Vietnam sommer 2022 bonus Billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 23. okt 2022.

1. larslarslars

larslarslars Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

Skal til Vietnam sommer 2022. Dato fleksibel. Kan ikke finne noen bonusbilletter. Er det noen flyplasser i nærheten av Vietnam som har god tilgjengelighet på bonusbilletter?

2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Har funnet noen via ICN til SGN, men det var for 2 måneder siden. Ble for lang omvei for madammen, så vi ender mest sannsynlig opp med BKK som base og kjøper billigbilletter innad i SEA

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs om du er litt seint ute.
    Jeg booket Vietnam for par måneder siden for neste sommer.
    Allerede da var det ikke flust av billetter...

4. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken rute fant du?

5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her, booket til Vietnam i juni.

TRD-OSL-VIE-TPE-SGN

mrt liker dette
  6. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,691
    Bonuspoeng:
    93
    Sjekk WAW-IST-SGN 18/6, det var 4x ledige billetter der for noen få dager siden. Retur var det ledig 30/6 til FRA og ZRH via IST, kanskje litt kort opphold avhengig av hva som skal oppleves. I skrivende stund ser det ut til at det for "aller første gang" er noe småkrøll med EB-tilgangen for Awardfares (og inne på SAS sine sider), så det er ikke så lett å se om det fortsatt er ledig.

7. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    964
    Bonuspoeng:
    93
    Var noen billetter å finne til SGN sist jeg sjekket, både biz og eco. Nå fant jeg det da jeg lette etter tur til Japan, og har slettet det fra oversikten siden jeg har bestilt tur. Mener det var noe ledig IST-SGN, muligens WAW. Jeg så på datoer rundt 12 juli.

8. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,691
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ser det ut til at SAS IT har fikset problemene med SA-reiser, og det er ikke så ille med reiser til SGN og retur fra BKK:
    18/6 OSL-ARN-WAW ankomst 1215 (kan ha senere avgang med ankomst WAW 1750
    18/6 WAW-IST-SGN med avgang 1900
    10/7 BKK-ZRH non-stop
    11/7 ZRH-OSL non-stop

Nyt turen - alle legs dukker opp på SA-søk hos SAS

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    BKK er jo et greit utgangspunkt for mange destinasjoner i Asia. Kommer til mange steder på 1-2 timer til en billig penge.

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    VIE-MUC-FRA-ICN-HAN / PNH-TPE-CDG-VIE

Ikke en optimal rute, men får i alle fall besøkt både Vietnam og Kambodsja fordelt på snaue 2 uker :)

mrt liker dette
  11. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare jeg som reagerer på tidsreisen her?
    Sommeren 2022? ;);):eek:

RoadKing liker dette
  12. Insideflyernice

Insideflyernice Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vi er 4 voksne og 2 barn som tenkte oss en tur til Vietnam fra Stavanger. Er det noen som har klart å bestille tur for 6 pax med poeng? Tar gjerne i mot tips.

13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Det tror jeg skal bli vanskelig. Litt lettere dersom dere deler dere opp i 2 reisefølge.

Insideflyernice liker dette
  14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har klart det tidligere, men da var det til Costa Rica.
    Det varierer fra selskap til selskap hvor mye de slipper, men det er ikke så mange som slipper mer enn 4 seter per fly, i alle fall samtidig.
    Som nevnt over, det er nok enklere om dere deler dere opp i 2 grupper.

Men følg med på Swiss, da de gjerne har hatt mer enn 4 seter. Usikker på hvilke andre selskap som flyr østover som er relevant utover de.

15. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Men kan du dele opp der nokon flyr økonomi, så går det nok fint. Så kan eventuelt noko fly økonomi ein veg og biz tilbake.
    Turkish slepper som regel bare 4seter, men som tipsa kan vere heldig med Swiss langt fram i tid.

16. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har selv booket 7 biz med TK til BKK. Det er riktignok ZRH-IST-BKK. Venter fortsatt på at Swiss eller noen andre skal slippe returen. Det var 4 ledig i biz aller først. Booket 2 av de siden vi bestemte at 2 skulle få dra foran og resten bak. Var fortsatt 4 ledig dagen etter, sånjeg testbooket for 1 til. Det var overraskende 4 ledig på nett (sas fant aldri mer enn 4 ledig samtidig). Booket så siste pulje med 4 i biz. Etter å ha booket 7 biz var det 1 ledig plass igjen på nett. Aldri opplevd det før. TK hadde tydeligvis 8 billetter tilgjengelig, men sas hadde bestemt å kun vise 4 og 4 om gangen. 3 PNR, men tenker det skal gå greit når alle har nøyaktig samme rute, enn så lenge

17. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Har sett 9 seter i både biz og eco hos Swiss. Har booket 6/7 seter selv, men de er(var?) fæle med å kansellere eller endre uten å ta ansvar…

18. Insideflyernice

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kan vi f.eks. se etter 4 i biz og 2 i økonomi? Ringer dere CT telefonen å sjekke muligheter?

19. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det kan du, du kan sjølvsagt ringe for og sjekke. Men det lønner seg og vere litt forberedt. Bonusbilettar i biz veks ikkje på tre akkuratt. Har sjølv abonnement på både Awardfares og Expertflyer. Samt tar inspirasjon på kva andre har booka her inne.
    Mange flyselskap slepper seter ca 1år fram i tid. Andre 180dagar.
    Denne gir ein pekepinn, men stemmer ikkje alltid
    https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
    F.eks så ser eg at Turkish for tida slepper seter litt seinare enn det som blir sagt her men fortsatt ofte 4seter.
    Det lønner seg også at ein søker leg for leg.
    Du kan sjølvsagt ha flaks når du ringer inn, men det er langt frå sjølvsagt.
    Dette er ein hobby, eg brukar eindel tid på det. Men har hatt mange fantastiske reiser i biz og first.
    Eit ana alternativ er og få hjelp av nokon her inne til og booke mot ei flaske god champis/vin eller liknande

20. Insideflyernice

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg tar gjerne i mot hjelp om noen ønsker å hjelpe oss :) Vi er 6 pax. Reiserute Stavanger til Vietnam. Reiselengde: 14 dager. Tidsperiode 30.06.2013 til 14.08.2023.

Del denne siden