Noen idé hva jeg kan gjøre hvis visum ikke går igjennom før avreise imorra? Kan feks.: A) Kjøpe egen billett mellom SYD- AKL for å korte ned layover til minimum? Hvis det er det som er issue. B) Kjøpe egen billett mellom PEK- AKL og dermed omgår SYD? C) Prøve å booke om hele utreisen? Alt det må jeg ta på sparket på flyplassen imorra hvis LH skulle finne på å nekte oss å fly... #magesår #søvnløsnatt
29,5 timer på Flyplassen i Sydney kan bli i overkant kjedelig ja. Jeg kan ikke skjønne at du skal bli stoppet på noe punkt før ved avreise fra Seoul. Hva med å finne en flyvning som gir deg lang stopover i Seoul og kort på Kingsford?
Ha begynne reisen med Lufthansa, de er ansvarlig hvis han må sendes tilbake. Det er merkelig det her, må enten være deg personlig @yukho ellers så er det noe Aussiene har begynt med relativt nylig. En kompis av meg søkte og fikk godkjent visum (online) ved gate på Kastrup for et godt år siden. Du får ha lykke til, håper det ordner seg.
Eneste jeg kan tenke meg er anneledes med oss er vel vi er Norske statsborgere, men født i HK. Update: Har sjekket inn bagasjen helt til Auckland, men damen ved innsjekkingen måtte sjekke med sin supervisor om det var OK, men bekrefter at om visum ikke er i orden når vi ankommer ICN, kommer vi ikke videre til SYD, må da prøve komme til AKL utenom SYD fra ICN.
Jeg hadde samme situasjon i desmber. Glemte at ETA utløp dagen før. Jeg sjekket inn og så fikset jeg via http://www.travelvisaaustralia.com/ fra loungen. Ble innvilget på 10 min.
Det tok faktisk nøyaktig 10 min. Ser at jeg fikk mail om payment confirmation kl 13.14 og bekreftelse på at ETA var klar kl 13.24
I he søkt om visum for litt siden. Kostet ingenting og fikk svar innen 5 minutter. "Notification of grant of a E-visitor (class TV) eVisitor (subclass 651) visa A decision has been made on this application and visa(s) have been granted on 24 October 2017 to the applicant(s) listed in the attached visa grant notice." Bare for å ha mulighet å komme seg ut i tilfelle flyet til AKL er forsinket... https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1 eVisitor (subclass 651) Allows a person to visit Australia as a tourist or to carry out business visitor activities such as making general business or employment enquiries, negotiations or participating in a conference. You cannot work. This visa is available online for no charge. Eligibility: You must: hold an eligible passport be outside Australia. Length of stay: Visa is valid for up to 12 months Multiple entry 3 months stay after each entry What you can do: You can: visit as a tourist visit your family and friends undertake business visitor activities study for up to 3 months. AUD cost from: 0
Update: Fikk det i grevens tid, nå kan vi endelig nyte turen! Kastet bort 2 timer av 5,5 i FCT på ringe den så kalte "Diamond" linjen, bare for å få bekrefte at det var ingenting de kunne gjøre, og at om jeg ikke bruker hele utreisen, mister vi også returen, det ville vært katastrofalt!! Men nå kom som sagt endelig mailen "GRANTED"! Ha en forsatt god uke, alle sammen!! Det er veldig godt å ha dere i slike stunder!! Jeg var langt nede!!
Fint det ordnet seg - god tur!!! (selv om det kunne blitt en spennende episode på Border Control Australia!)
Nja, det er stadig muligheter for det. De sier ofte at de velger seg ut passasjerer med uvanlig reisemønster/reiserute. I så måte er det nok flere her som kunne bli flagget... Kanskje @yukho blir den første fra IF på showet?
Ja, kanskje de deler registrer med USA? I USA er jeg registrert for smugling av Finsbråten Wienerpølser...
Gjorde samme feil selv i 2010, søkte dagen før, men fikk heldigvis innvilget etter 10 min. Ved ankomst i CNS ble vi tatt til side for ekstra kontroll med masse spørsmål om hvorfor vi hadde søkt så sent. Gikk igjennom alt av bagasje osv. Men slapp oss inn til slutt.
Jeg ville nok ha tatt tak i dette. Grunnlaget for at de trakk tilbake tillatelsen var fordi immigrasjonsmyndighetene mente du ikke reiste dit som turist.
Jeg har jo allerede vært der på ETA, og trukket tilbake E-visitor søknaden i ImmiAccount, siden søknaden ikke ligger inne der lenger, får jeg heller lagt til dokumentasjon på hvorfor jeg "skulle dit", hvilket var ingen verdens ting, jeg var der kun på transit og besøkte en koala bjørn...