Widerøe SAS lounge etter 31. mars?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av victorzimmer, 14. mars 2023.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måte vel påberegne at noen henger seg opp i dette begrepet.
    Men så skrev jeg vel:
    Selv når det gjelder SAS var jeg litt usikker om jeg skulle omtale dem som full service selskap :D.
     
    tobeornot999 liker dette
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Det er mer enn nok ruter fra OSL at et godt flyselskap bør ha et eller annet tilgangang til lounge for dem som kjøper dyre billetter eller har status. I OSL bør det selvfølgelig være innenlands.

    upload_2023-3-22_19-58-34.png
     
    tobeornot999 liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Widerøe er det selskapet som har flest avganger fra BGO og det er vel derfor naturlig at de kan ha en innenrikslounge der, samtidig som de bruker Bergen Lounge for utenriks??
     
    Sunnfjordingen and tobeornot999 like this.
  4. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg lurer også på dette. Har en Sas plus bonusbilett som flys av widerøe om ikke så alt for lenge, vil jeg da ha tilgang tro? (Ser at det ikke står lounge på biletten)
     
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    WIderøe sin kundeservice er god ja og løper ring rundt Norwegian og SAS, det er i alle fall min erfaring:)

    Når det gjelder BGO og lounge, der har vel SAS sagt at de jobber med å få på plass akkurat det, eller har det kommet andre nyheter i det siste?
     
  6. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Flyr med en SAS plus bonusbilett på Widerøe på Søndag, skal rapportere tilbake her om jeg får komme inn bollebua på TRD.
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hørt nyheter fra SAS, men ser jo fra de mange oppslagene på BGO at ikke SAS er på listen over dem som skal inn i lokalene som er under ombygging rundt om på flyplassen.

    Kanskje SAS "jobber med" å kjøpe seg inn i WF sin lounge på BGO når den er oppe og står? :D
     
    watchaddicted and Brukernavnet like this.
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,943
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde vært helt fint det:D
     
    tobeornot999 liker dette
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Da høres det ut som en dårlig strategi å kaste WF ut av sine egne lounger o_O
     
    tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig!

    Men kanskje bildet er litt mer nyansert, og SAS/WF gjør en bytteavtale her?

    Innland SAS OSL med tilgang for WF <-> WF BGO gir tilgang til SAS.

    Det ville i så fall vært en OK løsning for alle.
     
  11. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt tidligere her så er det visstnok Widerøe som har sagt opp avtalen.
    Kunne skjønne om SAS hadde sagt den opp i håp om å kapre flere kunder fra WF.


    Enda merkeligere blir det når de påstår at det er fordi SAS har sagt de må si opp alle fordi de ønsket og si opp BGO loungen - en lounge som har vært stengt i 3 år og som det ikke er noen åpenbare planer skal komme tilbake?

    Virker som de muligens vil prioritere OSL Lounge, for den ene avgangen til Gøteborg...

    som sagt merkelig..


    Ettersom vi nå har besluttet av vi skal bygge egen lounge i BGO, så meldte vi til SAS at vi ikke lenger trenger å bruke deres lounge i BGO. Vi sa derfor opp den delen av avtalen. SAS responderte ganske raskt med at vi ikke kunne si opp bare deler av avtalen. Dermed sa vi opp hele avtalen. Vi har ikke lenger tilgang til SAS sine lounger. Vi vil inngå avtaler med lufthavnenes lounger på utland der det finnes. Det vi mister er innlandslounge i OSL, TOS og TRD når du skal reise med Widerøe fra disse destinasjonene.
     
  12. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Spesielt merkelig/irriterende blir det når majoriteten av rutene fra OSL går nettopp innenlands.

    Når det er sagt gir det vel kanskje forretningsmessig mening, siden WF har tilnærmet ingen konkurranse (les: monopol) på majoriteten av rutenettet.
     
    Lars J liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det stemmer at Widerøe ikke kunne si opp avtalen om tilgang til en Lounge i Bergen som ikke har vært i drift i tre år, uten å si opp hele avtalen om alle de norske loungene skjønner jeg veldig godt at de sa opp avtalen :p
     
    Xflipper, Frode789 and Lars J like this.
  14. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    I SAS appen var ingenting on fast track eller lounge på flyet med Widerøe (SAS Plus bonus) men idag fikk jeg både fast track og lounge likevel. Tar samme flyet midt i April, vi får se om man får lounge da.
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    I forhandlinger, sett utenfra, er det alltid en klok grunnregel å ikke tro 100% på det partene sier til tredjeparter. Og det er ikke "veldig offisielt" uansett hva en på WF kundesenter skriver til èn kunde som spør.

    Når vi nå vet at WF skal inn med sin egen lounge på BGO, lukter det som jeg har sagt over veldig av en bytteavtale hvor WF kunder slipper inn hos SAS (på OSL innland), mens SAS kunder slipper inn hos WF på BGO.
     
    Frode789 and Xflipper like this.
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Krysser fingrene for det :)
     
    tobeornot999 liker dette
  17. Joraun

    Joraun Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Testet på TRD nå, og selv med SAS Bonus Pluss bilett (og EBG), som flys av Widerøe, så kom jeg ikke inn i loungen.
     
    Last edited: 03. april 2023
    Bonusduk, freddyen and Brukernavnet like this.
  18. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Går løs på kundene til det som en gang var partnere, men bryr seg ikke om kundene som kjøper seg til gold med de rette kredittkortene. Jaja, det er vel ikke kreditt-gold som tar opp mest plass i loungene uansett…
     
  19. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    176
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Men man kan fortsatt kjøpe SAS Plus Bonus billett for et fly med Widerøe, der det står "Fast track/Lounge hvis tilgjengelig" og "mat og drikke" (som jeg har aldri fått fra Widerøe). Latterlig opplegg.
     
    MariusJS and Joraun like this.
  20. MariusJS

    MariusJS Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Står fortsatt på SAS sine sider at man skal ha tilgang, så ble litt sjokkert når jeg booket Widerøe via SAS Plus (med poeng) og ikke fikk tilgang på loungen på OSL, til slutt slapp jeg inn gratis fordi hun var enig i at det var dårlig at de ikke hadde oppdatert nettsidene sine en måned senere, men dette burde jo også SAS opplyse om når man booker?

    Kan forøvrig se ut som SAS har fjernet muligheten for å kjøpe Widerøe billetter direkte fra OSL til TRD med poeng?
     
    Kristian and pepperminte like this.

Del denne siden