Wien

Tråd i 'Reisemål' startet av DanH, 26. des 2017.

  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Noen her som vet hvordan Wien er med kortbruk? Hjemme i Norge bruker vi kort til "alt" og det har vist seg at Budapest og Bratislava også gjør.
    Men jeg har vært i Hamburg, Antwrpen og andre vestlige europeiske byer som har vist seg å være litt vanskelig på dette feltet.

    Så hvordan forholder Wien seg til kort? Må jeg ta ut penger?
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat som i Norge. Eneste du trenger cash til er taxi, men UBER fungerer utmerket i byen så det er egentlig ikke noe vits.

    Dagsfersk informasjon, kom hjem i går kveld ;)
     
    Avixlo liker dette
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Samme observasjon sist jeg var der. Men ville uansett hatt 40-60 euro i lommen, men det er mer en generell regel.
     
  4. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Vi sover i bydelen Favorriten, Wien
    Er det noen gode anbefalinger for en god lunsj Resturant eller middagsresturant som ikke koster skjorta? Foreløpig har jeg sjekket Google men vil høre litt av deres anbefalinger
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ligger nesten ingenting i det området. Vi noterte ned et sted som het Tichy, men dro aldri ut for å sjekke what the fuzz was about (er visst kjent for god is).
     
    Avixlo liker dette
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Melia Vienna eller Pakat Suites Hotel i Wien for en natt? Pakat ligger nærmere jernbanen, som jeg regner med er lett tilgjengelig fra flyplassen?
     
  7. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har flydd med Lauda fra Torp til Wien? Har booket en tur i romjula.
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Tenkte oss på en 1-dagers overnattingstur til Wien med innlagt konsert (Two Steps from Hell, for de som liker slikt) Noen som har gode tips til øl/mat i nærheten av Wiener Stadthalle? Tenkte å bo billig i nærheten.
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke mye tips i denne tråden. Kanskje ikke Wien er den byen vi nordmenn besøker oftest ..?

    Uansett, etter endring av reise til Japan får jeg 9 timer i byen fra 14 til 23. Hva bør jeg se og hvor bør jeg spise/drikke? Har aldri vært i Wien tidligere (som jeg husker..)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Wienersnitzel og Apfel strudle er vel et must.
     
    Preference liker dette
  11. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Har vært i Wien flere ganger på bla førjulstur. Litt avhengig av interesse, men barokkslottet Scönbrunn og Stephansdomen er verdt å få med seg. Ellers finnes det gode konditorier og sjokoladebutikker i byen. Wienerschnitzel kan også anbefales.
     
    indahla liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,899
    Likes mottatt:
    57,535
    Bonuspoeng:
    293
    -vals, -pølse, -brød, -stang, -toast, -pecan, og -schnitzel. Mens man hører på filharmonien. Er det ikke det man gjør i Wien? :p

    Og Wiener Melange (som høres eksepsjonelt ekkelt ut)

    Har ikke vært i Wien siden tidlig 80-tall, så jeg har dessverre ikke så mye tips. Skulle egentlig til Wien i morgen, faktisk, men @kjeeli omrokkerte på planene mine. :)
     
    Spielhaug liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Så et flyplassrelatert spm for de som frekventerer VIE litt oftere enn meg. Når man skal ha en morgenflight, så liker jeg å prioritere søvn over lounge. (Ja, det går faktisk an o_Oo_O)
    Da synes jeg offisiellt oppmøte 2 timer før avgang er for tidlig. Noen som har erfaringer med VIE og når man bør møte?
     

Del denne siden