ViaTrumf og Hotels.com - spørsmål

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Stavangeren, 20. nov 2018.

  1. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    [​IMG]
    For mange vil nok "med og uten rewards" virke litt forvirrende. For betyr det at dersom man er logget inn på sin Reward-konto når man bestiller, får man 4,5? Men dersom man er "uregistrert" får man 8%?

    Bilde: https://ibb.co/ivNQPf
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Poenget er at hvis du tjener opp bonusnetter (Via rewards) så får du en "gratisovernatting" (tilsvarende snittprisen for 10 overnattinger fratrukket skatter og avgifter), får du mindre bonus enn hvis du bestiller uten å tjene opp bonusnetter. Hva som er mest fordelaktig vet jeg ikke.
     
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,606
    Likes mottatt:
    24,599
    Bonuspoeng:
    183
    Rewards er vel muligheten til å tjene opp hver tiende natt gratis via hotels.com . Så om du går for denne opptjeningen i tillegg til Trumf på kjøpet får du en lavere sats (men om jeg ikke tenker feil en opptjening i form av reward netter tilsvarende 10% i tillegg til 4,5% trump, forutsatt at du har mulighet til å ta dette ut - må være aktivitet minst hver 12 måned for at hotels.com rewards ikke skal foreldes.)
     
  4. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, og det er greit. Poenget mitt er om man automatisk opptjener rewards dersom man logger inn på sin vante konto. Slik ser det jo ut. For min del, så trenger jeg mer EB-poeng enn jeg trenger rewardsnetter nå, så da må jeg bestille uten å logge inn. Kronglete.
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Åja sånn ja. Ja det er kronglete, og enda mer kronglete er det fordi hvis du nå bestiller uten å logge inn så kan du ikke legge til bestillingen på dine bestillinger i ettertid ettersom bestillingen da blir knyttet rett opp mot rewardsopptjening..
     
    Stavangeren liker dette
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste anbefaler å bruke expedia. Jeg liker looken og interfacen til hotels.com. Fant ut en ting da jeg hadde overnattinger i USA nylig.
    Hvis du bruke epostadressen din registrert på hotels.com profilen (f eks [email protected]) men likevel ikke logger inn, så får du hverken reward natt eller 8% trumf (du får sånn 4.5-4.7% ish). Du løser det ved å taste inn f eks [email protected]. Da får du 8% og ingen rewards.
     
    Stavangeren liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,405
    Bonuspoeng:
    293
    Alternativt setter du kontoen din til ikke å tjene rewards hos Hotels.com. Så kan du bestille med din konto, og tjene opp mer EB poeng. Eventuelt kan du bruke Expedia og tjene både rewardpoeng der, og EB poeng.
     
    Stavangeren liker dette

Del denne siden