Verdien av bonusjakt

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Mear, 24. juli 2015.

  1. Mear

    Mear Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ok, takk for masse fine svar. Jeg er glad det var relevant, jeg var redd for at det bare ble kaos. :D

    Nesten litt synd at det ikke blir like infløkt som i utlandet, men det er jo interessant å se hva man kan få ut av det uansett. Men første skritt var egentlig en reality check, og å finne ut hva som er relevant for norge. Men jeg har kanskje overbevist meg selv om at en av de dyrere kredittkortene kan være verdt det, om jeg får min bedre halvdel med på eksperimentet.

    Er det best å holde seg til Eurobonus, eller er det utenlandske program det er verdt å investere litt tid og flygninger i?
    Jeg skal lese meg opp, men har jeg skjønt tegninga greit med at trikset kun er å samle poeng med kredittkort/trumf og samtidig maksimere poeng når man flyr ved å time turene litt?
     
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er ikke jeg noe ekspert men det største problemet med å holde seg kun til Eurobonus er vel at det er høye gebyr
    ved bestilling av reiser for poeng innen star alliance ikke SAS.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    EuroBonus er det klart beste programmet for de aller aller fleste som bor i Norge når det gjelder å samle poeng via kredittkort og andre avtaler (forsikring, strøm, netthandel osv osv)..
     
  4. pudderjeger

    pudderjeger Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Greia er at han driver et nettsted som har mye trafikk, så han tjener også mye penger på annonser. For å generere innholdet, må han nødvendigvis reise. Han reiser nok ikke gratis hele tiden, hvis du har blitt forledet til å tro det. Faktisk tror jeg han bruker MYE penger på å reise. Som igjen gir bonuspoeng og innhold til nettstedet. Så kan han bruke bonuspoeng på å reise mer, få mer innhold osv. Det hele er en forretning og drives som en.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    @tommy777 Du nevner at du tror signup-bonuser fra banker kommer til Europa også. Når startet galskapen i USA? Det er jo unektelig et misforhold mellom den ekstreme opptjeningen en kan ha der kontra Europa.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vært sånn siden før jeg flytta hit i 2006

    Fikk akkurat ett tilbud fra Lufthansa på epost i dag:

    We have extended this promotion just for you! Don’t miss out on the final days of this limited-time offer from the Miles & More Premier World MasterCard®¹. You can earn up to 50,000 award miles – enough to redeem for a round‑trip flight award from the U.S. to Europe, Hawaii or the Caribbean², all for a $79 annual fee¹.

    Earn miles
    • Earn 20,000 award miles after your first purchase²
    • Earn an additional 30,000 award miles after you make $5,000 in purchases within the first 90 days of account opening²
    • Earn 2 award miles per $1 spent on Miles & More integrated airline partner ticket purchases and 1 award mile per $1 on everyday purchases²

    Så 50K dersom du bruker 5K USD på kortet de første 90 dagene

    I Tyskland, kjører man følgende tilbud, så akkurat halvparten når man signer opp.

    Ihre Vorteile
    • Unbegrenzte Meilengültigkeit, solange Sie Karteninhaber sind(2)
    • Bis zu 25.000 Prämienmeilen bis 31. August 2015(1)
    • 1 Euro Umsatz = 1 Prämienmeile
    • Dauerhaft 3-fache Meilen bei ausgewählten Partnern
    • Gutschein über eine Wochenendmiete bei Avis
    • Attraktive Versicherungsleistungen für unterwegs

    Dette beviser at man er på vei opp i Europa, 25K er ikke verst for ett Europeisk kort. Problemet man ser med Europa er at det er såpass mange små markeder, noe som gjør det mye mer kostbart å ha kredittkortilbud vs. USA, det er også mye mindre konkurranse. Sjekk hvor mange kredittkort Lufthansa har!

    http://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/de/program/information?nodeid=2568578&l=en
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Der tikket det akkurat inn ett annet, meget attraktivt tilbud fra Virgin Atlantic. 90K miles er akkurat nok til en t/r i biz med dem til Europa

    Tommy, apply for a Virgin Atlantic World Elite MasterCard® credit card and make a big splash with your purchases. You'll earn up to90,000 bonus miles* after qualifying transactions. You'll also earn 1.5 miles for every dollar on all purchases.
     
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    En annen ting som jeg hørt er at kredittvurderingen er strengere i USA enn Europa ?
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, de har nok ett mer modent system her, men det er ikke spesielt vanskelig å få kreditt.

    Ta meg selv som ett eksempel: Da jeg flyttet hit hadde jeg null kreditthistorie og jeg fikk umiddelbart godkjent to kredittkort uten noe historie, ett hos Chase, der jeg har konto så det hjalp en del, samt hos Amex, jeg hadde ett norsk Amex, vet ikke om det hadde noe med saken å gjøre.

    Total kredittlinje var 6000 dollar.

    Men du trenger selvsagt amerikansk social security # for å få kort her.
     
    hifiman liker dette
  10. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Var innom bloggen hans og det ser ut som han er en del av et nettverk reisebloggere. Og jeg antar inntekter blir fordelt på et slags vis mellom eier av nettstedet og bloggerne.
     

Del denne siden