viatrumf/hotels.com

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av nybhak, 25. febr 2018.

  1. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, mener det er sånn. Enten er du helt ute av programmet, eller så er du med. Man kan ikke velge enkeltreiser vekk.
     
  2. arvidrattlaas

    arvidrattlaas Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser at man får 9,5% på Hotels.com for "din første booking". Gjelder det min første booking gjennom ViaTrumf eller min første booking på Hotels.com?

    Jeg har aldri brukt ViaTrumf før (nettopp funnet ut at det eksisterer), men har brukt Hotels.com mye tidligere. Jeg skal nå booke et 12-netters opphold på tilsammen 33 500 kr. Hva bør jeg gjøre? Velge "min første booking", booke uten å logge inn og betale med AMEX Platinum? Ønsker mest mulig EBP, men ønsker ikke at noe går i dass. Liker ikke tanken på å booke uten å logge inn av en eller annen grunn.
     
  3. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Ved reservasjon av hotell, vil man da få registrert hele det reserverte beløpet som viatrumf? Er jo mange rom som er med mulighet for avbestilling. Også en del rom som reklamerer med betaling først ved overnatting.
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Trumfen blir først overført etter at overnattingene er avsluttet.
     
    LaJa liker dette
  5. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Skal gjøre en bestilling på ca 14 dager på hotels.com. Jeg har 3 opptjente netter på hotels.com rewards som jeg tenkte å bruke som delbetaling. Er det noen sjanse for at jeg ikke får trumf i det hele tatt pga delbetalingen med rewardsnetter?
    Har jo delbetalt med rewardsnetter tidligere, men husker ikke hvordan det endte...
     
  6. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri fått bonus når jeg har brukt rewardsnetter.
    Selv når jeg har bestilt 5 dager og brukt en natt. Forsøkte sende inn manuelt også, men fikk avslag.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du booker gjennom feks expedia eller hotels.com vil du få trumfpoeng utbetalt basert på % satsens som står på viatrumfsiden, disse går opp og ned. Eller et fastbeøp per bestilling. Den varierer. For de fleste bookinger og butikker vil det være fratrekk for skatter og avgifter før det beregnes prosentsats. Uansett om du booker et rom med betaling på hotellet eller mulighet for kansellering så skal beløpet registreres. Om du kansellerer bestillingen, vil viatrum opptjeningen slettes. Først når du har gjennomført overnattingen, og hotellet har fått siden penger sender de kickback tilbake til Viatrumf som du så får en del av. Og de pengeoverføringene tar tid. Derfor ser du mange innlegg der folk stresser med at det tar litt tid før viatrumfen utbetales.
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du bruker Expedia med Viatrumf vil du få viatrumf selv om du delbetaler et opphold med deres bonuspoengsystem. I tillegg er det jevnt over litt høyrer inntjening på Expedia og et mer fleksibelt bonussystem.
     
    Supersergei liker dette
  9. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått det hver gang.

    Sist 11. april, riktig nok ikke utbetalt men det regner jeg med kommer.
    upload_2019-5-10_20-1-41.png
     
    Supersergei liker dette
  10. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener at jeg også har fått tidligere, men ble litt usikker.
     
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ein bestille for andre på Hotels.com?
    Og velge betal på hotellet og dei då betalar sjølv?
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det går fint. Har erfaring fra Expedia som har samme eier. Ellers er det ikke store jobben å betale selv, og få vipset over penger fra folk du bestiller for. Sånn at du også får med omsetning på relevant kredittkort.
     
    snus_mumrikken liker dette
  13. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder din første booking på hotels.com
     
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar.
    Fekk bestilt no, så det funka fint.
    Skal sjekke ut etter meg så då kan det vere greit om dei legg ut sjølv også.

    Veit du korleis bonusnatt opptjening på Expedia vs Hotels er?
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Forskjellene er godt beskrevet i tråden her eller i tråden for de to bookingsidene.

    hotels: snittet pris minus avgifter av hver 11 natt I rabatt på booking minus gebyr på 45kr per bonusbooking.

    expedia : 3% rabatt på vanlige hotell 6% ca på VIP Acess hotell på hele beløpet. Kan brukes på alle bookinger som delbetaling uten gebyr. Høyere inntjening med status og på VIP hoteller.
     
    Last edited: 19. okt 2019
    snus_mumrikken liker dette
  16. THeStigh

    THeStigh Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg må si jeg opplever ViaTrumf og alt som har med hoteller svært tregt (spesielt i disse tider der alt er superrask teknologi og systemer prater med hverandre). Framhever spesielt Hotels.com - og IKKE MINST om man har reklamasjoner på hoteller.

    Kundeservice vet lite og ingenting og svarene er stort sett "du må bare vente". Trenger man da folk egentlig på kundeservice?

    Hva er deres erfaringer med ViaTrumf - tid fra man har overnattet til kjøpet er godkjent og poeng er overført til Trumf?

    Og hva er erfaringen med klagesaker?
     
  17. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Holder meg konsekvent til Expedia og NordicChoice, der får man tilbake trumf, selv om det kan gå 2mnd etter utsjekk.
     
  18. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt hotels.com & viatrumf mye. Aldri hatt noe trøbbel men det varierer fra uker til måneder etter at hotelloppholdet er avviklet til trumfen kommer...
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at du får Trumf kjappest hvis du forhåndsbetaler hotellrommet allerede når du bestiller på Expedia eller hotels.com, men at det fortsatt kan ta tre måneder eller mer. Hvis du velger å betale på hotellet kan det fort ta dobbelt så lang tid før du får utbetalingen.
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Har logga noen av de siste poengoverføringene
    Siste hotellbestillinger på Viatrumf+Expedia: 54-65 dager etter endt opphold
    Siste hotellbestillinger på Viatrumf+Choice: 49-65 dager etter endt opphold
     

Del denne siden