Som eneste flyselskap som hadde rutetider TRD-OSL-TRD i jula som passet med den håpløse turnusen til dama, dristet jeg meg til å prøve en bestilling. Dagen etter kom kontrabeskjed, kansellert og ombooket til en tid som ikke passet likevel, så da får testingen vente i denne omgang
Finner ingen annen tråd om Wizzair. Kjøpte en billett fra Oslo til Harstad tilbake i desember. Den har siden den tid blitt endret hele 6 ganger. Først skulle fly gå lørdag 16 januar og hjem mandag 18 januar, så ble det fredag 15 januar og tilbake søndag 17 januar og det siste er at både utreise og returen skal skje fredag 15 januar, altså med et bakkeopphold på 40 min. De må jo være riemelig skutt i hodet å holde på med sånt. Hva er passasjerens rettigheter når de holder på å endre sånt mindre enn 14 dager til avreise ?
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm Har flyet fremdeles samme flight number? Hvis nei, så skal det telle som en kansellering av din opprinnelige tur og da kan det hende at du til og med kan søke kompensasjon. Men uansett, med en så stor endring, skal du (i teorien) få mulighet til å si nei takk og få pengene igjen. SAS gjør det med en mail som sier "hvis du ikke svarer innen X dager, så har du godtatt endringen", har du fått noe slikt? For da står det muligens også noe hva du kan gjøre når du ikke godtar.
Hadde det ikke vært for at jeg ikke kommer til å fly med Wizz, så kunne jeg ha fløyet opptil flere steder på bursdagen min. I tillegg så blir det nok ikke noe utenlandsreise i mai uansett.
Granca for under 400kr er jo rimelig sykt. Bare å bli full nok på flyplassen til å sove i 5 timer så er det vel nesten overlevelig med wizz.. Om man flyr alene da vel og merke.. På bakerste rad.. Kan se for meg at flyet blir stappet full av unger som har "Jeg kan skrike høyere enn deg" konkurranse.
Eneste «fordelen» med Wizz til syden, er at de presser prisene hos de andre aktørene. Håper bare inderlig at ingen av de norske charteroperatørene inngår avtale med de
Fjellene rundt Værnes gir under gitte værforhold veldig ustabile luftmasser. Sikkert vanskelig for de som er vant til å lande på åpne sletter.
Flyende som landet før Wizzair sirklet også litt før landing. Historikken til Yr sier ikke akkurat harde vindforhold.