Verdt å bli EBD?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av softnes, 29. des 2019.

1. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,269
    Bonuspoeng:
    113
    Gavegull gjelder ut inneværende periode samt neste. Hvis du aktiverer det på dag en i mottakers nye periode, blir kortet dermed gyldig i to år.

Ettersom du kan gi bort et gullkort hvert år, vil det være mulig å holde to andre med gull hvis du gir til dem vekselvis annethvert år.

spacecosmos and Skarven like this.
  2. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for påminnelsen!
    Gikk inn og bestilte høstferie 2020 til Miami for 2 voksne og 1 barn (biz) for 320k poeng/3400nok. Vi får vel ca 70k inntjente poeng (25k grunnpoeng til far)...
    Forumet altså! :D

Woodswing, Eddie47, drsyk and 3 others like this.
  3. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,054
    Bonuspoeng:
    113
    Det bør poengteres at dette forutsetter rekvalifisering til diamant. I påfølgende periode (perioden etter at EBD ble nådd) må du rekvalifisere til EBD for å få gi bort et nytt gullkort. Før kunne du gi i tre perioder (opptjening + påfølgende + 3 mnd grace i den etter det igjen) fra å ha blitt diamant i en periode, så ble det kuttet ned til to (opptjening + påfølgende) før det ble kuttet ned til en.

Xflipper liker dette
  4. softnes

softnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke verst! Hvordan er det egentlig med opptjening på best tilgjengelighet? Får man like mange poeng som man får ved å betale "cash"? Og slår SAS automatisk av rabatten man har som EBG/EBD når man bestiller? Litt ny i gamet... :)

5. softnes

softnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Da har jeg bestilt en reise til Gdansk 28.-30. januar. Opptjeningsperioden min avsluttes 31. januar. Av erfaring kan det jo fort ta noen dager før bonuspoeng kommer på "konto." Jeg er jo avhengig av at poengene gjelder for nåværende periode, ikke den som starter 1. feb. Men la oss si at poengene kommer i februar, hvilken periode går de til? Vil jeg da få diamant eller vil de gå til ny periode?

6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,880
    Bonuspoeng:
    350
    Billettene bookes i vanlige klasser, så poeng som vanlig kjøpt billett.
    Ja, prisene du ser når du er innlogget er fratrukket rabatten.

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,880
    Bonuspoeng:
    350
    De krediteres perioden du tjente de. Så går på gammel periode

8. softnes

softnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Supert! Takk for svar! Vet du også svaret på spørsmålet jeg stilte noen sekunder før du svarte? hehe... Sitert her:

9. softnes

softnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Her var du rask å svare. Takk! Da er diamantkortet i boks. :)

10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Samma her til HKG...Med madammen og kidz på slep...EBD er meget hyggelig på P&P tilbudene en kan finne(om en er heldig nok):cool:

11. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,523
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg er også usikker på om jeg skal satse på EBD for første gang (har 8 år på rad som ebg). Har passert 60.000 poeng og opptjeningsperioden varer ennå to måneder. Har en tur til California i plus som gir ca 15000 (?) + noen innenlandsturer på nyåret, så hvis jeg får meg et Amex Elite bør EBD være i boks. Kan jeg være trygg på at de 20.000 poengene kommer på konto ila to måneder?
    Og jeg er litt i tvil, siden jeg neppe klarer å opptjene 2 CT pr år...

12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Deilig at midtsete er ledig etter at jeg ble EBD! Dette er den fordelen jeg til daglig setter mest pris på. Reiser stort sett alene og nesten alt innenlands.

spacecosmos liker dette
  13. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan går du frem for å få dette? Blir det automatisk blackout på setet eller er det noe man må spørre om?

14. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skrev dette i tråden SAS Amex Q&A:
    Bestilte AmEx Elite i natt (julaften), kl 02. Bekreftelse på innvilget kort i dag (også julaften) kl 08. Fikk de 20k statuspoengene nå kl 13 (fortsatt julaften!). Må si det gikk uhyre raskt! Kjekk julegave! :D

Lnbre liker dette
  15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan jeg skrive dette:
    Bestilte Elite 6 desember. Fortsatt ingen poeng å spore, ingen hjelp fra kundeservice som bare sier jeg må vente..

Lnbre liker dette
  16. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ser folk har ulike erfaringer når det kommer til AmEx. Veldig sært og like forunderlig at de ikke har en fast policy på dette med poengutbetalinger. Synd for de som plutselig ha dem raskt.

Ville jo tro de (ref. AmEx) kunne spart seg for mye henvendelser og hodebry fra folk, hvis de hadde en bedre flyt i dette. Akkurat dette gjelder nok flere tilbydere også. Spesielt poengutbetalinger fra ViaTrumf f.eks.

Lnbre liker dette
  17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,217
    Bonuspoeng:
    293
    automatisk soft block hos SAS så lenge du er registrert med din status på billetten. Altså ikke noen garanti for ledig (midt)sete men større sjanse en uten status.

Eddie47, Skarven and spacecosmos like this.
  18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Vel vi får se om det holder seg på MR trip til LHR, 1D+1F begge EBD x4 legs:rolleyes:

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,217
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen vet svaret før boarding complete er annonsert :p

Eddie47, drsyk and Skarven like this.
  20. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiser nesten bare innenriks og stort sett i «go». Min erfaring etter ca 30 legs som EBD er at ledig midtsete er enklere å når en reiser i «go». Spennende å høre om du får ledig ved siden av med deg til LHR :)

drsyk liker dette

Del denne siden