Vurderer MR til auckland

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 10. jan 2018.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det var da som svarte! Jaja, det var vel for godt til å vare. Men noe sier meg at jeg ikke kommer til å slutte å reise med SQ likevel... Kanskje de kompenserer med lavere priser så vi kan reise mer...? :);)
     
  2. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    2,753
    Bonuspoeng:
    113
    Lov å håpe, men det er nå SQ som selger billettene. Opptjeningen for KrisFlyer blir ikke endret (ref. nye vilkår 20.01) for D(125%).
    Da er det vel lite sannsynlig at de endrer prisene (av nevnte grunn).
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var vel dessverre mest en fleip fra min side. Vi må nok bare innse at veien mot "billige" statuspoeng stadig vekk blir smalere og brattere.
     
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,254
    Likes mottatt:
    2,753
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk tunellsyn der humor var utenfor rekkevidde... ;)

    (Men en reduksjon var ikke uventet nei...)
     
    Travellingalf liker dette
  5. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,020
    Likes mottatt:
    6,568
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er selvfølgelig fullstendig upartisk her, men: ja, det burde jo være vilkårene ved bestillingstidspunktet som er relevante, de er jo en del av prisen & varen vi blir enige med tilbyder om. Frykter vel derimot at det finnes en eller annen klausul, med ørliten skrift, som sikrer SAS her...:(

    For egen del rekker jeg uansett akkurat å komme hjem fra Australien før denne endringen trer i kraft, så jeg får mine 200%. Men var jo i planleggingsfasen for ny tur i vår/sommer...
     
    Stig-Roger liker dette
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,948
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var kjipe nyheter.. da forsvinner noe av argumentet med å betale ekstra for å fly SIA, men med tanke på at leverer en premium opplevelse som går utenpå det meste så blir vel å fly med dem i fremtiden også når man skal østover.
    La oss håpe på på at ryktene om Cathay Pacific sitt inntog i *A materialiserer seg! Da blir det mer konkurranse og forhåpentligvis lavere priser:cool::rolleyes:

    For ikke å være helt off tropic synes jeg, i motsetning til @Travellingalf og @TomF66, at den (nest) nyeste kabinen er betydelig finere enn den gamle. Setene er finere, fargene er finere, bedre oppbevaring.. skjermen er i en egen liga ift. den gamle. Litt som 14 tommeren man hadde på gutterommet i 1992 vs. en 55 tommer oled ala 2018. Det eneste positive med den gamle utgaven er at den visstnok skal være bedre å ligge i.. Personlig merket jeg ikke med mine 178 og 73 kg noen forskjell der. Konklusjonen min er at kan du gå for ny utgave så gjør du det:)
     
  7. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    *@#@*

    Jeg booket og betalte for billetene 12 januar, med SQ til Bali. Avreise i mars. Bookingklasse U og D. Fikk beskjed om at det som var booket og betalt før 20 Jan, gikk under dagens regler.

    Etter å ha lest denne posten, må jeg nok sjekke dette en gang til, og det grundige.....
     
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn er det å bli bøffa :oops::mad:
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,712
    Likes mottatt:
    32,632
    Bonuspoeng:
    293
    Man må vel kunne oppsummere med at når det åpenbarer seg en god deal, så må man smi mens jernet er varmt.
    Selv hadde jeg lyst til å prøve denne, men rakk aldri å få ut den berømte finger’n.
    Jaja, intet tre vokser inn i himmelen.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    SAS driter jol i hva folk betaler for sin tur med andre selskap. Det er andre selskap som kjøper poeng av SAS for å gi til de reisende, så her er det SQ som strammer inn. De driter ikke i det .. :)

    Nope. Reglene er helt klart på at det er ingen garanti for at selskapene ikke endrer opptjening og at det er reisedato som teller.

    Var akkurat samme case når United kuttet opptjening for par år siden. Og Lufthansa før det. Ingen har kommet noen vei meg å klage på det.. :/
     
    veeegard liker dette
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig i at den (nest) nyeste kabinen er finere og at det er bedre skjerm. Men sete- og liggekomfort synes jeg er mer hipp som happ.
    Men etter to turer til New Zealand med SQ i 2017 så er det en annen ting jeg har tenkt på og det er at jeg setter mer og mer pris på seter med stofftrekk i forhold til skinn på lange reiser...
     
    watchaddicted liker dette
  12. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,948
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha! Tenkte akkurat det samme der jeg satt i SAS sin biz-kabin på vei hjem fra HK:p:rolleyes:
     
    Travellingalf liker dette
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    På siste tur var jeg såpass klam i hakket etter strekket CHC - SIN når vi ankom loungen i Singapore at vi måtte flytte oss fra skinnstolene der til noen med stofftrekk :rolleyes: Kanskje det er ett tegn på at jeg burde begynne å bevege meg mer...?
     
    Are and MadsVaHa like this.
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,275
    Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    113
    Se der ja. Jeg samler jo 250 tusen ish poeng med SQ Biz årlig. Går på et potensiell reduksjoin på 60000 poeng per år her......

    Kan muligens komme unna med at det er andre booking klasser på biz billetter som ikke er borte over natten lør/søn ?

    Ellers har kanskje Thai fortsatt 200% ?
     
  15. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Hvem ga deg info om at reise booket før 20. jan. følger dagens regler?

    Booket på salget i oktober, så håper virkelig det stemmer, hvis ikke så blir det dyrt å nå EBD! o_O
     
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eller i overkant mykje moro. :)

    Og så blir ein etter kvart godt kjend med grensevaktene slik at "What, only 16 hours in NZ?"-intervjuet nok går ganske radig på tredje turen.
     
    Kalsnes, TigerTravel, Origo and 3 others like this.
  17. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger heldigvis bare den ene turen for EBD (dersom 200 %). Den norske siden er ikke oppdatert, men noe annet er kanskje ikke å forvente: https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/singapore-airlines/
     
  18. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Hvem sa det? Jeg har en reservasjon som skal billetteres i morgen med
    SQ i D-klasse muc-sin-chc og Akl-sin-lon på returen. Akl-sin er med Air New Zealand og da blir det vel 200% på den strekningen.
     
  19. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Mente selvfølgelig SQ. Gikk litt raskt i svingene :)
     
  20. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Kan forøvrig nevnes at f.o.m i morgen endres reglene slik at det ikke vil være mulig å kansellere biz saver (D) hos SQ, jf. CPH-kontoret.
     

Del denne siden