I morgen drar familien fra Anguilla etter 9 fantastiske dager her. Naboen vår på øyen gjorde meg oppmerksom på at man kunne fly verdens korteste internasjonale rutefly mellom Anguilla og Sint Maarten. Når jeg ble oppmerksom på dette, så måtte selvsagt retur bookes med fly. Noen som har erfaring med ruten? Regner med utsikten blir bra, og også landingen på Maho beach Når vi flydde inn til SXM med Delta fra JFK var det altfor dårlig planlagt med seter over vingen, så fikk ikke med oss mye av landingen. Må prøve å få meg front row seat på morgendagens flygning. https://edition.cnn.com/travel/arti...ional-flight-anguilla-sint-maarten/index.html
Måtte søke opp flyvningen, og det er jo utrolig kort. En liten funfact er at distansen til AXA-SXM bare er halvparten av distansen til Norges korteste innenriksflyvning (KKN-VDS, som ved rett vær, vind og piloter kan klokkes med mot syv minutter). Ser det mest vanlige er både avgang og landing mot øst. I så tilfelle bør høyre side gi best utsikt da man svinger rett inn på right base 11. Det bør gi en flott utsikt til begge øyene.