hvis SAS går konkurs, så kommer refusjonskrav langt ned på lista over krav.
I løpet av 48 timer har det tikket inn intet mindre enn 8(!) refusjoner med tre forskjellige flyselskap (SAS, LOT og Austrian). Reisene ble kansellert i april og juni. Pussig at korken på flere forskjellige ketsjupflasker skulle sprettes samtidig, men jeg klager ikke.
Du verden.. En skal lese mye rart før øynene detter ut. SAS har en fot i skifteretten. Litt pragmatisk må det være mulig å være...Også hos forbrukerrådet.
Jeg synes det er iallefall underlig å finne ut nå midt i en krise at flyselskapene lever som regel av kundekreditt.
Fin kommentar jeg kom over på Facebook: "Tok kontakt med SAS på en høffelig måte på messenger om status på tilbakebetaling av en reise jeg skulle hatt i Mars, pengene kom på konto 6/8 like etterpå, så det kan være ett tips " Mon tro om trådstarter har forsøkt dette? Bytt ut messenger med diamantmail, så var det også slik det løste seg for min del. Nå er ikke situasjonen i dag sammenlignbar med en normalsituasjon. Men det sier seg selv at betalte billetter for fremtidige flyvninger utgjør en relativt stor sum penger for flyselskaper på størrelse med SAS og Norwegian. Jeg greier ikke helt å tro på at noen tror at disse stod på en urørt konto og ikke er del av selskapets likvide midler.
Sier du det finnes bedre måter å løse problemer på, enn med bastante påstander, tomme trusler, fullstendig kunnskapsløshet og passiv aggressiv holdning? Av og til tenker jeg at å jobbe på kundeservice må være en krevende jobb...
Du er jo vel Einstein her på forumet. Alle dine påstander ifølge deg selv er jo i sær klasse med masse kunnskap. Gå kommenter noe annet hvis du ikke har noe bedre å gjør på i disse tider. Og forresten, her gå å les på dagens nyhet. 11 Milliarder til SAS fra EU. https://e24.no/naeringsliv/i/MRM1QJ/eu-godkjenner-dansk-og-svensk-sas-stoette kanskje denne vil hjelpe DEG med din passiv aggressive attitude.