Widerøe fjerner sølvfordeler

Tråd i 'Nyheter' startet av Adrian E, 30. mai 2017.

  1. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    EuroBonus sølvmedlemmer som reiser med Widerøe får ikke tilgang til fast track og lounge om sommeren. Det kommer frem i en nyhetsbrevutsending sendt ut i dag.

    Utgjør denne gruppen med reisende en stor kostnad for selskapet eller er det rett og slett ikke plass i bollebua avd. Trondheim før Helgelandsflyene går?
     
    Wiolenze liker dette
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
  3. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Trasig. Har gitt sølvkort bl.a. til datteren. Hadde tenkt at hun kunne fått noe glede av det i sommer :(
    Jeg har ikke sjekket belegget på sommersesongen, men både Trondheim og Oslo har vært ganske så stinne de gangene jeg har vært gjennom (men så er jo det oftest i "rush-tiden" ( både sesong og tidspunkt på dagen)).
     
  4. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Dealen med to gratis innsjekkede baggasjer gjelder dog fortsatt. For de fleste vil jeg tro det er vel så viktig som fast-track og lounge?
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Widerøe og SAS blir bare mer og mer separert som selskaper merker jeg, i forhold til tidligere tider. Hadde en forhånds kansellering på en WF rute forleden og alternativene var dårlige på tidene jeg ønsket meg, men det var ikke snakk om å ta noen SK flighter. WF har vel fullt opp med å tjene penger om dagen, etter mye bortfall i lukrativ oljetrafikk.
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, kan virke som om SK og WF glir fra hverandre. Håper det stopper her o_O
     
    braathens safe liker dette
  8. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Krysser fingrene for at Widerøe og SAS ikke skilles mer, sølvfordelen med to innsjekkede er gull verdt når det knapt er plass til håndbagasje. Tviler på de kommer til å skilles mer, er vel snakk om at Widerøe skal tilby opptjening med deres nye kredittkort.
     
    braathens safe liker dette
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,310
    Likes mottatt:
    35,211
    Bonuspoeng:
    293
    Bollebua på Værnes har stort sett tilbydd tørre hveteboller de siste gangene jeg har vært der. Sånn sett er er kanelsnurrene på Langnes mer attraktiv.

    Vel, til saken: Spørsmålet er om WF gjør klokt i å fjerne denne typen fordeler i møte med konkurransen på flyvninger til/fra Tromsø nå som Giæver er i lufta.

    Årets "Norge rundt"-billett gir fra og med i år kun ekstrapoeng, ikke grunnpoeng som i fjor. Nå er det altså noen sølvfordeler som forsvinner.

    Jeg greier ikke helt å fri meg for tanken om at WF etter hvert går ut av EB, selv om det ble uttalt at det ikke skal skje til tross for at SK og WF nå er å regne som to adskilte selskaper (mon tro om det ikke stod å lese i Perspektiv etter at SK solgte siste rest av WF til Torghatten).
     
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Høyrt i Widerøe si innsjekkingskranke i begynnelsen av februar:
    Stuttfeiten: Hei, eg er sjekka inn så vidt det er, men kan du vere så snill å skrive ut papirkort til meg? Det er blitt slikt knot no når eg ikkje lenger kan sjekke inn og få boardingkort i SAS-appen.
    WF: Ja, sjølvsagt, klart det!
    Stuttfeiten: Kven er det som har funne på noko slikt forresten, det er ikkje skilsmisse på gang vel?
    WF: Hm, det er visst det. Ver så god, her er boardingkort ditt, god tur!
    </rykte>
    </spekulasjon>

    Håpar familievernkontoret kan ordne opp om der er splittelse i heimen.
     
    BendikHa and Are like this.
  11. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Det er synd å miste fordeler, men tror ikke det er noen dum idé av SAS og Widerøe å spare noen av fordelene på de som bruker mest penger hos dem. At Norge rundt-billetten hjalp folk til gull og diamant for en slikk og ingenting var en for god deal (og er fortsatten god deal!) som bidrar til opphopning av statuskort, fulle lounger, køer i fast track etc. Selvsagt utgjør nok Widerøe bare en dråpe i Eurobonus-havet, men SAS kunne også hatt godt av å gjøre poengene sine litt mer dyrebar.
     
  12. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Heldigvis er ikke gullfordelene rørt, noe som gir et skille for de beste kundene. Stuntet med lounge og fasttrack til sølvmedlemmene begynner å bli svært utvannet, så det er like greit at Widerøe knekker denne.
     
  13. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel ikke lenge før Widerøe lanserer sitt eget bonusprogram!
     
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Det ville nok ikke overrasket meg nei.
     

Del denne siden