viatrumf/hotels.com

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av nybhak, 25. febr 2018.

  1. nybhak

    nybhak Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Noen som har erfaring på hvor lang tid det tar å få godkjent overnattinger etter utsjekk fra hotell?

    Bestiller da ved at jeg logger meg inn på viatrumf.no, søker på hotels.com og bestiller. Dette er vel rette måten å gjøre det på?

    Når blir overnattingen registrert i hotels.com appen som tellende overnatting?
    Skal det skje umiddelbart etter betaling eller tar dette flere mnd.?

    På forhånd takk.
     
  2. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Du logger deg inn på viatrumf, velger overnatting og hotels.com.
    Viktig å gjøre dette riktig eller så blir det ikke registret
    Hvor lang tid det tar varier stort å det er umulig å si hvor lang tid det tar.
     
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,786
    Bonuspoeng:
    183
    • Registrering av Hotellnetter inn til trumf har for min del tatt lang tid, helt opp mot 2 måneder. Men de figurere som "under behandling" i oversikten.
    • Ja, logg inn på viaTrumf først og klikk på Reise, hotell og velg Hotels.com og bekreft "Få trumf bonus her" og du linkes videre til hotels.com. Jeg har da alltid på forhånd søkt opp det jeg skal booke på forhånd slik at det ikke rotes fram og tilbake i timesvis. Er redd for å miste registreringen mot viatrumf
    • I hotels.com registreres det som tellende overnatting ganske raskt etter utsjekk.
     
  4. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Som @Ruby sier.. Søk opp alt du trenger på forhånd når du bruker Viatrumf. Deretter går du inn via websiden til Viatrumf og booker raskt og effektivt. 100% uttelling for meg når jeg har gjort det sånn. Til å begynne med (da Viatrumf dukket opp) brukte jeg tid på å søke etc etter at jeg hadde gått inn på f.eks hotels.com via siden og da opplevde jeg at bookinger ikke ble registrert. Måtte da kontakte kundeservice og månedene gikk fort.. ;)
     
  5. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte som nevnt i en annen tråd et hotellopphold for en stund siden. Fant ut alt på forhånd, gikk inn på viatrumf og hotels.com, og rett til det jeg skulle bestille. Gjort på 1 minutt. Nå, flere uker senere, har fortsatt ikke bestillingen dukket opp i kjøpsoversikten, og kundeservicen til viatrumf er ikke akkurat enkel og effektiv. Dette gjaldt også en betydelig sum.
     
  6. MrChris

    MrChris Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, jeg skal til å gjøre en større hotellbestilling på Hotels.com og ønsker ikke å rote til noe. Jeg har ikke bestilt hotell via Viatrumf tidligere. Hvordan får jeg valgt om jeg skal bestille med eller uten rewards når jeg blir rutet via Viatrumf.no til Hotels.com ? Jeg finner ingen knapp for dette valget ved betalingen hos Hotels.
     
  7. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Husk på at ad blockers kan gjøre at viatrumf ikke registrerer kjøpet hos partnere. Skru av alt slikt før man gjør et kjøp med Viatrumf.

    Angående med eller uten rewards antar jeg det er automatisk registrert fra hotels.com om kjøpet ditt inkluderer reward bonus.
     
  8. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har en "avvist" booking inne hos Viatrumf (venter på svar). Eneste jeg kan se de ikke liker lenger er "hemmelige priser"?
    Noen fått godkjent (de såkalte) "hemmelige priser" i det siste? Gikk greit før.

    Ellers for å være sikker. Bruk en egen browser kun til viatrumf. Fjern alt av historie/cookies.
     
  9. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hemmelige priser har aldri vært noe problem hos meg.
     
    splite liker dette
  10. Technoboleren

    Technoboleren Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    God dag,
    Skal bestille meg en flytur her og lurer på dette:
    Ved trumfkampanje på Bravofly à 100trumfkr: hvordan registrerer jeg EuroBonus-kortet mitt på reisen om dette i det hele tatt går an? Er det smartere å bare bestille via Swiss/Lufthansa, og ellers noe jeg bør vite ved bruk av tredjeparts.
    Takker
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,560
    Bonuspoeng:
    293
    På viatrumf står det at man på Hotels.com kan booke med eller uten reward nights. (Får mer trumf uten reward nights).

    Hvordan gjør man dette i praksis? Jeg finner ikke noe sted hvor det er mulig å velge bort opptjening av reward nights?

    Noen som er flinkere på internett enn meg? :)
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig du må ikke logge inn.. ?
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,560
    Bonuspoeng:
    293
    Lurte på det samme, får kanskje bare gjøre en dummybooking og se hva som skjer.
     
    Are liker dette
  14. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Tror du bare ikke må logge inn, så blir den booket og kommer opp med Trumf-poeng som om du hadde booket med Reward. Grunnen til det er at du helt frem til overnatting kan logge inn og få de som Reward-netter. Antar at dersom en ikke logger inn og registrerer Reward så blir Trumf omgjort til som om du booket uten Reward.

    Det er i alle fall det jeg har satset på til i sommer :p
     
  15. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Skal muligens en tur til karibien med ett vennepar i sommer (totalt 4 stykk, 2 dobbeltrom) og har selvfølgelig tatt på meg oppdraget som reiseleder. Men hva er «beste løsning» med tanke på trumf OG reward opptjening? Blir 18 netter tilsammen og ca 31 000 for hotellet. Lurest å hoppe over reward opptjening og makse trumf, eller få reward netter? Kjør hjelp til konklusjon :)
     
  16. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Har bestandig booket uten logge meg inn. Det virker.
    Vet ikke om det er eneste måten gjøre det på.
     
    holmen liker dette
  17. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir vel helst opp til deg hvorvidt du vil ha "gratisnetter" på en senere reise. Dog, jeg tror trumfbonusen på hotels.com blir redusert til 2% (med rewards) fra og med i morgen - bestill i dag!
     
  18. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har logget inn når jeg har bestilt. Man kan slå av Rewards oppsamling for din bruker. Tror det var inne på en "Hotels.com Rewards" knapp ved siden av bruker innstillingene osv.
     
    holmen liker dette
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,560
    Bonuspoeng:
    293
    Topp, da skal jeg sjekke det..
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,560
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig å melde seg ut av rewards. Men ikke mulig å skru av opptjening for en enkelt booking (så vidt jeg kan skjønne)
     

Del denne siden