Forøvrig så har SAS sagt at de gjerne skulle ha sett en SAS-only fast-track på OSL, men at flyplassen ikke ønsker dette.
Jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noen stor forskjell i plass mellom selskapene, men nå er det lenge siden jeg har flydd med DY.
Det er jo en kjensgjerning at OSL mangler m², så de ønsker nok ikke å prioritere egen fasttrack til SAS av plasshensyn.
OSL - do you need any other arguments liksom De vil jo knapt ha flyselskapenes kontorer innendørs. Helst skulle de nok sett at crewrommene var i telt utenfor, til fordel for noe i kategorien "kjøpesenter"
Noen som ikke helt forstår arealproblematikken? For øvrig bør vel flyselskaper være glade for butikker osv, for ellers måtte de dekket opp frafallet av bortimot 60% av inntektene til flyplassen.
Noe beveger vi jo oss litt bort fra topic, men jeg blir stadig forundret over kommentarer på mengden forretningsareal på OSL. I forhold til stort sett alle andre flyplasser på samme størrelse og over, som jeg har hatt gleden av å besøke, har OSL relativt få butikker.
Lurte mer på om SAS sa hvorfor de ville ha en egen fast track.. Jeg synes fast tracken i det siste alltid har vært fast, og om det skulle være litt ventetid er det vel ikke utenkelig at dette er SAS-kunder (som jeg tipper brorparten av FT-brukerne er)? Men de kan kanskje spare penger på det?
Man kan jo fint ha haugevis av butikker bare man har plass nok, uten å ta av plassen til gates og sitteplasser for passasjerer. OSL virker å nedprioritere sistnevnte. Har nå reist rundt i Europa de siste årene, synes ikke jeg har opplevd mange andre flyplasser med så få gates og sitteplasser ifht planlagt trafikk som OSL. Dessverre, for jeg bruker OSL alt for mye ifht hva jeg egentlig ønsker meg Pleier alltid å gi min sitteplass til eldre, folk med barn etc. Så står man nu der. Som ei gate-reka.
Sorry har vært på jobb.. Det var som svar på en "mysas idea". De sa de gjerne hadde en egen sas fast track som de har på cph, men at OSL ikke ville dette pga plassmangel.
Det kan ikke være SAS A320 eller 738 som har 32 i Pitch. SAS har en treseter mindre enn det Norwegian, de maskinene som har "best" plass har 181 seter siden SAS har fjernet ett vindussete ved nødutgangen over vingene, men antall seter i maskinene som har 181 vs 183 seter og pitchen er jo likevel det samme med mindre du sitter på 17 A eller F. Den maskinen som har 180 seter har ett skap foran til høyre, så det blir ikke bedre pitch i maskinene som har mindre seter. Så at pitchen på papiret er 32 eller bedre enn Norwegian er ikke korrekt. Men det kan jo hende at SAS har tynnere Recaroseter enn det Norwegian har slik at det kan oppleves som at det er bedre plass, men for å være helt ærlig, det tviler jeg veldig sterkt på. Man kan uansett være enig i at det å stappe maks lovlig seter i maskinene er langt fra komfortabelt når det er fullt