Nei huff, det er jo lenge til... Så SAS verdsetter EBD i GO mer enn EBD i fake biz...Vel vel 2x EBD dobler sjansen for blokket midtsete om ikke annen EBD eller EBP rapper setet i midten(håper ikke) Og der kom den EBD Doktor graden i blokkert midtsete holdt ikke hypotesen, da @ValdresBjarne ruinerte prosjektet
Nå står plutselig jeg midt oppe i denne "gå for diamant???" problemstillingen også på grunn av noe mindre reising i jobb. 2 måneder igjen av perioden og 63 flighter med 10 booket og 50´ poeng med et uforløst potensiale for 20´ på AmEx elite og ca. 10´ poeng booket. Etter to perioder med diamant er det vondt å måtte nedgradere så jeg tror jeg kommer til gjøre en liten innsats sånn på nyåret, men er usikker på om den beste strategien er poeng eller flighter. Kjenner jeg systemet rett dukker det plutselig opp minst 8-10 jobbflighter. Hmmmmm.....
Vel vel, da er ihvertfall et faktum at LH vs SK i midtsete blokkert har en sol klar vinner. Nei vi lever i håpet
Så kan man legge til at noen ganger bli man oppgradert fra GO til Plus i ny og ne hvis det er overbooket i GO. Vet det er veldig varierende erfaring med dette, men jeg har vært med på en del ulike flights hvor dette har skjedd. Ikke hatt gleden av dette på longhaul enda, men har to turer til California utover våren. Så lov å håpe men min anbefaling er å gå for EBD. For oss som flyr en del er disse små tingene det lille ekstra som gjør turen bedre.
Min erfaring som EBD i snart 1 år: - god hjelp fra diamantservicen i DK på mail - ingen oppgraderinger fra GO til Plus så langt - ingen opplevelse av at midtsetet holdes fri...snarere det motsatte da jeg ved flere tilfeller har opplevd full treseter der jeg sitter og flere hele ledige tre-setere i Plus (litt merkelig) Jeg synes ikke det er store forskjellen på Gull og Diamant. Jeg kommer nok ikke til å legge meg i selen for å bli Diamant videre. Opplever dessverre ikke at det er noen større forskjell fra Gull.
Så du blir med på MR Velkommen. Edit. Lurer på om statusløse eller de med et blått kort, mulig et sølv kort får samme mulighet? @jgroneng du jukser har jo EBD
Hmmmm, svaret er nå at: Durek Verrett sitter på 1E t/r LHR Må bytte sete plasser snarest, EBD og sete blokkering er bare tullball
Hvis en betaler MR turen min i bytte mot ett gullkort så er det greit. Hvis ikke, så hadde jeg ikke brydd meg om å ta den belastningen.
Belastning?Må utdypes. Fylletur/bobletur/sight seeing tur AKA Lounge safari(hva enn folk vil kalle MR i fellesskap), og Bonusnisse prat er aldri "belastning", men en minneverdig begivenhet til et verdig formål Vi klimakompenserer alltid hos SK
Det er nok fordi de fleste diamanter reiser i Plus ..og alle kan da ikke ha ledig midtsete. (Det skulle tatt seg ut om SAS ble likt andre sine Business klasser)
Gateombooking til tidligere avgang utgjør nok en ikke ubetydelig andel av «seatblock failures». Da er kabinstørrelsen låst, antall ledige seter (og tid) begrenset, så man man må ta til takke med det setet man får. Ender ofte opp i type 7B selv når jeg kommer med tidligere fly. ironisk nok er det blokkerte midtsetet tryggere i Go, forutsatt at flyet ikke er fullt.
Tragisk at det er enklere å få ledig midtsete i Go enn Plus! Reiser alltid i Plus og er ofte det er stappa fult med masse ledig i Go. Syns dem heller kunne flyttet skiltet noen rader bakover (da selvfølgelig ikke hvis det går utover softblok).