Widerøes kredittkort med Eurobonusopptjening lansert

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Leknes, 27. sept 2018.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Bank Norwegian er no-go:D
     
    Xflipper liker dette
  2. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor ikke bare bruke curve til uttak? Da blir det enda mindre påslag og man kan opptjene poeng :)
     
    Radio and DanH like this.
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor?
     
  4. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Cash points trenger jeg ikke, da jeg aldri flyr med DY. For min del blir Bank Norwegian kortet tullete og ha, når jeg kun kan bruke det til ett fordelaktig kontantuttak.
     
    OttoL liker dette
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    er kredittkortutstederene glad i dette da? og hvor mye kan man ta ut med hvilket kort? Så noe om at curve hadde begrensninger, ihvertfall i gratisversjonen
     
  6. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det er selvfølgelig en risiko man selv må vurdere. Jeg tar "bare" ut valuta tilsvarende 4-5000NOK i året, så er ikke store greiene for meg. Det er jo litt bankenes egen feil at dette faktisk gir opptjening også, de får tross alt videresendt MCC fra Curve. Så å legge inn en automatisk begrensning på dette burde ikke være så vanskelig:)

    Poenget mitt var vel at om noen beholder et kort kun for uttak så finnes det bedre løsninger, som Curve og Revolut, uavhengig om det gir ebpoeng eller ikke.

    Ang. Curve: Jeg har gratisversjonen og mine begrensninger knyttet til uttak er:
    Daglig: £1000
    Siste 30 dager: £20000
    Siste 365 dager: £40000

    Nå vet jeg ikke noe om hvor mye du tar ut, men det holder nok rikelig for de fleste. Man vil jo helst betale med kredittkort når man kan:p
     
  7. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Her har jeg tydeligvis sovet i timen.
    Jeg er av den typen som alltid bærer lokal valuta når jeg er utenfor Skandinavia.
    Pga dette har jeg nok hatt et uttak på 50-60k nok det siste året, om curve kortet gir opptjening på uttak i minibank må jeg virkelig sette meg inn i hvordan dette fungerer.
     
  8. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres fryktlig dyrt ut. I tillegg går du glipp av store menger poeng man får ved kredittkortbruk. Bruker selv kun kort på reiser.
     
  9. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    "Pga dette har jeg nok hatt et uttak på 50-60k nok det siste året, om curve kortet gir opptjening på uttak i minibank må jeg virkelig sette meg inn i hvordan dette fungerer." - Ingen opptjening, men spart valutagebyr fra 1,7% og oppover ( som også Norwegian tar), samt bedre kronekurs.
     
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker i mange tilfeller kort selv. Men det er ikke alle plasser det er like hensiktsmessig med mastercard kontra cash.
    Noen ganger er det i mine øyne bedre å kalle en krone for en krone istedenfor å tvile på om kortterminalen til "brosjan på hjørnet" var tuklet med eller ikke.
    Jeg kunne helt sikkert spart noen kroner og tjent litt poeng i mange tilfeller. Men tryggheten bak en betaling i cash er noen ganger verdt det.
     
  11. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Det var det jeg også trudde, men jeg leser påstander om opptjening på uttak via curve lenger oppe i tråden.
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,947
    Likes mottatt:
    5,744
    Bonuspoeng:
    183
    Kontantuttak med Curve har gitt poeng på underliggende kort her:

    Screenshot_20191209-201310.jpg
     
    Magnus1001 liker dette
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hysj, hysj. BN gir også.
     
  14. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    *Kremt*Widerøe gir også*kremt*
     
    qouz liker dette
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,947
    Likes mottatt:
    5,744
    Bonuspoeng:
    183
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du har mistolket litt, eller lest feil. Uttak i utlandet er maks £200 per løpende 30 dager. Men ikke gratis i helgen. Og hvis de sender med MCC, så vet jo kortutsteder at det er en minibank, og da løper rentene fra dag 1.

    Hvis man også ikke mottar bonus, så er det faktisk enklere å forholde seg til bank norwegian, selv om de tar et påslag. Spesielt siden det også er rentefritt
     
  17. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen mistolkning fra min side. Har aldri betalt en kr i renter, hverken fra utsatt betaling eller pga uttak gjennom curve. Bankene (les BN, Widerøe, sas mc, dnb) postfører dette som vanlige transaksjoner, ikke som uttak, og det er derfor det gir poeng.

    Det er forskjell på "maksgrense" og "beløpsfrie grenser". Beløpene jeg oppgav er maksgrenser(se vedlagt bilde).Det er mulig å øke disse grensene(de vil også øke automatisk jo mer man bruker curve) Selv med det ekstra pålegget(0.5-1%) i helg er fremdeles curve og revolut billigere.

    Ang. gebyrgrensen: I henhold til ToC får man 2% gebyr f.o.m 200£/30 dager, så dette er jo selvsagt en begrensning. Men når disse 2% gir poengopptjening så bryr jeg mer ærlig talt ikke. Har man en partner får man 400£ gebyrfritt/30 dager, det holder rikelig for meg. :) Om dette ikke er nok: bruk revolut, så får man 400£ til.

    Eksempel: BankNorwegian operer med 1.75% gebyr og ingen poengopptjening.
    Curve m/ BN som underliggende kort (m/ 2% gebyr pga overskredet grense på £200) gir 1% opptjening

    Resultat: med Curve+BN vil man da sitte igjen med 1% opptjening, men betaler 0.25% mer i gebyrer totalt sett. Altså betaler man 0,25% mer for å få 1% opptjening. Bedre enn 0% poengopptjening, spør du meg :)
     

    Attached Files:

    Last edited: 09. des 2019
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen av kortene jeg har brukt har tatt renter for.minibank uttak via Curve.
     
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Isåfall er det jo en bedre deal enn Bank Norwegian ja. :) litt rart at de ikke følger sine egne regler, men det er nå så. Kanskje jeg skal teste de da
     
  20. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp:) PS: Oppdaterte forrige post med et lite eksempel for å forklare gevinsten, selv når man bikker grensen på £200
     

Del denne siden