For å skryte litt, før @holmen kjem å øydelegg moroa! Eg har berre ca 600k per år, og fruen ca 200k Trumf!! Opptjent siste år, 18750 trumfkroner! 278 000 poeng MC mastercard, ca 160 000 poeng Fly ca 100 000 poeng kampanjer etc ca 60 000 poeng, også videre
Tja, vil ikke være ytterligere festbrems fordi slike reportasjer genererer bra med trafikk her på forumet, og mange innom betyr reklameinntekter. Det er neppe gratis å drive et slikt sted så forstår behovet for å få folk til å klikke seg innom. Men selvfølgelig enig i at jo flere som kjenner triks og knep, jo mindre imponerende er tryllekunsten siden alle kan gjøre den. Og jo større sjanse for at hele akten blir fjernet fra showet
Helt enig. Jeg kunne skrevet bøker om dette, og lett levd av holde workshops og være blogger. Men helt uinterressant. Da får jeg jo mindre tid til å reise! Og dealene forsvinner. Kjenner forresten abstinensene nå når jeg sjekker awardwallet og ligger nede på kun 7 sifret total Prøver å holde gode 6-sifrede beholdninger i så mange programmer som mulig, da det ofte dukker opp syke deals med poeng/miles, gjerne feilpriser.
Men hadde det ikke vært for "fotfolket", som blir inspirert av slike som Tore, hadde ikke kredittkortselskapene fått nok business til å eksistere, og følgelig ikke tilbudt sweety dealer på opptjening av poeng og trumf mm. Jeg husker med gru livet før opptjening av poeng med kredittkort, hvor man faktisk var avhengig av å fly for å opptjene poeng.
Jeg forstår hva du skriver og er til dels enig i noe av det. Men jeg ser et større bilde her også. For det første er ingenting av det vi driver med direkte hemmelig, og i hvertfall ikke ulovlig. Bonuspoeng er big business. Veldig big business. Det er ikke bare på fly, men hos alt fra Trumf, Coop til hoteller, flyselskaper og cruiserederier. Det at folk tenner på bonuspoeng er det som skaper miljøet her inne. De aller fleste av oss var nybegynnere en gang og hadde ikke lært så mye om dette uten dette og andre nettfora. Ja, jeg må også innrømme at slik publisitet genererer så klart flere lesere til IF både på forsiden og som brukere i forumet. Det tjener vi jo på. Samtidig, vi trigger selskaper som SAS, Norwegian, Amex, MC, Choice, Thon osv til å ha fokus på produktene sine. Vi er noen av de viktigste kundene de har. Hadde interessen for bonuspoeng vært lav ville de heller ikke brukt penger og tid på å utvikle programmene sine. Jeg er heller ikke bekymret for at omtalen vi får i media vil provosere frem et forbud. Til det er bonuspoeng og bonussystemer alt for stort på verdensbasis til at Norge kan og vil lage et forbud. Markedet i dag er også et helt annet enn det var når poengtjening på fly innenlands var forbudt. Dette ble langt, men totalt sett tror jeg vi alle tjener på litt positiv publisitet. For ingen av artiklene jeg har deltatt i er spesielt negativt vinklet. NRK Østlandssendingen hadde et intervju med meg på OSL i fjor hvor miljø var et av hovedtemaene. Vi kom godt ut av den også
Jeg har skrevet det tidligere, og jeg ymter meg frempå igjen, med fare for å gjenta meg selv.. Disse artiklene har dip shit å si for flyselskapene! Om noe, elsker de oppmerksomheten.. har ikke tall på hvor mange venner som ønsker tips om «hvordan reise med seng på flyet». Felles for de aller fleste er at de ender opp med å svi de på en oslo - alicante tur.. Det er og blir en gullgruve for flyselskapene! Så det forsvinner ikke! Om MDG skulle henge seg for mye opp i dette, tror jeg vil ha liten til ingen betydning.. og det debatt inlegget på BT.no er jo det mest usammenhengende som er blitt skrevet på en mannsalder.. Nei, nyt poengsanking og bruking.. de som tar dette seriøst får noe ut av det. De alller alller aller fleste svir det på innenlands eller til nøds en tur til alicante! Eller kanskje på en ringi og en chokoladeball på vei til tigerstaden? -Det er penger i kassen, og frøsundavik er godt fornøyd! C
Myndighetene liker ikke bonuspoeng, men prøver de å forby poeng så kan alle flyselskapene markere seg med å boikotte Norge og la SAS gå nedenom og hjem så kan vi se hvor bra AS Norge går uten noen flytrafikk. Det går nedenom og hjem det
Når eg begynte med dette, så klarte eg ærlig talt ikkje korleis nokon klarte å samle opp 100 000 poeng, og Det var vel 200k ebpoeng totalt, ikkje 200k trumf... Men når eg begynte på dette, og begynte å regne på det, så såg det reint uoverkommeleg å komme opp mot 100k poeng, og få seg tur med SAS i Biz. Det var nesten ikkje seter og oppdrive, og det å klare å få 50 000 poeng med kredittkort ville ikkje gå. Men så får du med deg tips og triks, bruker (litt for mykje) tid på det, og plutseleg klarer du å spare opp nokre 100 ' poeng og du sit på eit fly på veg til ein eksotisk destinasjon i ei klasse du ikkje normalt ville take deg råd til. Folk spør jo korleis ein får det til, men dei gjer opp etter ca 1 minutt med forklaring, og då har eg ca 149 minutt av foredraget. Det er viktig å selge draumen, så får me som har knekt koda reise, sjølv om eg eigentleg ikkje har tid
Feil. Myndighetene bryr seg midt bak. De som bryr seg er den misunnelige minoritet som påberoper seg meningsmonopol. De får mediedekning på noe som folk flest bryr seg midt bak om. Gjenvalgskåte politikere ser en god sak for å sanke «sympati» og stemmer og kjører på, ettersom det ikke rammer det brede lag. Eksempel: se på hysteriet rundt elbiler, politikerne kastet seg på miljøbølgen og innrømmet avgiftsfrihet og adgang i kollektivfelt. Hvem gavnet det? De som hadde nok fra før. Politikere og ikke minst presse burde være mye mer kildekritisk. Men, som det heter, i krig er sannheten den første som faller.
Det er godt jobbet om du drar inn 1mil poeng i året. Drar inn ca 100 000 på kort og ca 50 000på diverset(reise/strøm osv) og rundt 250 000på trumf uten å måtte koste på meg noe annet en det kortene koster for å få premium upp og CT. Sitter selv med 700 000 i dag, men de fleste ryker nok om noen uker. Milionær er vel uansett ikke noe å skryte av i dag, selv som brutto inntekt. Uansett stikket mitt var ment til clickbait overskriften.
Syns du det? Med forbehold om at du mener alene og ikke sammen med partner/ektefelle så opplever jeg ikke at det er noe problem. Fruen og jeg vi drar inn ca 400k poeng år om annet uten egentlig å legge selen til. Vi har f.eks ikke hvert vår cc, men hun har pointearner kort på MC. Vi har ikke giddet Widerøe/mono bank, og en del annen snacks, for vi opplever at vi drar inn nok poeng som det er. Hvis vi hadde gått inn for det, skulle det ikke vært noe problem å doblet vår inntjening.
Altso, det er jo greit å bruke reelle tal om du skal argumentere for noko. SSB seier totale klimagassutsleppa i Noreg var 52,74 mill tonn i 2017 og av det var 8,787 mill tonn frå veitrafikk (person-, lastebil og buss). Korleis får du 8,787 til å bli 75 % av 52,74? Ellers så seier vel og SSB at innenriks luftfarten står for omlag 2.5% av Noregs totale klimagassutslepp, men vedgår at utanriks luftfart ikkje er tatt med her. Om ein legg inn estimat på den så nærmar veitrafikk og luftfart seg. Eg er ein glad brukar av bonuspoeng og benyttar meg av det, men likte det personlegt betre når SAS ikkje fekk gje bonuspoeng innanriks. Då flaug eg berre utanriks og hadde god plass i loungane Dei gode gamle dagane...
Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen. Du sier at når det ikke var bonusopptjening på innenlandsruter så fløy du ikke. Vil det da si at så snart bonusopptjening var mulig, så satte du i gang å fly innenlands?
Ja og nei. Med jobben hadde eg kun utanriksturar. For innanriks var pris det overordna sidan det verken var lounger, bonusopptening eller så mykje anna av goder som skulle tilsei at eg valte SAS over andre alternativ.
Øy! Eg kom ut av ei slkk reportasje!! I alle fal til forumet Før eg las om «Luftens Baroner» trudde eg at Bank Norwegian sitt kredittkort og CashPoints var det beste som var der ute. Ellers samd. Mykje misunning her i steinrøysa.