VG sak millionærer på bonuspoeng.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 09. mai 2019.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    For å svare på spørsmålet ditt, jeg syns1mil poeng på en person var mye. Og det vil koste både tid og penger. Har du trumfen liggende eller har kjøp av andre så er det lett. Vi ligger også på 400-500 000poeng i året hvor kun en liten andel (ca 20 000 er reiser). Ser ikke for meg å kunne dobble dette uten at det betyr økt forbruk.
     
    Last edited: 14. mai 2019
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, du har nok misforstått meg. Det jeg forsøkte å gi uttrykk for, var at fruen og jeg drar inn ca 400k i året uten å utnytte trippeltrumf, bruke diverse omveier til å betale regninger mm. Fly, hotell, leiebil, trumf og bevisst bruk av AmEx og SAS MC rekker for vår del.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Trippeltrumf utgjør en bitte liten økning selv om man handler med begge armer. Hos oss gir det i beste tilfelle (handel på 3000kr)60 ekstra x10 i året(ikke alltid man kan planlegge ferien rundt disse)=600=9 000poeng så det gjør ikke det store innslaget på innsamlingen. Hvis du i dag ikke benytter deg av viatrumf, så vil jeg virkelig anbefale deg å se på dette som et alternativ. Koster lite tid, men det blir heller ikke svimlende summer om mann ikke bevist øker forbruker(Dyrere hotell/leiebil osv....). Står ennå ved at 1mil poeng i året ikke er mulig uten en av to. Mye tid eller økt forbruk. Eller en kombinasjon. For meg så går det sport i å ikke bruke for mye penger/tid på dette og bruke poengen på en fornuftig måte. Ikke å makse ut poeng bare for å gjøre dette, så vi er antagelig ikke helt ulike der.
     
    Last edited: 15. mai 2019
    NoLimit, RoadKing and jonss like this.
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Utlegg for andre via ViaTrumf er også mogleg for å booste oppteninga. Kan fort bli mykje Trumf av å booke hotellopphald for andre.
     
    jonss liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg leser her på forumet om alle problemene med å få poengene gjennom Viatrumf orker jeg ikke. Har annet å fylle hverdagen med enn å holde kontroll på den slags. Jeg kjøpte sas billetter der, men ellers har jeg avstått.
     
    NoLimit and jgroneng like this.
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager at jeg ikke har fått svart deg før, det har vært travle dager.

    Hvorfor du finner det meningsfylt å se på Norges klimautslipp isolert sett er for meg uforståelig. Norge er en fjert i global sammenheng. Norge har pga. sin topografi også en veldig skeiv fordeling mellom fly og bil sammenlignet med resten av verden.

    Tallene mine stemmer forøvrig overens med hva det store Internett kan fortelle vedrørende fordelingen av klimautslipp innen transportsektoren. Det som kanskje er mest interessant er at klimautslipp fra biler har hatt suverent størst vekst om man ser på tall 30 år tilbake, mens fly og sjø har stått tilnærmet stille.
    Dette gir meningen all den tid 100-vis av millioner mennesker har blitt løftet ut av fattigdom, hovedsaklig i Asia. Når økonomien tillater det, kjøper man seg kjøretøy som mopeder og biler, ferie og flyreiser kommer senere.
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått alt av trumf frem til nå fra 100pluss handler, men beløpet blir vel ikke mer enn 10 000trumf på 3,5år så det er snakk om 2850trumf i året ca 43 000poeng i året.
     
    drsyk and RoadKing like this.
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror mye av problemet her er at folk er utålmodige. Viatrumf tar tid. Jeg drar inn over 100 000 poeng i året på Viatrumf og ville ikke vært de foruten. 95% av transaksjonene har gått smertefritt. På de resterende 5% har rundt halvparten gått gjennom etter klager, mens den andre halvparten har gått tapt, hovedsaklig grunnet løking fra min side.

    Det er et par forhandlere som går igjen som det alltid er problemer med. Det har jeg løst ved at de ikke får noe business fra meg. Om poengene kommer etter 6 dager eller 6 måneder har egentlig ikke veldig stor betydning for min del.
     
    Last edited: 16. mai 2019
    joskje, Mbj, Kalsnes and 7 others like this.
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    +1

    Bruker konsekvent Expedia med noen få innslag av Hotels, og har fått alt jeg skulle ha.
     
    Fredrik81 liker dette
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har muligens et mer avslappet forhold til Viatrumf enn mange her inne. Jeg bruker Viatrumf når jeg kan (og husker), stort sett på Hotels .com og Choice. End of story. Er "aldri" inne og sjekker om poeng har kommet osv, så jeg bruker absolutt ingen energi på å holde kontroll på dette. Ser at det strømmer inn poeng til EB kontoen og er happy med det. Som deg så har jeg annet å fylle hverdagen med, men jeg er ikke i den situasjonen at jeg produserer overflod av EBP så dette er et kjekt tilskudd av gratis poeng som jeg knapt behøver å gjøre noe som helst for å få
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    En annen årsak som jeg glemte. Jeg velger bevisst å booke direkte på hotellene i et lite håp om å få mer anerkjennelse/oppgradering, men det er vel kanskje fåfengt.
     
    Fredrik81 liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har god erfaring med Expedia+ gold rewards, og at ein ofte får oppgraderingar om ein booker +vip hotell, samt at ein får viatrumf med choice når ein booker direkte.
    Radisson vart kasta fort ut hos meg, då viatrumf er ikkje heilt stabilt der i gården
     
    EndreD and RoadKing like this.
  13. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Booker du hos Nordic Choice, Marriott eller Radisson får du både i pose og sekk :rolleyes:
     
    RoadKing and Fredrik81 like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Har aldri bodd på Nordic Choice. De er ikke der ute :)
     
    lMartin liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke Radisson litt grinete på Trumf poeng? Eller blandet jeg kortene hero_O

    Edit leste posten til @ValdresBjarne
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    NCC gir bestand Trumf, anbefales varmt
     
    RoadKing liker dette
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, det stemmer. Dette er en av de vriene. Jeg har fått for alle mine opphold, men det jeg måtte klage og det tok tid, og det fikk meg til å hoppe over til Choice. Marriott krangler jeg med fortsatt, men har egentlig en plan allerede på å konvertere til Hilton og Avios-cashback i stedet.
     
  18. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring er at dette er langt fra fåfengt; tror hotellene er ganske lei av at 20-30% av omsetningen havner hos Expedia (og andelen reservasjoner her har nok vært sterkt økende de siste årene). Jeg er glad i både rewardsnetter og Viatrumf, men har en høy upgrade rate på direktebestillinger, også helt uten status de seneste årene.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden