Vi velsigner også fredagen!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av milehigh, 03. febr 2023.

1. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,584
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag fra SK931, første leg i av omtrent 55 timer med biz og first.

Snapchat-959050724.jpg

Spielhaug, Calling, EndreD and 15 others like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    Får vi en skikkelig gjennomgang av vurderinger og tanker rundt safari fra i SA i et reisebrev? Jeg skal avgårde igjen før eller senere og ønsker meg alltid bakgrunn, steder som er vurdert, tanker om hva slags safari en ønsker og priser osv.

3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,158
    Bonuspoeng:
    293
    @Kjetil L som holder setet ditt varmt @Tore ;) Riktig god tur Kjetil. Vi gleder oss til rapport .

Tore and Kjetil L like this.
  4. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke vært på Safari i sør-Afrika, men pappa har vært. Og vi var i Kenya i høstferien
    Han mente opplevelsen og opplegget i Kenya var bedre enn sør-Afrika.
    Hele reisen vår var rett og slett magisk. Så om du skal så vil jeg absolutt anbefale Kenya. Vi var i masai mara og Naibosho. Dette er store, åpne områder uten gjerder. Reisen var bestilt via reisebyrå, men Safari og lodger var norske Basecamp. Det var utmerket.
    Ellers er jo sør-Afrika suverent. Jeg digget det, men var jo bare rundt Cape Town

Calling, Henrik and Eddie47 like this.
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,196
    Bonuspoeng:
    183
    Skal gjøre et redelig forsøk også mer erfaringer i ettertid! Men som en smakebit; har hittil gjort det ganske enkelt - tok kontakt med et selskap vi brukte i Tanzania for noen år siden og ba dem om anbefalinger til tilsvarende selskap i Sør-Afrika som kunne hjelpe oss på riktig vei. Var også bevisst på at vi ville ta det gjennom noen med et tankesett som sosial bærekraft, og så ga vi dem noen føringer på tider, våre preferanser (e.g. villig til å kjøre transportetapper fra flyplass til reservat/lodge selv, men guidet safari), at vi ønsket muligheten til å kunne gå på tur og litt annet snacks.

Vi tar dette på slutten av turen vår og skal primært være i CT, endog med hjemreise fra JNB, så vi må gjøre noe posisjonering. Vi vurderte blant annet Kruger og Sabi Sands, men da blir det fort fly fra CPT og 5-6 timer med bil i retur, alternativt enda et fly tilbake til JNB.

Ser ut som vi går for Welgevonden, som er 2,5-3 timer med bil fra Johannesburg og et mindre privateid reservat i Waterberg-regionen. Det har også bonus at det er malariafritt, og alle de 5 store befinner seg der for de som er opptatt av denslags. De har et ganske bredt spekter av lodges, og vi ender nok med å velge bort noen luksusfasiliteter og heller gå for en lodge med luksustelt, dvs. fullverdig seng, dusj/badekar, privat terrasse og den slags, men da stålramme og tykke teltvegger, og det vi synes ser ut som utrolig trivelige fellesområder. Et av de andre alternativene vi fikk presentert hadde private villaer og det føltes litt for luksuriøst til å ligge midt i bushen.

Calling, Flymunda, Earl and 2 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    Tanzania var også magisk og jeg har vært på safari der to ganger … første gang i 1985 før masseturismen.

anders82 liker dette
  7. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Og like før flyet skulle ta av fra CPH fikk pilotene en feilmelding i systemene sine og det ble bråbrems, med medfølgende retur til gate. Per nå er flyet en time forsinket, så spent på hvor lang forsinkelsen ender opp med å bli til sammen ..

Flymunda and Eddie47 like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten avd. veldig langt vest. Klokken er litt over 7 og det er bare 25 grader ute … i dag skal vi ingenting!!
    Gjemmekontor?
    Livet er lett og det er helg!
    712BCBE6-514F-414B-B817-4576C1C96C5B.jpeg

Calling, Flymunda, Earl and 10 others like this.
  9. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Lunchhilser fra et sted ca halvveis til Stockholm!

Yep, har endelig fått luft under vingene igjen, drøyt 100 dager siden sist. Med så lang tid på landjorda gjør det ikke noe at flighten kun tar meg fra OSL til ARN, tur er tur! Operasjon ny EBG-status er i gang!

Gullstua på OSL var godt besatt i dag, det er visst fredag, men det var godt å være tilbake. Og her oppe i høyere luftlag har de både vått&tørt, så lider ingen nød.

Ha en flott fredag!
    20230203_134122.jpg

Spielhaug, Calling, EndreD and 7 others like this.
  10. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kom ombooking til Air France via Paris (forhåpentligvis i C, siden jeg flyr Plus), hvor jeg får 4 timer til å sjekke ut AF lounge. Skulle egentlig kommet fram rundt nå, men i stede blir det 22.55 i kveld.

Kall meg gal, men jeg syns egentlig det er litt gøy. Blir første gang jeg flyr AF også, så får krysset av et nytt flyselskap på lista.

EndreD, Flymunda, Earl and 6 others like this.
  11. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Er vi på samme pendeltåg også?

God betring til @holmen og god helg til alle sammen!

Calling, Earl, holmen and 1 other person like this.
  12. funkenstein

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Til tross for forsinket boarding på OSL, deicing og til slutt bussgate på ARN (som ikke er like kult som bussgate på FRA når man er ute på F-tur), fikk man lyst på mer, gitt! Så nå sitter man på nytt fly, retning CPH. Ble ikke tid til lounge på ARN, så håper de har fylt disken i guldstoven på CPH.

Var fint på vei ned til ARN.
    20230203_140613.jpg

Calling, Flymunda, Earl and 3 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir vel råd med litt malariamedisin tenker jeg ;)

Eddie47, Earl, Kristian and 1 other person like this.
  14. funkenstein

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Ble ikke noe skinnegående i dag, gitt. Hoppet direkte over til ny SK-flight. Men begynner pendeltåget å gi EB-poeng, se da må også den slags vurderes nøye!

15. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen her inne er gale. Det er verden utenfor IF som har gått av hengslene! :D

Kjetil L, Eddie47, Flymunda and 4 others like this.
  16. funkenstein

Likes mottatt:
    7,224
    Bonuspoeng:
    183
    Som Beranek sa det på 80-tallet: «Mye vil ha mer og Insideflyers vil ha fler».

Så da ble det en liten flight til, sånn for å avslutte den velsignede dagen. Fant meg et propællfly, gitt, på siste etappe CPH-HAM. Rekker jo knapt å ta av før det skal landes (maskinen har jo turbo, må vite, dette går nok fort!), men kommer da noen poeng nærmere EBG (D?) på denne måten også.

God kveld, hvor enn den tilbringes! (Og tidlig-middagen før avgang i SAS-loungen? When in Rome…)
    20230203_164346.jpg

Calling, Eddie47, Earl and 3 others like this.
  17. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,311
    Bonuspoeng:
    113
    God aften. A350 ADD-ZNZ unnagjort på FL410. Meget bra inflight entertainment utenfor vinduet.

Sitter her med en PIR i hånden. Barnevogn, bilsete + vinteryttertøy borte. Fikk beskjed om å ringe flyplassen i morgen og høre. Når kan jeg kjøpe nytt på forsikringen? Barnet er to.

Calling, Kristian and Earl like this.
  18. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,027
    Bonuspoeng:
    183
    God fredagskveld fra hovedstaden.
    En rolig arbeidsdag før man også her fikk seg en tur, vel og merke ikke med fly, men derimot i løypene i Nordmarka. Flotte forhold i marka nå, så deilig å starte helgen med en skitur. Nå venter sofaen resten av kvelden :)

God helg folkens :)

Del denne siden