Washington, anyone?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 25. mars 2017.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    3,75 i go
    7,65 i plus
    24,8 i biz

    Samme som i helgen.
     
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    https://www.whitehouse.gov/participate/tours-and-events

    Her ser det ut som om det er mulig å komme seg inn, bare man har tunga rett i munnen når man søker. :)
     
  3. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Perfekt. Vi kaller det plan B, @knutfin.
     
    knutfin liker dette
  5. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    "If you wish to visit the White House and are a citizen of a foreign country, please contact your embassy in Washington, DC for assistance in submitting a tour request."

    Og kontakter du de, får du nok beskjed om at det ikke er mulig. Da de ikke aksepterer utlendinger per dags dato. Det jeg fikk beskjed om sist, og etter et kjapt google søk virker det som om det er policyen som fortsatt gjelder. :(
     
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk svar fra Norges ambassade i DC i dag:

    "Hei,

    Takk for din e-mail. I skrivende stund så har vi ikke mulighet for å søke på turer til Det Hvite Hus i det State Department ikke har et system for å motta våre henvendelser. Vi vil annonsere her (https://www.norway.no/en/usa/norway-usa/about-embassy/#WhiteHouseTours) når State Department har opprettet et system for dette. Hvis du kjenner noen amerikanere kan du kanskje be dem om å kontakte sin Kongressrepresentant for å be om billetter. Jeg gjør oppmerksom på at mange kongressmedlemmer krever tre til seks måneders varsel for slike søknader.
    "

    (og så masse annen info om hva jeg kunne se i DC.

    Jeg må altså sette min lit til en amerikaner jeg kjenner.

    /koffert.
     
    Flight Cancelled liker dette
  7. emhb

    emhb Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Betyr dette at man må snike seg inn sammen med en amerikaner? Eller kan en amerikaner skaffe billetter til heldige gjester?
    Jeg tipper det første, men så var det dette med ingen dumme spørsmål da…
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Som jeg oppfatter ambassadens svar så er det som følger:
    Det er ansett som såpass spesielt å få besøke det hvite hus, at adgangen dit er begrenset (rimeligvis). Dvs at man må ha adgangstegn/invitasjon, disse deles ut til utvalgte personer, som f.eks kongressmedlemmer.

    Disse, har så anledning til å dele ut disse adgangsbevisene til de de måtte finne verdig.
    Kan se for meg at dette blir delt ut som en påskjønnelse for en tjeneste eller lignende.
    Med andre ord, er begrensningen like mye for amerikanere som ikke amerikanere. Det er begrenset supply.
    At det i praksis innebærer at det er vanskelig for ikke amerikanere å komme inn ettersom et kongressmedlem naturlig nok vil prioritere sin egen saueflokk, følger vel naturlig.
     
    bor_i_en_koffert liker dette
  9. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort MR til IAD fredag til mandag mange ganger, fungerer som en kule, siste gangen med kona, til og med hun syns det er topp!! Man rekker å gjøre alt av turistfeller i løpet av en helg (kalle de for feller blir kanskje feil, når det meste har gratis inngang uannsett). MEN kjøpesentere er det dårlig i Washington!! Jeg hadde lyst kjøpe ukuttet dollarsedler på Bureau of Engraving and Printing, men alle de gangene jeg har vært der har de vært stengt!
     
  10. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Slik jeg forstår svaret fra ambassaden og nettsiden til det Hvite hus er din tolkning helt korrekt når det gjelder utlendinger. Det ser ut til at amerikanske statsborgere slipper lettere inn.

    Jeg må undersøke med de amerikanerne jeg kjenner om de kjenner noen kongressmedlemmer...... Et langt lerret.
     
    RoadKing liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må undersøkes.. jeg har i familien en som har vært på valg som senator, og en høyesterettsdommer. Skal jaggu spørre dem neste gang jeg snakker med dem.
     
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    641 euro i VIP Plus, anbefaler deg å booke om :)
     
  13. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    @bor_i_en_koffert tenker du fortsatt å gjennomføre denne? Er ikke helt sikker på om jeg vil vestover eller østover enda, men må booke et eller annet før VIP-salget er over!
     
  14. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ikke hiver deg med til IAD skal undertegnede på en MR til Miami 1. til 3. september (OSL-MIA-CPH-OSL). Om andre slenger seg med, er jo det bare flott. Hadde egentlig booket den som backup på VIP-salget da prisene i Plus var svært gode. Innså 48 timer senere at den ikke var avbestillbar, så da blir jeg jo bare å måtte reise... Valgte MIA da det har en fin kombinasjon av 1) sted jeg ikke har vært, 2) varme og 3) den høyeste opptjeningssatsen på langrutene til SAS.
     
    lMartin liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir flere live rapporter den helgen. Vi er to far forumet som skal HKG den helgen også :)
     
    LN-FHU liker dette

Del denne siden