Widerøes kredittkort med Eurobonusopptjening lansert

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Leknes, 27. sept 2018.

1. Ludo1000

Ludo1000 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Dette svaret har gått meg hus forbi. Dette gir muligheter jeg ikke har sett for meg.
    Takker og bukker, må skaffe meg Shell kortet.

Blaa liker dette
  2. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Alternativt kan Shell MC byttes ut med Trumf Visa. Gir i utgangspunktet eksakt samme som ovenstående, men med 2 fordeler jeg setter pris på:

- Slipper å scanne blått kort først, siden Trumf blir registrert automatisk. Sparer kanskje 2-3 sekunder hver gang man handler hos Norgesgruppen.

- I motsetning til Shell MC kan Trumf Visa betales med Revolut. Da slipper du å spise av den gebyrfrie Payr-kvoten, samt å forholde deg til 4.000-grensen. Sikkert ikke noe problem for de småspiste, men min matregning ligger vel rundt 10k eller deromkring.

3. Ludo1000

Ludo1000 Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Ok, flere måter som fører til Rom forstår jeg. Må lese meg opp litt til forstår jeg,og ikke minst google Revolut.
    Et spørsmål til mens jeg er i gang. Regninger på over kr. 4000.- betaler du med Revolut? Er jeg helt på jorde?

4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Trumf Visa gir vel bare 0,5% Trumf poeng mens Shell gir 1%?

5. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,826
    Bonuspoeng:
    93
    2% hos Norgesgruppen, 0,5% på resten.

6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Samme som Shell MC i Norgesgruppens butikker, 0,5 % alle andre steder.

Jeg bruker kortet derfor KUN hos Norgesgruppen, ellers er det Shell som gjelder.

Vær ellers oppmerksom på at Trumf Visa må brukes direkte, bruker du det via Curve er det igjen tilbake til 0,5 %.

Last edited: 12. mai 2019
  7. morpheus77

morpheus77 Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Søkte gjennom appen for 3 dager siden for meg og i går for kona. Fikk beskjed om manuel behandling på begge to. Ikke fått noe kontakt fra banken. Er det riktig å avvente svar eller bør jeg ringe?

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Manuell behandling tok en god uke for en kompis. Ellers er de hyggelige på kundeservice på telefon. Er min erfaring. Så en telefon dit for å høre om de ønsker seg mer info går sikkert bra.

ChrisTW and morpheus77 like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Edit:

For de som lurer. Monobank innvilget etter en god uke og manuell behandling søknad fra student med høyt studielån, godt på vei til master med gode jobbmuligheter og litt inntekt fra deltidsjobb. Han sendte inn mer dokumentasjon på e-post for å vise bla skattbar inntekt for 2018.

10. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ble lei av SASMC sin begrensning. Så jeg overfører 30k til Revolut og har det kortet i Payr (kan vel bare overføre 10k hver gang, så det blir flere overføringer).

Men da tror jeg man må ha metal-kortet. 1300 i gebyr eller noe? Men jeg tenkte det var like greit, kan muligens være fornuftig på ferie.

11. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Samme erfaring her. Søkte for snaut 2 uker siden, fikk avslag i appen og ba om manuell behandling. Vrient å få tak i noen på telefon, og det tok ca 1 uke å få svar på e-post. Pågangen av bonusjegere er tydeligvis stor! Men når jeg først fikk kontakt med en kundebehandler gikk det veldig greit. Hyggelig og god service. Det virtuelle kortet er på plass, og det fysiske er nok ikke langt unna :)

12. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk også beskjed om manuell behandling. Orket ikke vente på det så jeg ringte inn og fikk godkjent søknad etter ca 30sekunder ventetid i telefonkø. Viste seg å kun være skrivefeil i min oppgitte inntekt som hadde gitt avslag så ddet kan jo ha noe med den raske saksgangen å gjøre også.

13. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
    Overfører 30k fra hvor? Har du sjekket om får Trumf/EB/NCC poeng for den overføringen?

14. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk innvilga kort med en gang og trodde jo, at jeg ikke skulle få... Håper jeg ikke glemte et siffer på huslånet, men skal ikke klage. Vanskelig å sjekke nå... Men hvis de tar utgangspunkt i 5x bruttoårslønn som maksgrense får lån, går det bra...

Skal i hvert fall hente inn 20k EBP

15. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ringte, sendte inn skattemeldingen fra i fjor med inntekt på 300k+, fast ansatt, har ingen lån å betale, og fikk fortsatt ikke kortet.
    Jeg har SASMC og AmEx og DNB og det var aldri noe problem.

Fra monobank:
    Da tror jeg det ikke er noe mer jeg kan gjøre må bare glemme de 20k eb...

16. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Så rart. Jeg ringte inn og fikk 20k.
    Har 380k i året, 3,3 mill i lån. riktignok er vi 2 på lånet men likevel.
    Jeg ville ringt inn og spurt :)

17. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke se bort fra at Monobank er ekstra forsiktig nå:

https://e24.no/naeringsliv/finansti...net-maa-erkjenne-at-vi-maa-bli-bedre/24619374

18. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,414
    Bonuspoeng:
    293
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    For de som er usikre på hvilke typer transaksjoner som gir poeng på Widerøe-kortet:
    Jeg savnet poeng for noen transaksjoner og hadde heller ikke fått de 8000 EB for sign-on.

Ringte derfor inn og spurte hva som var status.
    De 8000 EB kommer i slutten av måneden.
    Det gis ikke EB poeng på Vipps (privat), Payr eller Revolut. Jeg spurte ikke men hun nevnte disse tre tjeneste selv. Jeg har brukt kortet på Payr.

Transaksjoner som ikke gir EB (de nevnt over, og kanskje flere) teller likevel mot "månedlig bruk" og de 2000 EB man får pr. mnd kortet brukes.

Baldrick, Neonex and Insomnia4u like this.
  20. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Er det fast forfallsdato på dette kortet? Ser ikke noe valg i appen.

Del denne siden