Du må se på den datoen kjøperne ble gjort. Altså om du kjøpte noe januar som nå er overført til trumf, legger det seg nede på januar i historikken.
Er det flere som har problemer med Radisson Blu og Viatrumf? Nå har jeg opplevd at fire av mine bestillinger/opphold, gjort på radisson.com etter å ha gått inn gjennom Viatrumf, har blitt avvist etter nær ni måneders behandlingstid. Dette kommer på toppen av tre feilregistreringer, hvor jeg har fått Viatrumf på en bestillingsverdi av 9-13 kroner (som plutselig dukket opp i kontoversikten) i stedet for de 1500-2000 oppholdet vitterlig kostet. Alt er naturligvis klaget inn til Viatrumf, som ikke kan annet enn å bebude 'opptil fire måneders behandlingstid') (som i realiteten fort blir til seks-ni måneder). Det er kun Radisson jeg har slike (gjentatte) problemer med. Jeg måtte også ta noen lange runder med SAS for å få registrert EB-poeng i forbindelse med en av Radissons 'doble poeng'-kampanjer ved årsskiftet 17/18, hvor gullmailen til slutt bare ga meg poengene etter at Radisson hadde gitt blanke i å svare på deres henvendelser. Edit: En nærmere gjennomgang viser at SEKS av mine opphold ved Radisson har blitt avvist i Viatrumf, mens ytterligere tre altså har blitt feilregistrert. Jeg mer enn mistenker at det er en systematikk i dette. Har sendt all dokumentasjon til Viatrumf - men det tar sikkert evigheter før de gjør noe.
Både i denne og andre tråder her inne har det kommet mange rapporter om det samme. Det virker som det nå er mer eller mindre "håpløst" å kombinere Radisson og Trumf med suksess.
Jeg blir særdeles grinete om ikke denne går gjennom; Sitter litt på gjerdet nå og vurderer om jeg skal handle aksjer i Rezidor for å få Radisson Rewards gullkort igjen, men viss denne ikke går gjennom så tror jeg at jeg kommer til å flytte min business til andre hoteller enn de i Rezidor-familien. Ikke at det betyr noe for de selvfølgelig, men det er litt prinsippet også.
Jeg fant ingen andre poster om Radisson/Viatrumf her inne, men bekymringsverdig om man skal måtte sette himmel og jord i bevegelse for å få viatrumfen man har krav på. Tipper det ikke har vært altfor mange saker av denne type via for eksempel Forbrukerrådet, men noen må jo være den første! Aldri i verden om fordømte Radisson skal få snytt meg for 1100 trumfkroner. Etter all ståheien med å få mine doble EB-poeng for opphold på Radisson i januar, og deretter et kjipt opphold på Radisson på Arlanda i mars, har jeg egentlig gitt opp Radisson, men trumfen min skal de allikevel ikke slippe unna med.
Har en fra Radisson fra januar i år, som fortsatt står «under behandling». Har klaget, «kan ta opptil 4 måneder bla bla». Ikke hørt en pøkk etter det. Har bestilt et hotell gjennom Radisson i London mot slutten av året, men vurderer å droppe hele greia i ren prinsipp.
Jeg har hatt flere bestillinger 'under behandling' fra helt tilbake til juli i fjor, før de alle plutselig ble 'avvist'. På meg virker det som om Radisson nekter å betale. Klaget til Viatrumf, som i det minste nesten på timen svarte at de skulle ta tak i det. Men erfaringsmessig tar det 6-11 måneder for det kommer noe ut av det.
Samme erfaring med å booke direkte hos Radisson, der kommer ikke trumfen. Men Radisson via Expedia er noe annet, der kommer trumfen ganske kjapt.
Støtter Expedia som en god utbetaler: Expedia utbetaler Trumf på hele beøpet i bestillingen, i motsetning til Hotels som trekker fra moms på beregningsgrunnlaget. Mulig det er gammelt nytt, men jeg har nok vert litt uoppmerksom på dette. Kan nevne jeg i dag fikk trumfen jeg har ventet på fra Expedia bestillinger gjort 1. og 2. mai.
Her ligger nok en vesentlig kilde til problemet. Ser jeg har fått trumfen raskt ved Radisson-bookinger via hotels.com, men altså ingenting eller feil når booket direkte gjennom Radisson.
Vil tro at ting booket gjennom hotels.com/expedia er deres ansvar (og de fungerer jo relativt bra) mens når det er Radisson selv som står for det og er ansvarlig, så driter de i det. Ville uansett i protest (såfremt det er praktisk mulig og ikke medfører store ulemper) legge igjen pengene deres andre steder og bruke den lille forbrukermakten man har,selv om en booking gjennom hotels ol indirekte vil påvirke (Gjennom mindre avanse til hotellet).
Dette varierer noe, men man kan være heldig å få mer enn man har krav på også fra Expedia. Jeg har utelukkende gode erfaringer, selv om ting også her tar litt tid, det er viatrumf tross alt
Jeg er en av dem som har "aksjegull" i Radisson. Gikk inn for å sjekke kursen tidligere i sommer, og fant da ut at de har skiftet navn til Radisson Hospitality AB med ticker RADH. Du finner nok ikke den gamle REZT.