Etter råd fra kundeservice har jeg avventet å bestille bonusreise. Jeg har lenge sett på avgangen jeg ønsker, men ikke booket. Nå har plutselig den ønskelige avgangen utilgjengelig som bonusreise, selv om det er 7 måneder til avreise. Hva er årsaken til at en avgang forsvinner så langt frem i tid? Noen andre som har bestilt? Det er jo sannsynlig, men det er ikke bare denne avgangen som har forsvunnet som bonusbillett. Derfor anser jeg det som litt usannsynlig at den er bestilt av andre - men jeg kan jo ta feil. Uansett. Hvis den er tatt vekk av andre grunner enn bestilt, kan den dukke opp igjen?
Ja er det korte svaret, uten at noen helt vet logikken bak det. Sas kan slippe flere seter, de som har booket kan avbestille etc.
Waitlist-piss. Er irriterende av Turkish å legge ut ledige billetter, men er ikke kommer bare opp som waitlist. Lufthansa har kansellert deler av turen som gjør at det er umulig å gjennomføre den. Så må booke om, men var ikke så enkelt å få til.
Er det ledig og du skal reise så er det beste å booke, klarer ikke helt å se grunnen for å vente. Det går ikke ned i poengpris eller noe sånt
Jeg har blitt anbefalt å vente og se hvis det mangler et leg på en komplett rute. Det vil jo spare en for ombookingsgebyret. Har aldri fulgt rådet. Når ble en tur i langdistanse business verdt mindre enn 150 kroner liksom? Better safe than sorry.